Binnenlandse politiek

Pascallovic

Well-known member
Haha Amsterdam toch. Nu weer het voormalige Indonesische consulaat gekraakt. En ze staan erbij en kijken ernaar. Dat word nog wat als er echt iets gaat gebeuren.
Schijnt de wet te zijn. Amstelveen moet er ook 8 weken over doen om die groep van 'we are here' uit een pand te krijgen, omdat ze nog in beroep of bezwaar kunnen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Schijnt de wet te zijn. Amstelveen moet er ook 8 weken over doen om die groep van 'we are here' uit een pand te krijgen, omdat ze nog in beroep of bezwaar kunnen.

Hangt er dus van af hoe snel je erbij bent. Als je te laat bent hebben ze schijnbaar een huisrecht wat je niet zomaar kan breken. Wat ik overigens wel vreemd vind in de zin dat ze eigenlijk helemaal niet in Nederland mogen zijn. Als ze er direct bovenop zitten kunnen ze er meteen weer uit zetten. Kwestie van die figuren in de gaten houden en je moet durven in te grijpen.
 

zwammy

Well-known member
Hangt er dus van af hoe snel je erbij bent. Als je te laat bent hebben ze schijnbaar een huisrecht wat je niet zomaar kan breken. Wat ik overigens wel vreemd vind in de zin dat ze eigenlijk helemaal niet in Nederland mogen zijn. Als ze er direct bovenop zitten kunnen ze er meteen weer uit zetten. Kwestie van die figuren in de gaten houden en je moet durven in te grijpen.

Je kunt ze ook niet uitzetten want je weet niet waar ze vandaan komen.

Wel grappig trouwens als overstijgend hiervan dat Mutti Merkel nu loopt te blaten nadat er wederom een moord gepleegd is in die heimat dat er duidelijke richtlijnen moeten komen in Europa met deze mensen terwijl ze zelf kei hard het verdrag van Dublin negeerde waar Hongarije en Tsjechi? vol op ingingen en de EU die landen weer wilde aanpakken omdat ze niet meegingen in de oude aanpak van Merkel. Echt, sommige zaken zijn toch echt te bizar voor woorden. En dan hebben we het over mensen die een keer of 10 de Balkenende norm binnenharken met alleen maar domme beslissingen te nemen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik wacht het artikel in het WFR even af. Maar dit lijkt wel mis te zijn. Een klant van mij heeft wel eens mee kunnen liften op een deal van Shell. Dat was overigens niet echt contra legem, maar een andere belastingplichtige zou geen zekerheid vooraf krijgen.
 

erka

Well-known member
Deze deal is nieuw maar dat Shell al jarenlang alles fixt met het kabinet is toch allang bekend?
 

Eef de Kip

Well-known member
Maar dit is toch een deal die al vanaf 2005 bestaat? En als de belastingdienst niet in had gestemd had Shell die dividenduitkering dan ook via Nederland laten verlopen? En ik begrijp dat we die belasting voor 2005 ook niet inden? Maar goed, kutkabinet, kut VVD, excuses aan iedereen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Deze deal is nieuw maar dat Shell al jarenlang alles fixt met het kabinet is toch allang bekend?

Niet nieuw en dat Shell meer voor elkaar krijgt had ik hier geloof ik al gepost. Dit lijkt contra legem te zijn. De meeste afspraken zijn dat normaal gesproken niet.

Maar dit is toch een deal die al vanaf 2005 bestaat? En als de belastingdienst niet in had gestemd had Shell die dividenduitkering dan ook via Nederland laten verlopen? En ik begrijp dat we die belasting voor 2005 ook niet inden? Maar goed, kutkabinet, kut VVD, excuses aan iedereen.

Dit is inderdaad een oude deal. Dit zal gewoon via MinFin zijn verlopen. Zonder die deal was de kans op een hoofdkantoor in London vrij groot. Dus van inkomstenderving is vermoedelijk geen sprake. Komt wel meer voor dat men op die voet bereid is om aan grensverkenning te doen. Ik ken ook wel een voorbeeld buiten Shell om.
 

JMD

Well-known member
Dus eigenlijk is die hele hype over dividendbelasting gewoon niet nodig geweest omdat Shell toch al sinds 2005 die belasting niet betaalt? :p
 

JMD

Well-known member
Je moet het allemaal maar gewoon vinden.

Laat het duidelijk zijn: ik vind het niet gewoon. Maar er wordt dus een jaar ruzie om gemaakt omdat dit kabinet het open en bloot vertelt, terwijl sinds 2005 het al illegaal gebeurt. Dat vind ik apart...

Verder:
https://nos.nl/artikel/2236808-groenlinks-en-pvda-willen-zaken-doen-met-kabinet.html
Misschien had Klaver eerder wat water bij de wijn moeten doen, had ie niet hoeven gedogen (en op die manier toch proberen nog invloed te hebben) maar kunnen regeren.
 
Bovenaan