Binnenlandse politiek

Atreides

Well-known member
Ik heb geen bedragen genoemd, behalve 'twee ton' (als nattevingerwerk), het was iemand anders die die berekeningen maakte.

Duidelijk.

Vwb II (en je eerste regel): dat mag wettelijk dan zo zijn, maar het is toch echt wel een groot verschil of die persoon een zeer direct familielid is of een vriend (want ik geloof echt wel dat Pechtold en die diplomaat goed bevriend waren) die ook nog eens (ex)diplomaat is van een land waarover je (als parlementslid/fractievoorzitter van een van de grotere partijen in de TK) een beslissing moet gaan nemen of je een handelsverdrag met dat land steunt. Dat is gewoon niet handig en heeft de geur van belangenverstrengeling. En die geur moet je altijd proberen te voorkomen.

We zijn het dus gewoon eens dat het heel onhandig is (of oerstom) om het niet te melden en misschien had moeten uitstellen. Dat een moeder een ander persoon is ben ik volkomen met je eens, maar dermate logisch dat ik meende dat niet specifiek hoefde te benoemen. Blijft lastig denk ik om dit soort zaken genuanceerd te benoemen.
 

erka

Well-known member
Arib: "de heer Bisschop"
Van der Staaij: "De naam is Van der Staaij, goedemorgen mevrouw Arib"
Arib" goedemorgen"
Van der Staaij: "Ik kan me voorstellen dat mijn vergelijking met Salomo gelijkenis met een bisschop oproept. Gezien uw oproep om normale taal te hanteren zal ik mij proberen te onthouden van al te grof taalgebruik"

:D :D
 
Laatst bewerkt:

gevegt

Well-known member
Die was wel leuk, ja.

Inmiddels ben ik al om. Rutte heeft gelijk en om geen mislukte staat te worden moeten we die belasting afschaffen.
 
Bovenaan