Binnenlandse politiek

JMD

Well-known member
Niet meer of minder dan een willekeurige andere partij. Maar sinds ze het goed doen moeten ze plotseling in de extreemrechtse hoek geduwd worden. Op de inhoud kun je er genoeg tegen inbrengen, maar nee laten we hun en de kiezers lekker als Nazi's framen. Dat is veel makkelijker. Vervolgens verrast zijn dat de polarisatie zo groot is en jan en alleman bedreigt worden van links tot rechts.
Dit dus... Het is luiigheid van de media. Overigens geldt ook hier hetzelfde voor de andere partijen. D66/VVD/GL/PvdA mocht in de weken voor de verkiezingen constant langskomen in de diverse talkshows, werkelijk 0 kritische vragen zijn er gesteld. En ook Vd Plas mocht komen, ook zij kreeg weinig kritische vragen. Het lijkt tegenwoordig normaler om elke talkshow te zien als zendtijd voor de politieke partijen.
 

JMD

Well-known member
Ik vind zoiets altijd speculatief gelul in de ruimte. Wat als vragen.
Precies. Ja, dat omtzigt het goed zou doen als hij een partij start is duidelijk, maar daar hoef je geen helderziende voor te zijn. Idem als bv Leijten van de SP een eigen partij zou starten.

Maar dat 'als dit gebeurt' enz... Zijn ze bij de PvdA/GL ook de mist mee in gegaan, met hun 1 + 1 = 3... Goed, ze hebben er een zetel bij in de Senaat, maar procentueel scoorden ze beiden slechter dan 4 jaar terug... Overigens vind ik dat continue 'we zijn in ... (vul een provincie/stad in) de grootste als je PvdA/GL bij elkaar optelt' echt zo'n BS... Je kan namelijk ook bijna altijd een combinatie van 2 andere partijen vinden (sowieso vaak VVD + een partij over rechts) die groter is dan PvdA/GL samen... Of ze moeten bij PvdA/GL samen gaan, of alleen blijven maar deze tussenvorm is voor niemand goed imo...
 

Maasveld

Well-known member
Het is maar een peiling, dat begrijp ik. Maar we zijn nu exact twee jaar (en een dag) na het 'functie elders' schandaal en desondanks lijkt Pieter Omtzigt nog steeds degene te zijn om wie het allemaal gaat draaien bij de komende tweede kamer verkiezingen. Wat ergens ook wel logisch is, denk ik. Hij is een man die zowel op links als op rechts sympathie krijgt en voor veel mensen een veilige stem zou zijn. Al is hier ook weleens de terechte vraag gesteld: Is het uitstekende kamerlid Omtzigt ook een bestuurder?

FsIMjfwWcAAN9Bo
Waarom zou dat een veilige stem zijn?

Pijnlijke peiling voor BBB wel.
 

JMD

Well-known member
Pijnlijke peiling voor BBB wel.
Omdat als Omtzigt meedoet ze de helft van hun zetels verliezen? Toont toch eens te meer aan dat veel mensen niet op BBB stemmen wegens stikstof e.d. maar om andere zaken?
Ik vind het vooral intrigerender waarom BBB / Omtzigt alleen in totaal 55 zetels oplevert, maar als ze samen gaan 53... En waar komen die 2 zetels dan terecht volgens de peiling? Bij o.a. GL, PvdD en de PvdA. Dat lijkt me vreemd...
 

Jef400

Well-known member
Omdat als Omtzigt meedoet ze de helft van hun zetels verliezen? Toont toch eens te meer aan dat veel mensen niet op BBB stemmen wegens stikstof e.d. maar om andere zaken?
Ik vind het vooral intrigerender waarom BBB / Omtzigt alleen in totaal 55 zetels oplevert, maar als ze samen gaan 53... En waar komen die 2 zetels dan terecht volgens de peiling? Bij o.a. GL, PvdD en de PvdA. Dat lijkt me vreemd...
Ook weer niet bij mij. Sluimerende onvrede bij de traditioneel linkse stemmer die de bozeboerenclub niet pruimt
 

De Wolf

Well-known member
Links was vroeger voor de werkende man. Tegenwoordig staat het voor klimaat en migratie. Alleen SP is op migratie vrij rechts.
 

gevegt

Well-known member
Volgens Rutte kloppen de rekenmodellen niet mbt het verschil tussen de randstad en de rest van het land. O.a. Omzigt heeft hem er al in 2016 op gewezen dat ze te veel op het aantal inwoners af gaan.
Echt, Rutte is een schoft eerste klas.
 

erka

Well-known member
Volgens Rutte kloppen de rekenmodellen niet mbt het verschil tussen de randstad en de rest van het land. O.a. Omzigt heeft hem er al in 2016 op gewezen dat ze te veel op het aantal inwoners af gaan.
Echt, Rutte is een schoft eerste klas.

Omtzigt in 2016, de gemeenten al in 2000 of nog eerder. Dit is al heel lang een discussie tussen kabinet en gemeenten. En geen enkel kabinet, ook niet voor Rutte, wil toegeven.
 

gevegt

Well-known member
Omtzigt in 2016, de gemeenten al in 2000 of nog eerder. Dit is al heel lang een discussie tussen kabinet en gemeenten. En geen enkel kabinet, ook niet voor Rutte, wil toegeven.
De uitwerking is onder Rutte wel heel goed zichtbaar geworden en gewoon doorgezet.
 

Pascallovic

Well-known member
Nou ze hebben een oplossing hoor. Ze gaan nog harder hun best doen om de stikstofcrisis, het toeslagenschandaal en het schandaal van Groningen op te lossen. Dat gaan ze vrijdag in een brief zetten.
 
Bovenaan