Binnenlandse politiek

gevegt

Well-known member
SM ziet dus liever niet dat CDA en VVD weer samen moeten met D'66 en de CU van Voordewind.
Troost is dan wel dat Voordewind ermee stopt.
De voorgestelde optie CDA en VVD plus PVV zie ik er niet van komen.
Velen binnen die eerste 2 willen niet weer samen met PVV.
Ik voorspel nog behoorlijk wat verschuivingen tov de laatste peiling.
De vraag is natuurlijk welk kabinet hij wel wil.

JMD

Well-known member
De vraag is natuurlijk welk kabinet hij wel wil.
Denk dat het voor Rutte kiezen tussen een aantal 'kwaden' (vanuit zijn oogpunt) wordt. Ik zou eigenlijk het liefst de PvdA bij het CDA/VVD zien (voor zover dat trio dan >75 zetels zit). Maar de PvdA heeft aangegeven niet zonder GL in een kabinet te willen zitten, en ik zie het CDA en de VVD niet samen met de PvdA en GL in 1 regering stappen.

erka

Well-known member
Ja, VVD maakt een linkser programma om te anticiperen op PvdA en GL en gaat vervolgens in zee met de twee meest rechtse grote partijen....
Natuurlijk niet.

gevegt

Well-known member
Ja, VVD maakt een linkser programma om te anticiperen op PvdA en GL en gaat vervolgens in zee met de twee meest rechtse grote partijen....
Natuurlijk niet.
De VVD gaat met hun nieuwe programma terug naar hun roots. Dat kan ik wel waarderen.

SanMark.

Well-known member
Natuurlijk niet.
Er word mij gevraagd wat ik het liefst zou zien. Nou met de zetel aantallen die er nu ongeveer uitkomen zijn het deze drie partijen die ik graag zou zien en dan geen Rutte erbij.

gevegt

Well-known member
Er word mij gevraagd wat ik het liefst zou zien. Nou met de zetel aantallen die er nu ongeveer uitkomen zijn het deze drie partijen die ik graag zou zien en dan geen Rutte erbij.
Altijd leuk om te zien dat iemand daar weer zijn eigen mening over geeft.
Als Rutte er uit moet, wie zie je dan het liefst als nieuwe premier?

SanMark.

Well-known member
Altijd leuk om te zien dat iemand daar weer zijn eigen mening over geeft.
Als Rutte er uit moet, wie zie je dan het liefst als nieuwe premier?
Afhankelijk wat de grootste partij word maar dat zal vermoedelijk dan iemand van de VVD moeten worden, maar omdat ik het mag bepalen. Hoekstra lijkt mij een prima premier.

JMD

Well-known member
Natuurlijk niet.
Punt is alleen dat de PVV wel een rechts migrantenbeleid voert, maar met zaken vwb bv werkgelegenheid enz gewoon op de SP lijkt...

En verder: in je programma moet je toch neerzetten wat jij als partij wilt. Dat je daaraan concessies moet doen met coalitievorming is logisch, maar als je al voor de verkiezingen opschuift in de richting van je 'concurrenten' dan maak je het voor hen makkelijker. Plus dat je er misschien zetels door kwijtraakt omdat andere partijen in dat gat op rechts gaan springen. En het midden is al zo vol...

gevegt

Well-known member
Afhankelijk wat de grootste partij word maar dat zal vermoedelijk dan iemand van de VVD moeten worden, maar omdat ik het mag bepalen. Hoekstra lijkt mij een prima premier.
Meegaande met jouw gedachtegang , zou ik de fluisterraar van Wilders een betere optie vinden.

Bovenaan