Binnenlandse politiek

JFK

Well-known member
Harrie van Bommel heeft zijn lidmaatschap bij de SP opgezegd. Waarom, wil hij niet vertellen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Schijnt al een tijdje terug op te hebben gezegd, maar de SP is kennelijk een vereniging waar de grote leider gaat of je wel of niet mag opzeggen.
 

Pascallovic

Well-known member
Schijnt al een tijdje terug op te hebben gezegd, maar de SP is kennelijk een vereniging waar de grote leider gaat of je wel of niet mag opzeggen.
Daar heb ik gister een manifest over gelezen dat dit soort clubs verboden gaan worden.
 

JFK

Well-known member
Wel hijgerig naar de krant rennen dat ie het heeft opgezegd, maar niet waarom. Laat hem dan gewoon opzeggen en zijn kop erover houden.

Ik dacht dat we verlost waten van dat chronisch zure smoelwerk. Zoekt ie de publiciteit weer op.
Erger kan een dag niet beginnen.
 

Friesland

Well-known member
De 2/3e meerderheid lijkt opnieuw ruim gehaald te worden. Op basis van de betogen in de eerste termijn tel ik 130 stemmen voor de grondwetswijziging en 3 ertegen. CU, PvdD, 50+ en DENK zijn niet aanwezig.

EDIT: dinsdag gaat de Tweede Kamer erover stemmen.

Alle afwezige fracties stemden voor. De uitslag van de stemming was dus 147 - 3! Alleen de SGP stemde tegen.
Nu nog de Eerste Kamer, maar dat zal nog wel maanden gaan duren, wellicht zelfs na de Eerste Kamerverkiezingen. Dat zal ongetwijfeld een spannendere stemming worden, dan die van vandaag.
 

JMD

Well-known member
Alle afwezige fracties stemden voor. De uitslag van de stemming was dus 147 - 3! Alleen de SGP stemde tegen.
Nu nog de Eerste Kamer, maar dat zal nog wel maanden gaan duren, wellicht zelfs na de Eerste Kamerverkiezingen. Dat zal ongetwijfeld een spannendere stemming worden, dan die van vandaag.

Die eerstekamerverkiezingen zijn toch pas in 2019 (want provinciale staten is altijd 1 jaar na de gemeenteraad)??? Gaat dat zo lang duren?
 

Pascallovic

Well-known member
Blijkbaar... Maar meer dan 1 jaar vind ik wel heel lang.
Die donorwet van Pia Dijkstra is ook in september 2016 door de tweede kamer gekomen en ligt ook nog steeds bij de eerste kamer. Het kan daar soms snel gaan, maar over het algemeen hebben ze daar erg veel tijd. Er ligt ook nog die wet waardoor verdachten die weigeren mee te werken aan psychiatrisch onderzoek, toch tbs opgelegd kunnen krijgen. De wet werd al op 18 december 2012 aangenomen door de Tweede Kamer maar staat pas voor 23 januari 2018 op de agenda van de eerste kamer. Kortom zolang is een jaar niet.
 

Friesland

Well-known member
Die eerstekamerverkiezingen zijn toch pas in 2019 (want provinciale staten is altijd 1 jaar na de gemeenteraad)??? Gaat dat zo lang duren?

De stemming van de Tweede Kamer in eerste lezing vond plaats op 19 september 2013, die van de Eerste Kamer op 28 april 2015. Daar zit dus ruim anderhalf jaar tussen.
 

leo1949

Well-known member
Dat hele AIVD verhaal is volgens mij naar journalisten gelekt als een spannend verhaal.
Maar eigenlijk is het gewoon ingenieuze propaganda voor de sleepwet.
Anderhalf jaar geleden stond dit hele verhaal al in de NYT.
Alleen werd de AIVD niet bij naam genoemd.
Verder wel alles. Dus gewoon oud nieuws om de sleepwet te legitimeren.

https://www.nytimes.com/2016/07/25/us/politics/donald-trump-russia-emails.html?ribbon-ad-idx=3&rref=politics&module=Ribbon&version=context&region=Header&action=click&contentCollection=Politics&pgtype=article

Na een stukje van Axel Arnbak in het FD van 25-1-2018 en de dag erna gaat het los bij Volkskrant en Nieuwsuur.
Opmerkelijk dat dit net als die Turkse minister ??n dag voor de verkiezingen gebeurd.
Het is voor mij allemaal net even te toevallig.
Maar die sleepwet is dus echt niet nodig want ze hebben dat hele onderzoek nu ook kunnen doen zonder die sleepwet.
Die sleepwet is alleen bedoeld om iedereen, maar dan ook iedereen zijn privacy te ontnemen.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan