Binnenlandse politiek

Pascallovic

Well-known member
Slecht hoe deze wet uiteindelijk wordt goedgekeurd of afgekeurd.
- PVV (tegen), SGP (tegen), ChristenUnie (tegen), PvdD (tegen) , GL 1x (tegen)
- 50Plus (onbeslist), OSF (onbeslist),
- PvdA (verdeeld), CDA (verdeeld), VVD (verdeeld)
- SP (v??r), D66 (v??r), GL 3x (voor)

Hoe moet je op basis hiervan als kiezer straks bij de verkiezingen afrekenen met de partijen die deze mogelijk of onmogelijk gemaakt hebben? Zelfs de partijen hebben niet echt een uitgesproken standpunt voor of tegen.
 

JMD

Well-known member
Wat was de verdeling in 2016 in de Tweede Kamer??


Verder vind ik dat je lokale partijen niet moet afrekenen op de landelijke variant van die partijen.
 

Pascallovic

Well-known member
Wat was de verdeling in 2016 in de Tweede Kamer??


Verder vind ik dat je lokale partijen niet moet afrekenen op de landelijke variant van die partijen.
Toen stemden alleen VVD en PvdA verdeeld. De rest was tenminste duidelijk qua fractie standpunt. Nu is die bij 4 partijen niet duidelijk.

Hoe moet je als kiezer straks de landelijke variant afrekenen op het al dan niet instemmen of afstemmen van die wet, als het straks echt op die enkele stem van die willekeurige fractielid komt? Inderdaad niet iets wat je bij de gemeenteraadsverkiezingen doet, maar bij de provinciale staten verkiezingen kun je ook dat signaal niet afgeven.
 

Friesland

Well-known member
Wat was de verdeling in 2016 in de Tweede Kamer??


Verder vind ik dat je lokale partijen niet moet afrekenen op de landelijke variant van die partijen.

Voor:
PvdA (35)
SP (15)
D66 (12)
VVD (7)
GL (4)
50+ (1)
Houwers (1)

Tegen:
VVD (33)
CDA (13)
PVV (12)
CU (5)
SGP (3)
DENK (2)
VNL (2)
PvdA (1)
PvdD (1*)
VP (1)
Van Vliet (1)
* Wassenberg nam geen deel aan de stemming.

Verdeelde fractie zoals in 2012 verkozen:
VVD (8-33)
PvdA (35-3)
50+ (1-1)
 

zwammy

Well-known member
Haha die pvda toch weer. Hoe schandelijk het allemaal toch gaat en niemand die er maar iets om geeft.
 

zwammy

Well-known member
Nee, maar er zou wel wat meer weerwoord voor mogen komen. Ze hoeft niet gevierendeeld te worden inderdaad maar het is wel erg makjes.
 
Bovenaan