Binnenlandse politiek

zwammy

Well-known member
Voorstellen van denk zijn niet veel minder bizar, en dat is de 3e partij van Amsterdam tegenwoordig. Maar Amsterdam mag nog verroter worden dan dat het al is dus gewoon prima dit.

erka

Well-known member
Fijn! Serieus, ik ben hier wel blij mee. Een middenkabinet dat een beetje naar rechts helt. Prima. In elk geval geen rare fratsen met onervaren partijen. Een middenkabinet met PVDA/GL er ook bij in had ik nog beter gevonden maar ja, dat zit er niet in. En dit zijn wel partijen (itt tot de PVV, NSC en BBB) die weten hoe ze politiek moeten bedrijven en aan meerderheden kunnen komen.

JMD

Well-known member
Jep, waarbij ik me wel afvraag als ik de geplande bezuinigingen zie (om een klimaatfonds en stikstoffonds mogelijk te maken en te investeren in defensie) hoe ze bv PvdA/GL mee gaan krijgen. Want de geplande bezuinigingen komen o.a. uit de zorg en de sociale zekerheid, dat zal PvdA/GL niet aan de achterban kunnen verkopen en partijen ter rechterzijde gaan natuurlijk nooit meehelpen voor het klimaat/stikstoffonds.

JMD

Well-known member
Geruchten:
Hypotheekrenteaftrek blijft
Eigen risico omhoog (wel komt er een maximum bedrag dat je kwijt kan zijn per behandeling aan eigen risico (150 euro)
Vrijheidsbijdrage (voor defensie) wordt door iedereen betaald
20 miljard euro naar stikstoffonds

Batigoal

Well-known member
Ik ben het lang niet met alles eens, maar ik hoop dat ook de oppositiepartijen zich een beetje constructief opstellen. Je hoeft niet alles zomaar te laten doorgaan, maar dat ze dan erover debatteren en alternatieven bieden i.p.v. alles blokkeren. Dat heeft het land gewoon nodig.

Eef de Kip

Well-known member
Ik ben het lang niet met alles eens, maar ik hoop dat ook de oppositiepartijen zich een beetje constructief opstellen. Je hoeft niet alles zomaar te laten doorgaan, maar dat ze dan erover debatteren en alternatieven bieden i.p.v. alles blokkeren. Dat heeft het land gewoon nodig.

Ben er bang voor, JA21 en PvdA/GL wellicht maar de rest vrees ik dat we niet veel moeten verwachten.
oh en CU misschien

Eef de Kip

Well-known member
Er zit wel veel VVD beleid in.
Vooral op alles wat maar ruikt naar sociaal, wordt gekort.
Op defensie na wordt overal op gekort gevegt, geld is op en er moet giga geïnvesteerd worden. Ik ben er ook niet blij mee maar mensen moeten zich realiseren dat er een stuk welvaart ingeleverd moet worden.
Verder zie ik een hoop punten waar ik D66 en CDA in de campagne ook over gehoord heb.

JMD

Well-known member
Het gaat een lange hete zomer worden... Je kan de stakingen vanuit werknemers bonden en ouderenbonden al uittekenen...

Clubs in bvo krijgen boete als de politie het stadion in moet komen. Dat klinkt aan de ene kant logisch, maar wie gaat bepalen dat die inzet nodig is?
En verder wordt ook het playbacken van foute spreekkoren verboden...

gevegt

Well-known member
Op defensie na wordt overal op gekort gevegt, geld is op en er moet giga geïnvesteerd worden. Ik ben er ook niet blij mee maar mensen moeten zich realiseren dat er een stuk welvaart ingeleverd moet worden.
Verder zie ik een hoop punten waar ik D66 en CDA in de campagne ook over gehoord heb.
Ooit was er iets van: de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten.
Dat heb ik tot nu nergens uit kunnen halen.

Bovenaan