Stel dat voor NSC nog een zetel of 3 overblijft, dan komen die er alsnog bij voor een coalitie natuurlijk.Het meest logische kabinet lijkt me dus CDA/VVD/PvdA&GL, maar die hebben nu slechts 74 zetels.
CU is ook nog altijd wel te paaien wanneer er een paar zeteltjes tekort komen.Stel dat voor NSC nog een zetel of 3 overblijft, dan komen die er alsnog bij voor een coalitie natuurlijk.
Eens. Maar dat is in principe altijd zo, met elk Kabinet dat demissionair is (danwel wegens vallen kabinet, danwel omdat het eind termijn is)...Oftewel het land is nog minimaal een jaar stuurloos, ik denk oprecht dat dat nog slechter is dan dit kabinet.
Ja, dat vrees ik ook inderdaad...Ja maar in het huidige politieke spectrum ben je al minimaal een half jaar bezig met het formeren van een coalitie, als het geen jaar wordt
Precies. Het enige wat dan verandert is dat partijen elkaar dan niet meer de schuld kunnen geven van mislukkingen. PVV heeft jarenlang kunnen ageren tegen Kabinetten, nu blijken ze er zelf ook geen moer van te kunnen. D66 heeft dat al jarenlang bewezen maar loopt het afgelopen jaar te ageren tegen alles wat dit Kabinet doet (terwijl het Kabinet echt nog wel last had van zaken van de laatste kabinetten Rutte) alsof ze zelf God op aarde zijn... PvdA moppert al jarenlang op alle kabinetten maar deden zo ongeveer alles waar ze voor stonden in de uitverkoop om maar aan Rutte 2 mee te mogen doen. En iedereen moppert op de VVD maar met de huidige situatie lijkt een kabinet zonder de VVD een utopie. Dat is ook jammer, want die partij moet zelf ook nou echt gaan bepalen wat ze willen, waaien met alles mee. Eerst samen met D66 een Kabinet vormen met linkser beleid dan de VVD ooit gewild heeft en in het volgende kabinet duiken ze compleet de andere kant op, en leveren ook daar vervolgens niet. (en nee, dat is niet alleen de schuld van de PVV)Maar wat is nu het probleem als het land niet " bestuurt" wordt? In het dagelijks leven veranderd er toch geen ruk.
Mona Keijzer met het bevriezen van de huur!!!Welke minister uit dit kabinet heeft er wel constructief beleid aangeleverd aan de kamer op belangrijke dossiers?
Dit begint gewoon op Italiaanse toestanden te lijken.Oftewel het land is nog minimaal een jaar stuurloos, ik denk oprecht dat dat nog slechter is dan dit kabinet.
BelgiëDit begint gewoon op Italiaanse toestanden te lijken.
Zoiets ja... (alhoewel ik wel denk dat NSC/BBB/VVD er iets kritischer op waren dan wat je aangeeft, maar ze zeiden iig niet 'nee Geert dat doen we niet')Even voor mijn beeld:
Wilders stelt een 10-punten plan op.
NSC, BBB en VVD zeggen: Prima Geert, ziet er goed uit. Maak maar een plan van aanpak.
Geert zegt: Ja flikker op, daar heb ik geen zin in. Bekijk het maar.
Zoiets?
Het valt vandaag gewoon weer op dat Wilders de PVV is en de PVV Wilders. Die man heeft nul ruggespraak gehad met zijn ministers enz... Waar 'normale' partijen van GL tot VVD na gisteravond vandaag eerst als fractie/met de ministers bij elkaar zouden zijn gekomen bepaalt hij direct wat er gebeurt. ik denk echt dat bv Madlener, Coenradie, Agema enz echt wel doorwillen.Leuk om zo eens die reacties te bekijken. Yesilgoz en Keijzer echt oprecht boos. Zeker Yesilgoz nog nooit zo boos gezien. Van der Plas komt vooral heel erg moe over en Van Vroonhoven vrij laconiek.
Van de bewindslieden zag je ook sommigen echt boos, anderen beetje gespeeld en een enkeling vooral heel erg met zichzelf bezig, zoals Bruins.
Van de PVV-ers vond ik Madlener erg geirriteerd richting pers en bij Agema viel op dat het leek alsof ze het niet met Wilders eens was. De pers stortte zich daar ook direct op.
België
Ik zag zojuist de reactie van Yesilgöz.Leuk om zo eens die reacties te bekijken. Yesilgoz en Keijzer echt oprecht boos. Zeker Yesilgoz nog nooit zo boos gezien. Van der Plas komt vooral heel erg moe over en Van Vroonhoven vrij laconiek.
Van de bewindslieden zag je ook sommigen echt boos, anderen beetje gespeeld en een enkeling vooral heel erg met zichzelf bezig, zoals Bruins.
Van de PVV-ers vond ik Madlener erg geirriteerd richting pers en bij Agema viel op dat het leek alsof ze het niet met Wilders eens was. De pers stortte zich daar ook direct op.