Binnenlandse politiek

Atreides

Well-known member
Het is pas goed gegaan met de Nederlanders toen we van die koloni?n afwaren.
We hadden ons beter op Belgi? en wat stukjes Duitsland kunnen concentreren, maar goed.

Ik heb uit de geschiedenisboeken toch echt hele andere verhalen gehoord. Kun jij je claim onderbouwen?
 

Ska P 187

Well-known member
Waar doel je op? De gemiddelde Nederlander heeft geen klap aan de Oost of de West Indische koloni?n gehad..
Op de langer termijn was het praktischer geweest Belgi? en Luxemburg bij de Nederlanden te houden.
 

Atreides

Well-known member
Waar doel je op? De gemiddelde Nederlander heeft geen klap aan de Oost of de West Indische koloni?n gehad..
Op de langer termijn was het praktischer geweest Belgi? en Luxemburg bij de Nederlanden te houden.

Ik begreep dat half Duitsland in Nederland een baan vond dankzij de gouden eeuw.

Op de langer termijn was het praktischer geweest Belgi? en Luxemburg bij de Nederlanden te houden.

Misschien laat mijn geheugen mij een beetje in de steek en is dat meerdere keren geprobeerd...
 

Ska P 187

Well-known member
??n keertje maar tussen 1815 en 1830.
Daarvoor en erna is er vanwege angst voor Frankrijk nooit echt werk van gemaakt.
 

Atreides

Well-known member
??n keertje maar tussen 1815 en 1830.
Daarvoor en erna is er vanwege angst voor Frankrijk nooit echt werk van gemaakt.

Niet echt werk van gemaakt is de goede benaming. Mede omdat we verloren van die Fransozen.

Verder was het in de 80-jarige oorlog nooit de bedoeling om een scheiding te krijgen in 'de Nederlanden' en was Zuid-Nederland in veel opzichten belangrijker dan de Noordelijke-Nederlanden.
 

Ska P 187

Well-known member
Niet de kansen benutten, niet de ballen hebben om door te drukken en met name Amsterdam dat het wel best vond de rol van Antwerpen over te nemen.
Het is nog niet te laat, maar dan moet er wel een keer serieus werk gemaakt worden van de Liga der Lage Landen...
 

zwammy

Well-known member
Ik heb gisteren gelezen dat iedereen behalve FvD buigt dus dit moet wel goedkomen. Hopelijk komt de doorberekening van de kosten wel pas na 3x goed.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik mag toch aannemen dat Klaver dit keer gewoon zijn bazen meeneemt naar de onderlingstafel? Het heeft niet zoveel zin om weer met Klaver te praten als hij later toch weer wordt teruggefloten.
 

erka

Well-known member
Oh, is er weer een debat in de TK? Ik kijk alleen nog maar naar Lagerhuisdebatten in het VK.
 

JMD

Well-known member
Ik mag toch aannemen dat Klaver dit keer gewoon zijn bazen meeneemt naar de onderlingstafel? Het heeft niet zoveel zin om weer met Klaver te praten als hij later toch weer wordt teruggefloten.

Wie zijn zijn bazen dan? Het bestuur van GL?
 

erka

Well-known member
Tsja, Arib is een topvrouw, maar haalt het niet bij de speaker in het lagerhuis natuurlijk.

Vooral het tempo, dat ligt zoveel hoger en directer. Net als met voetbal eigenlijk.
Aan de andere kant, onze TK functioneert denk ik uiteindelijk wel beter.

Arib is trouwens een zeer goede voorzitter.
 

Ska P 187

Well-known member
2jb40p3.jpg
 
Bovenaan