Binnenlandse politiek

JMD

Well-known member
En als Haarlemmer weet ik ook dat er meer dan genoeg te winnen is bij de Hoogovens als het gaat om energieverbruik en vervuiling, die hebben/krijgen nu een flink probleem nu er steeds meer naar buiten komt over de gigantische teringzooi die ze uitstoten.

ze zullen echt stappen moeten maken want in de huidige vorm vraag ik me af of ze er over 10 jaar nog zijn.
Dat ontken ik ook nergens. Ik ben het er helemaal mee eens dat daar wat gebeurt, want dat slaat nergens op wat daar gebeurt (en had al veel eerder moeten gebeuren) maar in 10 jaar dat helemaal ombouwen naar waterstof is imo echt te grote stappen.
Ik geloof eerder in wat je op het eind zegt.
 

JMD

Well-known member
Je bent echt dodelijk vermoeiend.
Die stuitende domheid die je constant uitkraamt is echt hemeltergend.
En de arrogantie van jou is dat ook... Als het jou niet bevalt wat iemand post is het direct 'dom' of je zegt direct dat iemand 'aan het schuimbekken' is...
 

SanMark.

Well-known member
10 jaar is wellicht erg optimistisch maar je kunt in de Noordzee nog zat windmolens kwijt dus er wordt straks iig voldoende opgewekt.
2% van de stroom komt van windmolens, het is niet rendabel te krijgen , want zo gauw de subsidie eraf is worden de windmolens weer gesloopt, en die wieken kunnen ze niet recyclen.

Daarnaast staan de windmolens op zee zeer vaak stil omdat er onderhoud nodig is.
 

Maasveld

Well-known member
Toevallig linkjes daarvan ?


 

Eef de Kip

Well-known member
Toevallig linkjes daarvan ?
Niet direct, ik heb het op FD gelezen en dat zit nu allemaal achter de betaalmuur. Ik zal morgen nog is kijken.
Daar waar het een paar jaar geleden op 6 ct per Kwh werd gegeven worden de parken nu gebouwd zonder subsidie.
Of er ergens onder water nog subsidiestromen zijn durf ik niet in te schatten.


Edit, zie boven.
 

De Wolf

Well-known member
In principe kunnen we binnen 5 jaar over op waterstof in een hoop woningen, de infrastructuur ligt er al. Probleem is dat door Haags getreuzel deze leidingen nog steeds niet gebruikt mogen worden.
 
Bovenaan