Binnenlandse politiek

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Links in Nederland is gewoon één grote rotzooi tegenwoordig. Ik ben altijd politiek aan de linkerkant geweest, dat zal niemand verbazen hier. Maar ik kan niet met goed fatsoen een van de linkse partijen in Nederland steunen. Die zijn veel te veel met de "woke" onzin bezig en niet met wat veel mensen nou daadwerkelijk als prioriteit zien.

Ik ben eigenlijk typisch de soort persoon die voor GL/PvdA/SP zou moeten zijn. Het feit dat ik geen van die partijen nu kan steunen ligt aan die partijen. Nu heb ik niet de illusie dat het verliezen van steun van deze emigrant die in Schotland woont ook maar iemand in die partijen wakker zal doen liggen Wel zullen er in Nederland grote hoeveelheden mensen zijn die vergelijkbaar met mij zijn. Mijn vader hoort daar overigens bij. Links moet zich maar eens hard afvragen hoe ze deze groep weer voor zich terug kan winnen.
 

De Wolf

Well-known member
PVDA wordt steeds meer een partij die de multiculturele kant op gaat waardoor een hoop mensen zich niet meer herkennen in waar de PVDA ooit voor stond. De PVV is op een hoop punten ook links te noemen (migratie, EU en klimaat zijn ze rechts).

Ik denk dat er ook wel flink wat potentie zit voor een linkse partij die op migratiegebied wat meer richting het CDA gaat.

Verder ben ik ook benieuwd naar hoe JA21 en VOLT zich gaan ontwikkelen. Ik denk dat het twee partijen zijn die volgende verkiezingen flink wat winst kunnen boeken.

Voor een kabinet zou ik zeggen ga voor het CU. Maar daar zal Sigrid wel wat moeite mee hebben.
 

zwammy

Well-known member
Sigrid heeft eigenlijk weinig te willen. Het is dat Rutte zo graag premier wil blijven dat die heel zijn achterban naait anders had hij al lang tegen Kaag gezegd flikker op met je links gezeik.
 

De Wolf

Well-known member
VVD heeft D66 wel nodig. Anders moet hij met de PVV in zee en de kans dat ze het daar mee eens worden is nihil vanwege de Islamvisie van Wilders.
 

JMD

Well-known member
PVDA wordt steeds meer een partij die de multiculturele kant op gaat waardoor een hoop mensen zich niet meer herkennen in waar de PVDA ooit voor stond.
Klopt . En het vreemde is dus dat ze steeds meer op GL zijn gaan lijken, niet alleen qua woke enz, maar ook qua het niet-zien van 'Jan-met-de-Pet'. De enige keer dat de gemiddelde GL-er een arbeider 'in het wild' ziet is als er een klusjesman in het huis moet komen... Dat was altijd typisch GL, nu is dat ook steeds meer zo bij de PvdA.

In principe zijn er met SP - GL - PvdA 3 goede linkse partijen die ook elk voor een ander type links stonden. De PvdD heeft eigenlijk een deel van het GL-standpunt overgenomen. En ironisch genoeg, de 2 écht linkse partijen die er de laatste jaren bij gekomen zijn (DENK en Bij1) hebben als 'hoofdstandpunt' precies hetgeen welke kant PvdA en GL zich ook op ontwikkelen.
Er zijn dus 6 partijen op links, en dan heb je nog Christen Unie, PVV, D66 die op bepaalde terreinen ook echt linkse standpunten hebben. En dan zegt men dat het op rechts vol is...
 

zwammy

Well-known member
Zo, het eerste wapenfeit van Kaag is al bekend, nu nog wat Miele's en huizen weggeven en we doen weer helemaal mee 👍
 
Bovenaan