Binnenlandse politiek

Makanaky

Well-known member
Gewoon die hele bende nationaliseren, zoals ze in de VS ook willen. Dan heb je maar 1x in de 4 jaar last van ongeadresseerd drukwerk.

De VVD douwde zelfs een parkeerschijf naar binnen omdat ze af willen van betaald parkeren in de wijk. Rust in je BMW.

erka

Well-known member
Ik ben vrij cynisch over de landelijke politiek en het oneindige gepruts en hijgerigheid bij vrijwel partijen.

Tegelijkertijd ken ik de lokale politiek goed en dat is echt een ander verhaal. Dus vandaag mijn plicht gedaan, zoals het hoort.

• Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Ik ben vrij cynisch over de landelijke politiek en het oneindige gepruts en hijgerigheid bij vrijwel partijen.

Tegelijkertijd ken ik de lokale politiek goed en dat is echt een ander verhaal. Dus vandaag mijn plicht gedaan, zoals het hoort.
Eens. Deze keer heb ik wel op dezelfde partij gestemd als afgelopen najaar bij de verkiezingen, maar het is bij mij ook vaak zat voorgekomen dat ik bij de GR totaal anders stem dan bij de TK/PS/EUR-verkiezingen

Friesland

Well-known member
Het aantal gemeentes houden live de opkomstcijfers bij. Ik kijk naar een aantal gemeentes in bijzonder.
Utrecht (56,3%), Eindhoven (41,75% in 2022) en Groningen (54,4% in 2022) lijken op een hogere uitkomst af te stevenen dan vier jaar terug. Voor Rotterdam (38,9$ in 2022) wordt het nog lastig, die moeten er in het laatste uur nog 2,1 procentpunt bij krijgen om het cijfer van 2022 te halen. Dat is niet onmogelijk maar de opkomst vlakt in het laatste uur meestal af.

Joost

Well-known member
Bij ons in het dorp hingen verkiezingsposters voor D66 en FVD, maar die doen niet eens mee aan de verkiezingen.
Dat was in Landgraaf ook het geval voor die twee partijen. Bij FVD is de Vos overal verkiesbaar en hadden ze in iedere gemeente een haast identiek programma met punten waar de gemeente niets over heeft te zeggen.

Friesland

Well-known member
De opkomst in Rotterdam is inmiddels gestegen naar 38,7%. Het ziet er naar uit dat burgemeester Schouten toch echt van de Euromast zal moeten gaan abseilen.

Bovenaan