Binnenlandse politiek

erka

Well-known member
Veel trekkers vandaag in de stad. Wat hebben de boeren tegenwoordig joekels van trekkers zeg!!

Grote Markt
boeren.png


Vismarkt
72669490_2420686028149837_848204393978265600_o.jpg
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik zag net een filmpje van een lompe boer die met zijn tractor een hek verrot reed in een drukke straat. De stukken vlogen in de rondte en het was een klein mirakel dat geen voetganger of fietser werd geraakt.
 

erka

Well-known member
Ik zag net een filmpje van een lompe boer die met zijn tractor een hek verrot reed in een drukke straat. De stukken vlogen in de rondte en het was een klein mirakel dat geen voetganger of fietser werd geraakt.

Yup, dat was het hek dat je onderaan de 2e foto ziet. Belachelijke actie. Sowieso, ik heb wel sympathie voor de boerenacties maar met dit soort excessen wordt dat wel minder. Ook die gasten die de voordeur hebben ingeramd van het provinciehuis.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Yup, dat was het hek dat je onderaan de 2e foto ziet. Belachelijke actie. Sowieso, ik heb wel sympathie voor de boerenacties maar met dit soort excessen wordt dat wel minder. Ook die gasten die de voordeur hebben ingeramd van het provinciehuis.

Helemaal mee eens.
 

JFK

Well-known member
Ik heb er helemaal niets mee. De overdreven sympathie van links tot rechts voor de acties werken bij mij averechts.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik heb er helemaal niets mee. De overdreven sympathie van links tot rechts voor de acties werken bij mij averechts.

Ik had sympathie voor de eerste actie in Den Haag, omdat ik het recht op demonstratie een groot goed vind en het daar, ondanks de massaliteit, zonder incidenten bleef. Echter vind ik de hielenlikkende reacties van zowel de linkse als rechtse politici tenenkrommend en de dubbele maat hypocriet.
 

JFK

Well-known member
Ik had sympathie voor de eerste actie in Den Haag, omdat ik het recht op demonstratie een groot goed vind en het daar, ondanks de massaliteit, zonder incidenten bleef. Echter vind ik de hielenlikkende reacties van zowel de linkse als rechtse politici tenenkrommend en de dubbele maat hypocriet.

Goed verwoord!
 

Pascallovic

Well-known member
Ik had sympathie voor de eerste actie in Den Haag, omdat ik het recht op demonstratie een groot goed vind en het daar, ondanks de massaliteit, zonder incidenten bleef. Echter vind ik de hielenlikkende reacties van zowel de linkse als rechtse politici tenenkrommend en de dubbele maat hypocriet.
De eerste actie was ook niks mis mee. Echter wat nu is gebeurd in Groningen kan niet. Er staan de hele week nog acties gepland. Ben benieuwd of dat wel een beetje rustig gaat. Dit kost je goodwill. Onze politici zijn nooit zo goed met demonstraties en dat naar de mond praten afgelopen week helpt niet. Want je kunt die boeren eigenlijk niet zo heel veel bieden.
 

JMD

Well-known member
Onze politici zijn nooit zo goed met demonstraties en dat naar de mond praten afgelopen week helpt niet. Want je kunt die boeren eigenlijk niet zo heel veel bieden.

Het komt ook knap wanhopig/angstig op me over. Staan ze te protesteren met een beetje veel trekkers en direct bind je dan in. Dan ben je ?f nooit tevreden geweest over die nieuwe wet, of je hebt een zwakke ruggengraat als Provinciale Staten zijnde om direct na zo'n demonstratie 180 graden te draaien. Dat je een draai maakt na uitvoerig overleg enz, oke, maar toch niet na 1 demonstratie. En als volgende week dan mensen gaan demonstreren voor strengere stikstofwetten gaan ze dan weer terugdraaien?
 

JMD

Well-known member
Nee de Islam gekkies verhinderden dat ze maar konden demonstreren.
Ja, ook dat kan niet natuurlijk.
Maar goed, toen vond half Nederland het volgens mij geen probleem dat het recht van de sterkste gold...

De dubbele moraal waar Jamel het ook over had zit diep bij velen (ook bij mensen die vandaag dit geweld goed keurden, maar van de week boos waren op die klimaatstakers die niet weg wilden bij het Rijksmuseum)
 

erka

Well-known member
Alle andere afdelingen van de boeren zijn woest op de gekkies in Groningen en de lokale LTO, die er niet in slaagde de rust te bewaren.
Alle goodwill in 1x weg.
 

gevegt

Well-known member
Echt, er stonden exemplaren waar een gemiddelde BMW 3x in kan, ook financieel. Maar ach, geleend van de Rabo.

De plaatselijke directeur van de Rabo begint altijd spontaan te lachen als er een boer binnenkomt.
Komt bij dat de armoede onder de boeren ook best meevalt met een gemiddeld inkomen van 75.000 euro pj.
 
Bovenaan