Binnenlandse politiek

erka

Well-known member
Ik snap trouwens de weerstand tegen Bosma ook niet. Die man heeft honderden keren de kamer al voorgezeten als vervanger en toen vond iedereen het prima.
 

JMD

Well-known member
Ik snap trouwens de weerstand tegen Bosma ook niet. Die man heeft honderden keren de kamer al voorgezeten als vervanger en toen vond iedereen het prima.
Hij is fascist volgens zijn tegenstanders...

Maar idd, hij deed het erg goed. Vooral ook omdat hij bv daar echt zat als neutraal lid, onderbrak (hij wel) bv Baudet toen die weer eens BS verkondigde. Bij Bergkamp (die sowieso 1 van de meest dramatische voorzitter van de TK was sinds lange tijd) was de partijkleur te merken. Verder heeft Bosma humor, en dat heeft Kamminga ook. Echt zonde dat zij zich teruggetrokken heeft, ongetwijfeld om Bosma aan het voorzitterschap te helpen, maar ik denk dat zij een grotere kans had gemaakt dan Bosma. Op links houden ze de rijen gesloten, VVD/NSC laat de keuze voor de leden vrij, dus zal het Vd Lee worden verwacht ik.
 

De Wolf

Well-known member
Ik snap trouwens de weerstand tegen Bosma ook niet. Die man heeft honderden keren de kamer al voorgezeten als vervanger en toen vond iedereen het prima.
Arib vond ik ook een goeie voorzitter. Maar die scheen wat moeite in de omgang te hebben. Nu is het kiezen tussen twee personen die beiden omstreden zijn.
 

JMD

Well-known member
Arib vond ik ook een goeie voorzitter.
Ja, die was (na een aarzelende start) idd erg goed...
Over die problemen in de omgang: ik denk dat ze duidelijk was, daar kan niet iedereen tegen. Zij is pootje gehaakt volgens mij door haar tegenstanders, want tot nu toe is er nog niet echt iets naar buiten gekomen waarvan ik denk dat dat echt niet door de beugel kon.
 

erka

Well-known member
Echt, hoe langer hoe meer ik die man volg, hoe meer ik denk, dat wordt echt helemaal niks, een soort overspannen autist is het.
 

JMD

Well-known member
Echt, hoe langer hoe meer ik die man volg, hoe meer ik denk, dat wordt echt helemaal niks, een soort overspannen autist is het.
Was het nou nog over de hele dag gegaan, oke, maar wat zij nu doet is alleen maar zaken opnoemen. Ze leidt de vergadering, maar De Hoop vertelt alles. (en daar zou je dan als Omzigt eerder over moeten vallen, dat een partijgenoot van 1 van de kandidaten voorzitter is van het stembureau)

Weet jij trouwens hoe het stembureau wordt gekozen? Loting? Want ik herken iemand van de PvdA/GL, er zit er een van de BBB, maar de 2 anderen?
 

JMD

Well-known member
Opvallend dat Bosma zich kandidaat heeft gesteld. De PVV gaat er dus vanuit dat ze weer in de oppositie komen.
Ik denk dat we eerder verkiezingen hebben dan een nieuw kabinet...

Of Bosma stopt als voorzitter zodra Wilders I wordt geïnstalleerd. ;)
 
Bovenaan