Binnenlandse politiek

gevegt

Well-known member
Welke procedure? Eurlings heeft zelf als minister bepaald dat iemand met een strafblad geen VOG kan krijgen. En je krijgt in Nederland niet snel een strafblad maar je vriendin het ziekenhuis inslaan staat wel op het lijstje.

Hij heeft geen strafblad, maar een aantekening gekregen. Komt bij wat JMD al zei, er kan gevraagd worden om alleen punten te screenen die van belang voor de functie zijn.
 

JMD

Well-known member
Eensch en daarbij bezigt de slinkse media zich alleen maar met fakenews. En ander geluid is wel zo verfrissend.

Of de ?chte media nou wel of niet fake news bericht, een ander geluid is sowieso verfrissend. Daarom lees ik behalve GS ook altijd Joop. Waar het bij GS vaak te schreeuwerig is, is het bij Joop vaak veel te zuur. Maar goed dat ze er allebei zijn.
 

JMD

Well-known member
Mwah, het belangrijkste sportfonds van Nederland die iemand aan het roer heeft staan die zijn vriendin afgeslagen heeft, uiteraard :duim:

En als iemand dat dan 1x gedaan heeft moet ie de gevolgen daarvan de rest van zijn leven dragen? Als hij dat nou dagelijks deed.
 

Pascallovic

Well-known member
Mwah, het belangrijkste sportfonds van Nederland die iemand aan het roer heeft staan die zijn vriendin afgeslagen heeft, uiteraard :duim:
Komt ie zijn huidige vriendin(als ie die heeft) tegen in dat sportfonds? Volgens mij niet, dus men loopt geen gevaar.

Maar er is schijnbaar niks anders waar je je druk om kan maken dan Camiel Eurlings?
 

SuikerBrood

Well-known member
En terecht, moeten we ook niet willen. Voortaan alleen maar het objectieve JOOP en de NOS :duim: Dat zal die racisten leren!!!!!!!!!!!!!!11111111111!!!11!!!

En Baudet is een lul!

Ik vind de manier van 'journalistiek' bedrijven van GeenStijl niet fijn. Dat mag toch? Ik zal niet ontkennen dat ze af en toe beerputten openen. Maar dat schreeuwerige, kinderachtige en dat ophitsen hoeft van mij niet.
 

SuikerBrood

Well-known member
Moet je dan maar alles negeren?

Ik negeer kinderachtig gedoe inderdaad graag. Zodra een serieus medium de zaken van GeenStijl oppakt neem ik het wel serieus. Dan hadden de onderzoeksjournalisten van GeenStijl maar bij een fatsoenlijke website moeten gaan werken.
 

Maasveld

Well-known member
Ik negeer kinderachtig gedoe inderdaad graag. Zodra een serieus medium de zaken van GeenStijl oppakt neem ik het wel serieus. Dan hadden de onderzoeksjournalisten van GeenStijl maar bij een fatsoenlijke website moeten gaan werken.
Dus een medium dat te lui of te schijterig is om het zelf uit te zoeken neem je wel serieus, maar degene die wel het lef en de energie erin hebben gestoken niet? Vreemde gedachtegang.
 

SuikerBrood

Well-known member
Dus een medium dat te lui of te schijterig is om het zelf uit te zoeken neem je wel serieus, maar degene die wel het lef en de energie erin hebben gestoken niet? Vreemde gedachtegang.

Ah, want elke scoop die GeenStijl niet heeft is luiheid van GeenStijl en lef en energie van een ander medium?
 

SuikerBrood

Well-known member
Het moment dat GeenStijl de vluchtelingen (en de migranten.. ik ben niet blind) dobbernegers ging noemen waren ze voor mij helemaal af. Dat heeft niks meer met journalistiek te doen. Dat is gewoon ophitserij.
 

JMD

Well-known member
Het moment dat GeenStijl de vluchtelingen (en de migranten.. ik ben niet blind) dobbernegers ging noemen waren ze voor mij helemaal af. Dat heeft niks meer met journalistiek te doen. Dat is gewoon ophitserij.
Klopt helemaal. Dat moeten ze niet doen nee.
Joop noemt zo ongeveer iedereen die niet links is fascistisch. Is ook niet fijn.

Maar dat neemt niet weg dat ze velerlei artikelen leveren waarin goede info staat, bij GS moet je vaak wel om het schreeuwerige heenlezen ja (en bij Joop de azijn er even uitfilteren).
 

zwammy

Well-known member
Komt ie zijn huidige vriendin(als ie die heeft) tegen in dat sportfonds? Volgens mij niet, dus men loopt geen gevaar.

Maar er is schijnbaar niks anders waar je je druk om kan maken dan Camiel Eurlings?

Jawel hoor maar ik benoem dat het een vreemde gedachtegang is. Ik maak me nergens druk over, ik relativeer tegenwoordig nog meer dan Hiddema
 

Bonehead

Well-known member
Of de ?chte media nou wel of niet fake news bericht, een ander geluid is sowieso verfrissend. Daarom lees ik behalve GS ook altijd Joop. Waar het bij GS vaak te schreeuwerig is, is het bij Joop vaak veel te zuur. Maar goed dat ze er allebei zijn.

De term fakenews is bedacht door mensen die geen argumenten hebben. Uiteraard was mijn reactie cynisch of hoe jij dat wellicht azijnig. Ik neem website als geenstijl en joop niet serieus. Ik heb niet het idee dat ze dat zelf wel doen. Zo geenstijl heeft als motto: Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend. Je moet er maar trots op zijn. In mijn wereld zijn dat in ieder geval geen complimenten. Uiteraard zal dat cynisch bedoeld maar toch.

Dan zo'n geitenwollensokje werkschuw full-time protester als de joop ballenbak. Het lekker linksom draaien van de waarheid kwam ik direct tegen. Joop kopt met "Nederlandse moslims zwaar gediscrimineerd". De correcte kop zou natuurlijk moeten luiden "Nederlandse moslims voelen zich zwaar gediscrimineerd door waarschijnlijk hun lange tenen". Alleen past dit niet in hun straatje. In mijn omgeving merk ik dat het populisme, zowel links als rechts, groeit. Er is ook geen gene meer om de onderbuikgevoelens daar te laten zitten waar ze horen. Nee, alles moet er uitgebrald worden. Onbeargumenteerd het liefst.

We leven in de gelukkige tijd dat nieuwsgaring op zoveel wijzen kan en dat het hier in Nederland niet tegengehouden wordt door censuur. Gelukkig kan ik hierdoor rustig geenstijl en joop links laten liggen zonder dat ik wat te kort kom.
 

SuikerBrood

Well-known member
Jep, maar dat is voor mij geen reden om ze niet serieus te nemen.

Het nieuws dat GeenStijl brengt is niet zozeer mijn probleem met die website. Het is de vorm, het totale gebrek aan manieren en de slechte moderatie van de zogenaamde 'reaguursels'
 

Fenerium

Member
Het nieuws dat GeenStijl brengt is niet zozeer mijn probleem met die website. Het is de vorm, het totale gebrek aan manieren en de slechte moderatie van de zogenaamde 'reaguursels'

Het is zwarte humor op zijn best, politieke problemen worden door middel van satire aan de kaak gesteld, de emoties die het oproept getuigen van het feit dat het werkt anders zou je het links laten liggen. Hoe erg je je ook aan GeenStijl ergert, je houdt je handjes thuis als ze met een microfoon voor je neus zitten te zwaaien en daar falen de meeste linkspoten.
 
Bovenaan