Binnenlandse politiek

JMD

Well-known member
Politieke beschouwingen zijn wel leuk. Jatten zeurt om de boeken terwijl hij 36 miljard overmaakte naar de 0.0026 graden
Dat vind ik vooral ook het ergste aan die hele discussie omtrent meer BTW op boeken. De partijen die zeuren hoorde je niet toen de belasting op energie (of de tarieven zelf) de pan uitrezen, toen de boodschappen duurder werden enz... Ik ben dol op boeken, heb kasten vol, maar tegenwoordig worden er echt minder boeken gelezen (men leest (illegaal) via ipad enz), en de meeste mensen die boeken kopen kunnen die 1/2 euro per boek extra echt missen.
 

Eef de Kip

Well-known member
CDA en CU zijn nog een beetje constructief. Die Dijk loopt alleen maar hysterisch te gillen en Jetten loopt weer ouderwets te miereneuken en Timmermans, ach ja.
 

JMD

Well-known member
CDA en CU zijn nog een beetje constructief. Die Dijk loopt alleen maar hysterisch te gillen en Jetten loopt weer ouderwets te miereneuken en Timmermans, ach ja.
Ik hoef niet eens te kijken om het met je eens te zijn, want dit is idd hoe het altijd gaat. Toch erg dat de gezamenlijke linkse oppositie (waarbij D66 natuurlijk niet eens links is) tot niet meer komt dan dit. Maar vervolgens wel klagen dat ze niet genoeg stemmen krijgen.

CDA (en CU) vind ik echt groeien, zeker die Bontenbal. Die voert constructieve oppositie.
 

JMD

Well-known member
Ja het concert van de toppers word ook 8 euro duurder, de horror
O ja, shit... Nou ja, daar mag ook wel 100 euro op. Misschien is dat dan de oplossing? Dat concert gewoon 100 euro duurder maken zodat de BTW op boeken naar beneden kan. Onder het motto: als je wansmaak hebt moet je daar maar voor betalen...
 

erka

Well-known member
En minima gaan ook niet naar de schouwburg om naar een theatervoorstelling of cabaret te gaan en ze gaan ook niet naar klassieke muziek. Dat zijn doorgaans toch echt mensen met betere inkomens. Maar de BTW verhoging geldt niet voor bioscopen, pretparken etc. waar veel lage inkomens ook heengaan.
Voor sport is er ook sprake van beeldvorming. Die verhoging geldt niet voor niet-commerciële sportverenigingen. Dus ook niet voor lidmaatschapsgeld. Toegang tot sport uitoefenen wordt niet belemmerd. Wel geldt de verhoging voor commerciële sportscholen. Dat vind ik ook niet zo erg want de helft van de commerciële sportscholen zijn witwas-activiteiten.

De BTW-verhoging geldt wel voor entreekaartjes van sportwedstrijden. Dat is dan wel iets waardoor minima minder makkelijk naar sport kunnen kijken

De BTW-verhoging op boeken vind ik daarentegen echt onverteerbaar. Want ook schoolboeken. En kinderen (ook van minima) kunnen al zo slecht lezen tegenwoordig. Die verhoging moet er in mijn ogen echt af.
 

Hankie

Well-known member
De BTW-verhoging op boeken vind ik daarentegen echt onverteerbaar. Want ook schoolboeken. En kinderen (ook van minima) kunnen al zo slecht lezen tegenwoordig. Die verhoging moet er in mijn ogen echt af.
De bibliotheek is gratis tot 18 jaar, dus dit is onzin.
 
Bovenaan