Binnenlandse politiek

JMD

Well-known member
De Mos zal wel een redelijke achterban hebben in Den Haag.
O ja, tuurlijk, die zat daar in de raad. Dom van me.

Geeft ook weer mooi aan wat de achterban is van Sylvana, die zat in de raad van een grotere stad en krijgt geen zetel voor elkaar...
 

JFK

Well-known member
O ja, tuurlijk, die zat daar in de raad. Dom van me.

Geeft ook weer mooi aan wat de achterban is van Sylvana, die zat in de raad van een grotere stad en krijgt geen zetel voor elkaar...
Echt, waar háál je dit vandaan?
 

JMD

Well-known member
Echt, waar háál je dit vandaan?
Heel simpel: Maasveld geeft aan dat De Mos cs door de achterban in Den Haag toch op 1 zetel uitkomt in de peiling (nav mijn vraag hierover). Dat zijn al (ongeveer) minimaal 67000 stemmen.
Amsterdam is groter dan Den Haag, en je zou dus verwachten dat haar achterban haar dan ook richting de Kamer kan krijgen, maar dat (b)lijkt toch tegen te vallen. En van dat Code Oranje (je gaf het zelf al aan: 'een stel luchtfietsers') kan ik geen enkel partijprogramma opnoemen, terwijl ik dat van Bij1 wel kan. Bij1 is imo landelijk veel bekender en zal daardoor toch ook meer stemmen moeten kunnen trekken dan Code Oranje.
 
Laatst bewerkt:

De Wolf

Well-known member
Code Oranje is dus een partij die de mening van het volk gebruikt voor besluitvorming. Gaat dus niet werken.
 

Maasveld

Well-known member
Heel simpel: Maasveld geeft aan dat De Mos cs door de achterban in Den Haag toch op 1 zetel uitkomt in de peiling (nav mijn vraag hierover). Dat zijn al (ongeveer) minimaal 67000 stemmen.
Amsterdam is groter dan Den Haag, en je zou dus verwachten dat haar achterban haar dan ook richting de Kamer kan krijgen, maar dat (b)lijkt toch tegen te vallen. En van dat Code Oranje (je gaf het zelf al aan: 'een stel luchtfietsers') kan ik geen enkel partijprogramma opnoemen, terwijl ik dat van Bij1 wel kan. Bij1 is imo landelijk veel bekender en zal daardoor toch ook meer stemmen moeten kunnen trekken dan Code Oranje.
Ik noem maar iets geks, maar misschien heeft het te maken dat De Mos 8 zetels haalde terwijl Simons er 1 haalde.
 

JFK

Well-known member
Heel simpel: Maasveld geeft aan dat De Mos cs door de achterban in Den Haag toch op 1 zetel uitkomt in de peiling (nav mijn vraag hierover). Dat zijn al (ongeveer) minimaal 67000 stemmen.
Amsterdam is groter dan Den Haag, en je zou dus verwachten dat haar achterban haar dan ook richting de Kamer kan krijgen, maar dat (b)lijkt toch tegen te vallen. En van dat Code Oranje (je gaf het zelf al aan: 'een stel luchtfietsers') kan ik geen enkel partijprogramma opnoemen, terwijl ik dat van Bij1 wel kan. Bij1 is imo landelijk veel bekender en zal daardoor toch ook meer stemmen moeten kunnen trekken dan Code Oranje.
Neem wat valeriaan. Daar knap je van op.
 

gevegt

Well-known member

Gelukkig hebben ze in Amsterdam wel geld over om een 'lichtjesloket' te hebben en te bemannen... Echt, die stad wordt steeds gekker.
Prima idee om dat kutkerst in te dammen.
Ze moeten ook verplichten om Sinterklaasliedjes op de radio te laten horen.
 

zwammy

Well-known member
3.3 miljoen euro uitgegeven om 1 illigaal van Amsterdam naar België te krijgen. Ja, die Rutger is een prima wethouder.
 

SanMark.

Well-known member
Gekker dan in Amsterdam ga je het niet krijgen.

Ach zolang het hun eigen geld niet is.

Geld komt wel terug via de erfpacht. Blijkt toch iets hoger te zijn dan dat in eerste instantie gemeld werd.

Nou ja gemeld het was volgens de groene Khmer niet uit te rekenen persoonsgebonden dan.
 

zwammy

Well-known member
Ja, en ook nog boos dat de windmolens toch in de achtertuin komen. Wat een drama week weer voor de hoofdstad.
 

zwammy

Well-known member
De vvd stemt gewoon tegen hun eigen verkiezingsprogramma. Dat moet toch echt gewoon heerlijk zijn, gewoon lekker overal schijt aan hebben en jaar in jaar uit de grootste zijn. Alsof Ajax ieder jaar 11 Kenny vd wegs opstelt en fluitend kampioen blijft worden omdat de rest gewoon nog slechtere braskloten contracteert.
 

erka

Well-known member
Hugo de Jonge bakt er ook echt helemaal niks van he. Nu weer over de inentingen. Niemand weet hoe en wat maar 4 januari gaan we beginnen! Haha, 4 januari 2022 denk ik zo. Testen onderschat, BCO mislukt. Ruzie met iedereen in het kabinet, binnen CDA. Echt wat een drama.
 
Bovenaan