Binnenlandse politiek

SuikerBrood

Well-known member
Het is zwarte humor op zijn best, politieke problemen worden door middel van satire aan de kaak gesteld, de emoties die het oproept getuigen van het feit dat het werkt anders zou je het links laten liggen. Hoe erg je je ook aan GeenStijl ergert, je houdt je handjes thuis als ze met een microfoon voor je neus zitten te zwaaien en daar falen de meeste linkspoten.

Racisme, sexisme en ophitsing zijn tegenwoordig zwarte humor? En ik weet niet zo goed wat 'linkspoten' zijn. Maar als alleen 'links Nederland' fatsoen heeft is het heel raar gesteld met dit land. Dat was vroeger toch echt andersom.
 

JMD

Well-known member
De vergoeding van een raadslid of
Statenlid van de SP moet niet meer op
de rekening van de SP worden gestort,
schrijft minister Plasterk in een brief
aan gemeenten en provincies.Het geld
moet naar de SP'er zelf,zegt hij.

SP'ers moeten hun vergoeding deels aan
de partij afdragen.In de praktijk maken
overheden de vergoeding over aan het
partijbureau van de SP,dat de afdracht
inhoudt en de rest aan de SP'er geeft.

De gemeente Noordoostpolder weigerde
hieraan mee te werken en kreeg gelijk
van de rechter.Die oordeelde dat de SP-
regeling "de onafhankelijkheid en het
vrije woord" van raadsleden bedreigt.
(bron: teletekst)

Lijkt me een terechte oplossing. Dat communistische gedrag van verplicht 'geld naar de partij en wij betalen je een modaal salaris' is niet meer van deze tijd. Gisteren is er ook weer een raadslid van de SP in Rotterdam opgestapt omdat ze geen betaalbare woning kon vinden in Rotterdam. Haar salaris die haar werd afgedragen was blijkbaar niet genoeg om iets passends te vinden. Maar goed, soms lijkt het wel alsof de SP het niet om kwaliteit te doen is, maar meer om braaf in de pas lopen.
 

Ska P 187

Well-known member
Als het salaris daadwerkelijk modaal is, dan moet een woning vinden geen probleem zijn in een modale wijk.
 

JMD

Well-known member
Als het salaris daadwerkelijk modaal is, dan moet een woning vinden geen probleem zijn in een modale wijk.

Je weet wat de wachtlijsten zijn in de sociale sector? De vrije sector is booming in Rotterdam (net zoals in zo ongeveer de hele Randstad), daar ga je het niet van redden met je modale loon.
 

Fenerium

Member
Racisme, sexisme en ophitsing zijn tegenwoordig zwarte humor? En ik weet niet zo goed wat 'linkspoten' zijn. Maar als alleen 'links Nederland' fatsoen heeft is het heel raar gesteld met dit land. Dat was vroeger toch echt andersom.

Voor mij hoeft humor geen redenering te hebben, je lacht erom of niet, ik lach vaak om mijn eigen grapjes, waarom niet? anders zou ik ?berhaupt de grap niet eens maken. Nooit begrepen waarom lachen om je eigen grapjes flauw is, vrijen met je eigen vrouw is toch ook lekker? anders zou je dat ook niet doen.
 

Pascallovic

Well-known member
Dat die Hennis niet aan aftreden denkt en dat Rutte haar steunt.:werder:

Gelukkig deed ie dat ook met Opstelten, Weekers, Keizer, Teeven en van der Steur. We weten hoe dat is afgelopen.
 

Pascallovic

Well-known member
Niet aftreden, maar optreden is de uitleg van Hennis.
Dat had je eerder moeten doen; opzouten kut.
Die heeft ze mooi van Teeven gejat en we weten hoe dat is afgelopen. Jammer genoeg gaat zij niet weg, want in Rutte 3 moet ze een nieuwe post krijgen waar ze ook niet geschikt voor is.
 

erka

Well-known member
Gewaarschuwd worden en er niks mee doen als minister. Ze heeft gewoon doden op haar geweten. Ik zeg, tot ziens.
 

JMD

Well-known member
Die heeft ze mooi van Teeven gejat en we weten hoe dat is afgelopen. Jammer genoeg gaat zij niet weg, want in Rutte 3 moet ze een nieuwe post krijgen waar ze ook niet geschikt voor is.

Buitenlandse Zaken las ik... Dat is voor zwaargewichten niet voor huppelkutjes.
 

erka

Well-known member
Die granaten waren ongeteste tweedehandsjes uit Bulgarije omdat het leger zelf niks meer had......
 
Bovenaan