Binnenlandse politiek

gevegt

Well-known member
Geen idee, ben niet werkzaam in de politiek. Ik vermoed dat ze het Deense model willen overnemen, maar begreep dat dat niet kon, hoewel Zweden het blijkbaar wel kan dus we wachten maar af welke kant ze opgaan. Het is alleen te hopen dat we nog heel veel jankverhalen van gl en d66 mee gaan malen
Ook Zweden kan dat niet.
Wat gewoon opvalt is dat ze drastisch willen bezuinigen op de IMD maar geen enkele onderbouwing er voor hebben.

zwammy

Well-known member
Oh, er is geen crisis? Dat wist ik niet. Dan zal ze wel iets gaan verzinnen en dan zal ehet kabinet klappen en dan zal d66 wel 75 zetels gaan halen. Komt het toch wel goed.

gevegt

Well-known member
Oh, er is geen crisis? Dat wist ik niet. Dan zal ze wel iets gaan verzinnen en dan zal ehet kabinet klappen en dan zal d66 wel 75 zetels gaan halen. Komt het toch wel goed.
Als ik de begroting zo lees voor de komende jaren, is er de echte crisis er over drie jaar.

Maasveld

Well-known member
PowDoc ( NPO alert! ) geeft heel goed aan wat voor gezinnen diep geraakt zijn door het toeslagenschandaal.
Altijd weer de minder bedeelden.
Dat verwacht je toch niet, dat mensen die teveel verdienen om in aanmerking te komen voor toeslagen niet geraakt worden door het toeslagenschandaal.

zwammy

Well-known member
Voor de laatste keer dan maar,

Huh?

JMD

Well-known member
Ze hebben tenminste een plan. Een niet werkend plan (wat iedereen die echt zelf werkt ook zelf kan bedenken, maar he, Amsterdamse ambtenaren en raadsleden en werken (meer dan de helft leeft daar in een droomwereld...), dat gaat niet samen), maar ok.

zwammy

Well-known member
Ze hebben tenminste een plan. Een niet werkend plan (wat iedereen die echt zelf werkt ook zelf kan bedenken, maar he, Amsterdamse ambtenaren en raadsleden en werken (meer dan de helft leeft daar in een droomwereld...), dat gaat niet samen), maar ok.

Dus je hebt als aannemer 2 klussen. 1 zonder gezeik waar je je bus gewoon voor de deur kan zetten of 1 klus waar in je alle spullen moet overladen in een andere bus en dan hopen dat je een parkeerplek kunt vinden en als je die vindt ook nog even 10 euro per uur te betalen aan parkeerkosten. God, waar zouden ze toch een klus aannemen.

Eef de Kip

Well-known member
Dus je hebt als aannemer 2 klussen. 1 zonder gezeik waar je je bus gewoon voor de deur kan zetten of 1 klus waar in je alle spullen moet overladen in een andere bus en dan hopen dat je een parkeerplek kunt vinden en als je die vindt ook nog even 10 euro per uur te betalen aan parkeerkosten. God, waar zouden ze toch een klus aannemen.
waar ze het meeste kunnen verdienen, lijkt me vrij simpel

gevegt

Well-known member
Innovaties in de veeteelt, zoals luchtwassers, hebben nog nooit tot grote verbeteringen geleidt maar we gaan er gewoon mee door om voor de Agro industrie nog meer tijd te winnen,

Landbouwminister Wiersma wil het
stikstofprobleem vooral aanpakken met
robotisering en nieuwe stalsystemen en
meetmethoden.Ze wil daar ruim 2,2
miljard euro voor vrijmaken,blijkt uit
een conceptbrief van de minister die in
handen is van RTL Nieuws.

In totaal heeft Wiersma 5 miljard euro
beschikbaar,veel minder dan de 20
miljard die er nog lag van het vorige
kabinet.Daarmee moet de vastgelopen
vergunningverlening voor woning- en