Binnenlandse politiek

Mario

Well-known member

Maasveld

Well-known member
Onze demissionair klimaatminister gaat lekker met het vliegtuig de wereld rond.

Laat 'm lekker.
 

zwammy

Well-known member
Omdat die niet hypocriet wil overkomen. Hij kan moelijk met de fiets gaan als die familie daar woont.
 

erka

Well-known member
Als Wilders dan straks toch premier wordt mag ie één ding wel van mij regelen: minimum celstraffen van 1 jaar voor iedereen vanaf zeg 14 jaar die geweld gebruikt tegen hulpverleners. Onvoorwaardelijk. Opsluiten dat tuig.
 

ALenstra

Well-known member
Elk jaar weer die discussie over dat geweld tegen hulpverleners harder bestraft moet worden. En elk jaar komt het er niet van.
 

Jef400

Well-known member
Als Wilders dan straks toch premier wordt mag ie één ding wel van mij regelen: minimum celstraffen van 1 jaar voor iedereen vanaf zeg 14 jaar die geweld gebruikt tegen hulpverleners. Onvoorwaardelijk. Opsluiten dat tuig.
Ook dat is altijd relatief. Vaak zijn dergelijke zaken toch wat half/half. En bewust geweld tegen hulpverleners is per definitie al een celstraf.
 

zwammy

Well-known member
Waarom zou je meer cel moeten krijgen voor het slaan van een agent dan voor iemand die je slaat in de winkel?
 

U.G.

Well-known member
Een politie-agent treedt op namens de samenleving, deze aanvallen betekent dus dat gezagsondermijnend bezig zijn, je ontneemt die man ( of vrouw ) het recht om te handhaven. Dat is het idee erachter.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik denk dat je een ander soort hulpverlener bent dat een ambulancebroeder, brandweerman of politieagent die acuut iemand in nood moet helpen.
Ik mag toch hopen dat je dat onderscheid ook kunt maken en zo niet dan houdt het op.
 
Bovenaan