Binnenlandse politiek

zwammy

Well-known member
Een goede inkijk hoe het de laatste jaren is verlopen.

Leiders en insiders reconstrueren hoe falende diplomatie en de opkomst van Hamas uitmondden in de tragedie van 7 oktober.

Een tragedie nog wel, dat is een bijzondere woordkeuze over de gebeurtenissen van die dag.

Eef de Kip

Well-known member
Niet onverwacht maar toch bijzonder, ik kan me niet voorstellen dat JA21 zo'n grote rol gaat spelen straks dus kiest ze min of meer toch voor een rol in de luwte.

U.G.

Well-known member
Het lijkt me godverdomme eens tijd dat Israël onder curatele wordt gesteld.

Dat is het beste wat de Israëlische bevolking kon overkomen op dit moment.

Maar…je hoeft maar een paar minuten het wapenarsenaal van Iran even door te nemen, en de kostprijs van die Israëlische interceptoren en je weet dat onze Atlantic City boy in het Witte Huis ooit toegezegd moet hebben om actief mee te doen, want anders zou Israël hier never nooit aan beginnen, ze kunnen tellen toch ?

Als een stel verstandige koppen hier niet snel een flinke draai aan geven wordt dit pas echt lelijk. Israël kan liegen wat het wil maar beelden doen dat niet.

Edit : oh, is redelijk off-topic maar ik reageerde even op een scherpe commentaar.

zwammy

Well-known member

Wat is die Dijksma weer heerlijk naïef, ze snapt niet waarom AMA's niet savonds gewoon in bed gelegd kunnen worden door de begeleiders. Als ze dat voor mekaar krijgen kunnen ze misschien meteen gaan kijken hoe ze zich kunnen gaan gedragen, dan kunnen we het daarna over integreren hebben.

ALenstra

Well-known member
Ah het beruchte bollendak. Moet zeggen dat er niks te zien was die keren dat ik er kwam. Maar best bijzonder dat deze plek een bepaald soort volk trekt.

JMD

Well-known member
Er schijnt ook verdeeldheid te zijn binnen PvdA/GL omtrent Piri. Benieuwd hoe Frans dat gaat managen.
Dat zat er natuurlijk ook aan te komen. De PvdA heeft altijd veel Joodse leden gehad.
Wordt een leuk congres vandaag, want er zijn ook leden van de fusiepartij (ongetwijfeld vanuit de GL-hoek) die juist een veel strenger Israëlbeleid willen en het niet snappen dat de fusiepartij van de week tegen een wapenembargo voor Israël gestemd hebben.

Batigoal

Well-known member
Het beste zou ook gewoon zijn als ze weer uit elkaar gaan. Dan is er gelijk weer een meer centrumlinkse partij met de PvdA. Daar ligt een gat nu D66 op economisch vlak de laatste tijd steeds meer naar rechts opschuift.

BlauwVinger

Well-known member
Het voorstel om met raketten van het crypto-fascistoide, religieuze , LGBTQ+ zionfobe haatregime de veiligheidsstolp boven Israël te perforeren is perfide symboolpolitiek en een abjecte schoffering van ware sociaal-democraten. In die afschuw oproepende sekte zit een Mevrouw Hirsch, 100% van Joodse afkomst en haar grootvader vergast in Auschwitz.

De door rabbiate (spelfout; pun intended) haat verteerde Piri: Israel valt een land aan met ballistische raketten dus is de dome niet langer een verdedigingsmechanisme maar een aanvalskoepel. Dat is toch een verbijsterende en ingrijpende infantiliteit? Analoog aan die redeneertrant zou ik ook geen waakhond mogen hebben thuis want die hond kan ook mensen bijten. Dan heb je toch echt kortsluiting in je hoofd.

Het is dorpse geo-politiek van een geradicaliseerde parlementaire eucalypta. De ware sociaal-democraat wordt vervreemd van de traditionele kernwaarden van de PVDA en Groen-Links. De ware sociaal-democraat raakt in het Nederlandse politieke discours net zo ontheemd als een Palestijn in Gaza. Het op handen zijnde partijcongres zal gaan bijdragen aan een fameuze demasque.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
80% van het congres stemde tegen de 'motie Asscher' (dus voor motie Piri)
Ongeveer zo'n zelfde hoeveelheid stemde voor een wapenembargo voor Israël.

Bovenaan