Binnenlandse politiek

JMD

Well-known member
Warmtepomp is wat ik ervan lees een onrendabel apparaat.
Precies.
En je moet ook vloerverwarming hebben om een warmtepomp te gebruiken, anders heeft dat ding geen zin. Hoeveel % zal vloerverwarming hebben? In mijn nieuwe huis heb ik dat, maar dan alleen op de woonkamerverdieping, in mijn slaapkamers komen gewoon radiatoren.

Verder is deze ook leuk: https://www.vox.com/energy-and-environment/2018/3/20/17128478/solar-duck-curve-nrel-researcher
Er is uberhaupt niet genoeg elektriciteit om al die warmtepompen te 'besturen'...
 

JMD

Well-known member
Lekker niets doen en alles ontkennen is inderdaad veel makkelijker.
Dat zegt hij toch niet?? Waarom alles direct zo overdrijven?

Ik ben groot voorstander van de afname van CO2. Alleen is Nederland verantwoordelijk voor nog geen procent van het CO2-verbruik in de wereld. Dan kunnen we wel gaan doen alsof NL alle problemen kan oplossen, maar zolang bijvoorbeeld China er elk jaar nog tig kolencentrales bijbouwt zal elke besparing qua CO2 van ons totaal nutteloos zijn. CO2-problemen zijn een probleem van de hele wereld, dus zal je het ook al de hele wereld moeten aanpakken. Verder is allang bekend dat alleen zonne- en windenergie niet genoeg is voor het energieverbruik van de hele wereld, dus zullen er alternatieven gezocht moeten worden. Zeker als men op warmtepompen overgaat ipv aardgas, dan komt er een grote vraag naar elektriciteit bij (wat nog meer wordt als men ook allemaal elektrisch moet gaan rijden), en die is niet leverbaar.
 
Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
En daarom moet je niks doen in Nederland? Als alle landen zo redeneren gebeurt er dus niks.

Trouwens, China investeert meer in duurzame energie dan de EU en de VS bij elkaar.
 

SanMark.

Well-known member
Dat zegt hij toch niet?? Waarom alles direct zo overdrijven?

Ik ben groot voorstander van de afname van CO2. Alleen is Nederland verantwoordelijk voor nog geen procent van het CO2-verbruik in de wereld. Dan kunnen we wel gaan doen alsof NL alle problemen kan oplossen, maar zolang bijvoorbeeld China er elk jaar nog tig kolencentrales bijbouwt zal elke besparing qua CO2 van ons totaal nutteloos zijn. CO2-problemen zijn een probleem van de hele wereld, dus zal je het ook al de hele wereld moeten aanpakken. Verder is allang bekend dat alleen zonne- en windenergie niet genoeg is voor het energieverbruik van de hele wereld, dus zullen er alternatieven gezocht moeten worden. Zeker als men op warmtepompen overgaat ipv aardgas, dan komt er een grote vraag naar elektriciteit bij (wat nog meer wordt als men ook allemaal elektrisch moet gaan rijden), en die is niet leverbaar.

En de windparken die worden 'rendabel' gemaakt door de vele subsidie .


En dan staan er in de Noordzee nog steeds zeer veel windmolens stil omdat die dingen niet functioneren.

Zembla ( of zo'n soort programma) heeft er ook wel eens een zeer mooi item over gemaakt over zo'n windpark voor de kust van Denemarken.
 

erka

Well-known member
Het probleem is dat het stroomnetwerk het niet aankan. Veel te weinig capaciteit voor die grote windparken.
 

SanMark.

Well-known member
Trouwens, China investeert meer in duurzame energie dan de EU en de VS bij elkaar.

Rare redenatie. Dus als je aan de ene kant een goed doel voor de dieren steunt mag je aan de andere kant angorakonijnen fokken en stropen voor het bont?
 

SanMark.

Well-known member
Het probleem is dat het stroomnetwerk het niet aankan. Veel te weinig capaciteit voor die grote windparken.

Inderdaad je hebt als back up een grijze elektriciteitscentrale nodig die bijna op volledige capaciteit moet draaien. Dus dan ben je alleen maar met schijnoplossingen bezig.

Idem met die grote windmolens in Nederland. Die worden gebouwd je krijgt er x jaar subsidie voor en op het moment dat de subsidie eraf is, word de windmolen afgebroken en word er een nieuwe neergezet.

Lekker duurzaam.
 

JMD

Well-known member
Inderdaad je hebt als back up een grijze elektriciteitscentrale nodig die bijna op volledige capaciteit moet draaien. Dus dan ben je alleen maar met schijnoplossingen bezig.

Idem met die grote windmolens in Nederland. Die worden gebouwd je krijgt er x jaar subsidie voor en op het moment dat de subsidie eraf is, word de windmolen afgebroken en word er een nieuwe neergezet.

Lekker duurzaam.
Om over de kosten maar te zwijgen.

Dat geld voor het op/afbouwen van die windmolens zou ook gestoken kunnen worden in de huizen van particulieren.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Binnenlandse politiek

Om over de kosten maar te zwijgen.

Dat geld voor het op/afbouwen van die windmolens zou ook gestoken kunnen worden in de huizen van particulieren.

Als het maar niet gestoken wordt in het aanbrengen van die waterpompen. Ik geloof dat men er snel genoeg achter is dat dat niet de oplossing is voordat ik er last van ga krijgen, maar dat is wellicht wat wishful thinking.

China doet idd een hele hoop goed en een hele hoop foute dingen. Ze zijn vooral heel erg actief en slagvaardig. Vrijwel alle scooters en snorfiets achtige apparaten zijn daar elektrisch. Wat levensgevaarlijk is gezien die apparaten ook over de stoep rijden, maar er zijn toch genoeg Chinezen. Ze leggen idd ook enorme windparken, zonnepanelenparken en andere groene energie voorzieningen aan. Daar staat echter tegenover dat ze idd ook de smerigste varianten nog steeds openen. De vooruitgang van China gaat tenslotte te snel om dat even met een paar windparken op te vangen.
 
Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
Rare redenatie. Dus als je aan de ene kant een goed doel voor de dieren steunt mag je aan de andere kant angorakonijnen fokken en stropen voor het bont?

Haha. Nee, maar we moeten niet doen alsof China alleen de grote boosdoener is. Zij doen meer voor het klimaat tegenwoordig dan Nederland.
 
Bovenaan