Binnenlandse politiek

zwammy

Well-known member
Ja, dat zijn jongeren ontspoort zijn, niet zozeer gezien dat Adolf in de 2e kamer zit. De jongeren van de sp wilden een burgeroorlog starten, zie ik marijnessen ook niet als een Fidel Castro rondbanjeren en bij GL zit er 1 van de mb in het kabinet, heb Jesse nog geen homo van het dak zien gooien.
 

gevegt

Well-known member
Ja, dat zijn jongeren ontspoort zijn, niet zozeer gezien dat Adolf in de 2e kamer zit. De jongeren van de sp wilden een burgeroorlog starten, zie ik marijnessen ook niet als een Fidel Castro rondbanjeren en bij GL zit er 1 van de mb in het kabinet, heb Jesse nog geen homo van het dak zien gooien.
Als zelfs Geenstijl Baudet ontmaskert, heeft het niets te maken met de jongeren en andere afleidingsmaneuvers.
 

zwammy

Well-known member
Goed, ik heb wel meegekregen dat er een hoop herrie was met z'n favoriete erkenbrander maar heb niet zo zeer gevonden dat hij ook met een gestrekte rechterarm liep.
 

gevegt

Well-known member
Goed, ik heb wel meegekregen dat er een hoop herrie was met z'n favoriete erkenbrander maar heb niet zo zeer gevonden dat hij ook met een gestrekte rechterarm liep.
Sorry, ik dacht dat je een vervend lezer van GeenStijl was.
Tijdens de partijrevolutie hebben ze haarfijn blootgelegd dat Baudet al in zijn studententijd heel fout was en niet echt stabiel oogde.

Wat mij eigenlijk nog het meeste beangstigd is dat iedereen het al wist, maar niemand het naar buiten heeft gebracht. Juist de MSM blijkt te bang zijn om zo'n eikel aan te spreken op zijn denkbeelden.
Twitter heeft veel macht verworven.
 

zwammy

Well-known member
Nee, ben een beetje klaar met geenstijl.

Ja, dat hij het een beetje hoog in de bol heeft en wat vervelende trekjes heeft had ik ook wel opgemerkt, maar ik denk meer dat het vooral naar z'n hoofd is gestegen. Met een jodin als verloofde kan ik me niet voorstellen dat hij echt zo fout is, wel die freek Jansen, dat lijkt me gesneden koek.
 

zwammy

Well-known member
Ach, je ziet het overal. Laten we eerlijk zijn, het interview van M met dat vrouwke van het mb was ook niet echt een sterk staaltje journalistiek.
 

Abubakari

Well-known member
Openlijk racist en fascist nog wel. Heb je daar ook bronnen van want die heb ik nog niet ontdekt.
Die heb je zelf geplaatst, als zijn partijgenoot hem zo neer zet en hij dat niet ontkende, dan lijkt het mij duidelijk zat.

Op de partijbijeenkomst van afgelopen vrijdag hing een ’gespannen sfeer’, schrijft Pouw-Verweij. Daarbij zei Baudet volgens haar onder meer dat hij bereid was om ’drie miljoen coronadoden te accepteren als daarmee onze vrijheid gered werd’.

Deze uitspraak bevreemde Pouw-Verweij, maar er was meer. Zo vertelde Freek Jansen, toen nog de leider van de jongerenafdeling, die avond dat er een artikel aankwam over antisemitisme onder de jongerentak van FvD. „Er ontstond een discussie over of er bij de vorige meldingen goed gehandeld was. Freek en Thierry gaven aan dat zij vonden dat er nooit iemand geroyeerd had moeten worden, want we hadden daarmee toegegeven aan de linkse media.”

Volgens Pouw-Verweij vond Freek dat ’heulen met de vijand’ en ziet hij dat als ’het ergste wat je kan doen’. De senator, wist niet wat ze hoorde, schrijft ze in haar brief. „Ik gaf aan dat ik vond dat we antisemitisme of nazisme niet moesten tolereren. Thierry vroeg toen: ’waar komt jouw kruistocht tegen het antisemitisme vandaan? Bijna iedereen die ik ken is antisemiet.’”

Meerdere aanwezigen vroegen volgens de brievenschrijfster of Baudet een grap maakte. „Maar dat ontkende hij.” Pouw-Verweij wees er vervolgens op dat „zelfs als je voor absolute vrijheid van meningsuiting bent, het relativeren van de Holocaust in een appgroep met relatieve vreemden erg dom was” en dat de leden in kwestie toch geroyeerd moesten worden vanwege ’dom en schadelijk gedrag’.

„Thierry zei toen ’ze zijn niet dom, ze hebben juist een heel hoog IQ, daarom zeggen ze deze dingen ook’.” Op 18 maart, de dag na de verkiezingen, zouden alle geroyeerde leden weer teruggehaald worden, zou Baudet hebben besloten. „De rest van de avond heeft Thierry grapjes tegen mij gemaakt in de trant van ’dat moeten we niet zeggen, dan vindt Nicki ons antisemitisch.’”

[...]

Op een gegeven moment riep Thierry dat corona de wereld in gebracht was door George Soros en anderen om ons onze vrijheid af te nemen en een nieuwe wereldheerschappij te starten. Hij riep dat het Hillary Clinton ’en de pedofielen’ niet gelukt was, maar dat het via corona nu wel zou lukken.”

Er inhoudelijk op ingaan, lukte volgens haar niet. „Baudet zei nog dat vechten over andere thema’s zoals EU en immigratie of islam zinloos was, want als ’ze onze vrijheid hebben afgenomen en we een communistische staat zijn, dan schoppen ze toch alle domme negers Europa uit.’”

Uiteindelijk bond Baudet volgens de klokkenluidster enigszins in met de woorden: „Ik weet dat ik hier alleen in sta, dus ik zal doen en zeggen wat jullie willen.” De avond kwam niet lang daarna tot een einde, schrijft Pouw-Verweij.

Dan bende ver weg hoor.
 

Abubakari

Well-known member
Zitten te veel in het keurslijf tegenwoordig.

Duidelijk Abu, er stond een mooi stuk in de Volkskrant waarvan ik denk dat het wat duidelijker is. Het woke gedoe wat vanuit Amerika is overgewaaid.
Als je daar dan ook een link naar plaatst wordt het duidelijker.

Gaat mij trouwens ook om de reactie van Baudet op die aantijgingen. Geeft aan niet op vragen daarover in te gaan, neemt geen enkele afstand van die beschuldigingen en komt met dat ie graag zulk soort extreme standpunten inneemt om op te kauwen. Normaal gesproken zou je dat soort ernstige aantijgingen met klem ontzenuwen, Baudet niet. Komt nog bij dat ie dweept met hele foute types, dat ie types als Bange Frans steunt en dat ie de neo nazi appers niet alleen de hand boven het hoofd houdt maar ze slim en intelligent noemt vanwege hun denkbeelden. Dan vind ik het heel raar dat zo iemand nog steun krijgt. En ben je in mijn ogen een gevaarlijke gek en een racist en fascist.
 

zwammy

Well-known member
Als je daar dan ook een link naar plaatst wordt het duidelijker.

Gaat mij trouwens ook om de reactie van Baudet op die aantijgingen. Geeft aan niet op vragen daarover in te gaan, neemt geen enkele afstand van die beschuldigingen en komt met dat ie graag zulk soort extreme standpunten inneemt om op te kauwen. Normaal gesproken zou je dat soort ernstige aantijgingen met klem ontzenuwen, Baudet niet. Komt nog bij dat ie dweept met hele foute types, dat ie types als Bange Frans steunt en dat ie de neo nazi appers niet alleen de hand boven het hoofd houdt maar ze slim en intelligent noemt vanwege hun denkbeelden. Dan vind ik het heel raar dat zo iemand nog steun krijgt. En ben je in mijn ogen een gevaarlijke gek en een racist en fascist.

Helemaal eens hoor, Stond ook in de reactie he op de link. Hij is de weg flink kwijt, waarschijnlijk ook door te weinig tegengas vanuit de partij.

Nee Maasveld, viel me al langer op. Hoewel het me wel opvalt dat nijman iedereen blockt die een andere mening heeft, het word een beetje de rechtse joop, en daar krijg ik jeuk van.
 

Deathprod

Active member
Het blijft toch een heel vreemd verhaal. De partij probeerden zich sterk te maken voor de problemen die we hier in Europa hebben met massa immigratie en salafisme. Ze zijn altijd pro-israel geweest. En dan is er ineens een enorme rel over anti-semitisme in de babbelbox van het jongerenforum, een onderwerp wat totaal niet speelt in de huidige maatschappij.

https://www.joods.nl/2019/03/hoe-denkt-thierry-baudet-over-israel/

Welllicht als je een beetje je best doet op dit forum en zou cherry-picken, dan zal je vast een aantal racistische, discriminerend, homohatende en/of vrouw onvriendelijke post bij mekaar kunnen verzamelen die nooit verwijderd zijn maar wel ongewenst voor de mods. Maar om dan te stellen dat dit forum racistisch of discriminerend zou zijn, zou toch nergens op slaan, het is een fractie van wat er hier wordt besproken.
 

zwammy

Well-known member
Zo, de ene zou een Adolf Hitler zijn en is een week in het nieuws en bij een andere partij loopt mee in een demonstratie met hakenkruizen en je leest er niets van. Ik vind dat zeer bijzonder.
 

Abubakari

Well-known member
Zo, de ene zou een Adolf Hitler zijn en is een week in het nieuws en bij een andere partij loopt mee in een demonstratie met hakenkruizen en je leest er niets van. Ik vind dat zeer bijzonder.
Moet je beter kijken, ik lees er wel wat van.
 

zwammy

Well-known member
Ja, nadat het al 12 uur bekend was kwam er om iets voor 12 een push bericht heb je het al op het nieuws gehoord? Zijn de journals er mee begonnen, zie je het in de kranten staan, ging het bij M, op1 of de andere talkshows over.
 
Bovenaan