Pascallovic
Well-known member
Dat is logisch.Maar even serieus, Buma was weer de beste vandaag.
Dat is logisch.Maar even serieus, Buma was weer de beste vandaag.
Bovendien is het een PSV'er.
Bovendien is het een PSV'er.
Jezus, ook dat nog!
Denk niet dat Rutte een schenking van zijn mama krijgt van meer dan 2 ton.
Dat penthouse kreeg hij van een Canadese (ex)topdiplomaat
ten tijde van de onderhandelingen over het CETA-akkoord met Canada.
Is toch wel iets anders. Dat noemen we belangenverstrengeling.
Verder moet je eens zoeken naar Pechtold in zijn tijd als wethouder van Leiden, dat is ook niet helemaal fris gegaan.
Dat oordeel is niet aan Pechtold om te maken. Alles waarover ophef kan ontstaan moet hij in principe gewoon netjes melden.
Wat een verdediging voor Pechtold, ben je familie of zo? .
Het vruchtgebruik is alleen maar opgenomen als schijnconstructie om de overdrachtsbelasting te drukken
Hieronder een frisse uiteenzetting over de tijd van de geweldige Pechtold als wethouder.
https://www.hpdetijd.nl/2018-03-09/a...nder-pechtold/
Ik vind dat je de schijn altijd moet vermijden. Pechtold is niet dom. Die kan zelf ook de inschatting maken dat hij alleen al voor de beeldvorming zo'n schenking nooit moet accepteren, of pas als de beste diplomaat overleden is, zoals volgens mij ook oorspronkelijk het plan was. Als je er dan ook nog eens niet transparant over bent en allerlei trucjes bedenkt om wat minder belasting erover te betalen, dan ben je als politicus gewoon heel dom bezig.Ik vind dat politici te vaak te makkelijk worden aangepakt voor zaken die niet pers? raar hoeven te zijn. Wat vindt jij als politicus ervan?
Echt h??Wat een verdediging voor Pechtold, ben je familie of zo?
Je zag gisteren toch hoe Pechtold reageerde? Wilders mocht niks zeggen over zijn relatie met die Meppelse, maar Pechtold stond een jaar of wat terug vooraan met het wapperende vingertje over priv?zaken van PVV-ers. De man voelt zich zo verschrikkelijk verheven, hij is misschien wel de grootste reden dat ik geen D66 meer stem. Van Mierlo draait zich in zijn graf om als hij Pechtold ziet, kan niet anders. Werkelijk alles waar Van Mierlo met zijn nieuwe partij D66 tegen ageerde is precies hetgeen Pechtold nu doet.Ik vind dat je de schijn altijd moet vermijden. Pechtold is niet dom. Die kan zelf ook de inschatting maken dat hij alleen al voor de beeldvorming zo'n schenking nooit moet accepteren, of pas als de beste diplomaat overleden is, zoals volgens mij ook oorspronkelijk het plan was. Als je er dan ook nog eens niet transparant over bent en allerlei trucjes bedenkt om wat minder belasting erover te betalen, dan ben je als politicus gewoon heel dom bezig.
Voor politici gelden nu eenmaal andere normen en dan helpen dit soort zaken niet. Net als dat het niet helpt als je rond dezelfde tijd ook nog een reisje naar Oekraine cadeau krijgt rond het referendum dat toen speelde en waarbij jezelf dan weer een ontmoeting met de president daar arrangeert. Zelfs als alles netjes volgens het boekje is gegaan, dan nog moet je als politicus je er van bewust zijn dat je dit qua beeldvorming nooit van je leven goed gaat krijgen. Dus moet je het niet aannemen.
Echt h??
Het zal wel zijn omdat Pechtold net zo pro-EU is als Atreides dat hij geen kwaad kan zien in dit soort dingen.
Op zich vind ik Pechtold een prima politicus. Maar dit was natuurlijk oerdom.
Sowieso komt het op mij niet echt lekker over dat hij al dan niet zijn minnares tot abortus zou hebben gedwongen.
Hij zal ongetwijfeld wel boos worden als Wilders een doos bonbons aanneemt...
Sorry hoor, maar als je het krijgen van een politiek beladen gift van 2 ton probeert te vergelijken met een cadeau van mama Rutte aan zoon Mark dan is er van nuance weinig over. Dat is puur het goedpraten van een domme actie van Pechtold met nog meer onzin.Probeer je een genuanceerd verhaal te houden terwijl ik begonnen ben met:
Sorry hoor, maar als je het krijgen van een politiek beladen gift van 2 ton probeert te vergelijken met een cadeau van mama Rutte aan zoon Mark dan is er van nuance weinig over. .
Denk niet dat Rutte een schenking van zijn mama krijgt van meer dan 2 ton. En verder is dat familie.
Dat penthouse kreeg hij van een Canadese (ex)topdiplomaat ten tijde van de onderhandelingen over het CETA-akkoord met Canada. Is toch wel iets anders. Dat noemen we belangenverstrengeling.
Zeg gewoon alleen dat het oerdom was. Dan zijn we het eens
Dat is puur het goedpraten van een domme actie van Pechtold met nog meer onzin.
Nope. Jij brengt Mark Rutte en een schenking van Rutte zelf ter sprake.Ja jij begint er dus zelf over:
Dat snap ik even niet. Hij heeft een priv? goed gekregen van een priv? persoon. Het was beter geweest als Pechtold dat gemeld had, maar ik denk dat het technisch gezien juist is dat het om een priv? agelegenheid gaat. Mark Rutte zou een schenking van zijn mama ook niet in het register zetten.
Nope. Jij brengt Mark Rutte en een schenking van Rutte zelf ter sprake.
Ik heb geen bedragen genoemd, behalve 'twee ton' (als nattevingerwerk), het was iemand anders die die berekeningen maakte.Akkoord, neemt niet weg dat er sprake is van een priv? persoon. Mama Rutte is slechts een priv? persoon.
N.B. de waardes die jij hanteert lijken niet te kloppen. Erf- en schenkbelasting voor een persoon die geen familie is zitten in de derde tariefschijf ? 30%
Te betalen schenkbelasting volgens GS bedraagt € 1.545, de vrijstelling bedraagt € 2.147. Betekent dus dat de verkrijging van Pechtold 1545/30 * 100 + 2147 slechts een waarde had van € 7.297 (n.b. dermate laag dat GS ergens een fout heeft gemaakt of de afslag voor vruchtgebruik extreem gunstig uitpakt, of die hele hut is sowieso geen reet waard).
N.B. II. Ter verdediging van Pechtold (die nog steeds oerdom is geweest) conform de regelgeving in de 'erf en schenkbelasting' is er geen verschil tussen erf- en schenkbelasting.