Binnenlandse politiek

Status
Niet open voor verdere reacties.
G

Gast

Guest
Nee, niet mijn leidinggevende maar de algemeen directeur. En in overleg met de werknemers ook en natuurlijk wil een goede leidinggevende de goede mensen behouden maar de gewone loonsverhoging had echt de bonden niet laten steigeren. Maatschappelijk goed ondernemen heeft ook dit soort gevolgen.

De baas die jij schetst denkt alleen aan zijn eigen knip en ego want uitbesteden levert zelden wat op als je de oogkleppen afdoet en kijkt naar de gevolgen voor je AK procentueel en dat is puur een focus op directe kosten. Dat is echt kortetermijndenken!

Een goede man die verantwoordelijk is gaat niet in het voren pappen maar neemt daarvoor al de goede beslissing. De zorg is al langer voornamelijk ellende maar met een beetje nuchtere blik ziet elke domme lul dat het probleem vooral in de AK zit en toch wordt er voornamelijk gesneden in de directe kosten.

Overigens hebben alleen honden een baas...
De baas die ik schets denkt inderdaad in de 1e plaats aan zijn eigen toko. Ik vind dat niet gek, want dat doe jij ook, dat doet iedereen. De uitzonderingen zijn mooi maar steeds schaarsers door het hardere financiele klimaat.
Het probleem in de zorg is het mislukte project van marktwerking en dat wij Nederlanders te verwend zijn. Ik ben in Brazilie geweest daar moet je zelf voor je ouderen zorgen en anders doet de kerk het. De overheid doet daar amper wat aan. We moeten door een crisis en doordat we zelf te veel hebben uitgegeven wat terug en het is meteen gedonder. We hadden het 20 jaar geleden wat rustiger aan moeten doen... De hervormingen zijn gewoon nodig, of alle hervormingen goed zijn wil ik niet zeggen. Maar het volgende kabinet (bij voorkeur midden links) zal de scherpe randjes en foutjes er uit moeten gaan halen.

G

Gast

Guest
3000 op 3 ton bij een instelling die in de financi?le problemen zit h?. Ik denk ik zeg het even voordat je er weer een ander mooi verhaal bij draait.

Dus? Als hij de instelling zo uit de problemen haalt?
Kom op zeg iedereen wil zoveel mogelijk cashen en leuk leven. Als jij een dergelijk aanbod krijgt zou je hem dan weigeren?
Als je van dit gezeik af wilt moet de overheid de zorg weer gaan regelen, dus allemaal links stemmen...

Shayman

New member
Waarom vergelijk je Nederland met wat financieel gewoon een apenland is? En links is juist de reden dat er geld wordt uitgegeven wat er nog niet is.

Wij zijn voornamelijk een "VVD"-bedrijf qua leiding maar we gaan voor een goede werkbare oplossing waarbij we ook de chauffeurs mee kunnen krijgen om juist dat stapje extra te doen en dat werkt veel beter als het linkse gepamper want wanneer we als management er aan hadden verdiend dan was er een dikke vinger gekomen van de jongens die het dagelijks moeten doen.

G

Gast

Guest
Waarom vergelijk je Nederland met wat financieel gewoon een apenland is? En links is juist de reden dat er geld wordt uitgegeven wat er nog niet is.

Wij zijn voornamelijk een "VVD"-bedrijf qua leiding maar we gaan voor een goede werkbare oplossing waarbij we ook de chauffeurs mee kunnen krijgen om juist dat stapje extra te doen en dat werkt veel beter als het linkse gepamper want wanneer we als management er aan hadden verdiend dan was er een dikke vinger gekomen van de jongens die het dagelijks moeten doen.

In dat financiele apenland is het zo geregeld zoals in ongeveer 95% van de wereld.
Ik ben het met je eens dat over het algemeen mensen waardering enzo geven beter werkt. Maar dat kan niet altijd. De zorg is in de jaren 90 zo uitgezogen dat er nog amper geld is. Dat is de schuld van een middenrechts kabinet, we hebben in Nederland nooit een links kabinet gehad.

Die dikke vinger komt in Nederland veel te snel. Maar het is de schuld van rechts dat de zorg nu op zijn gat ligt. In de jaren 90 is het uitgehold en daarna geprivatiseerd. Marktwerking in de zorg kan niet en mede daardoor krijg je nu van dit soort gekke dingen.

JFK

Well-known member
Het enige linkse kabinet wat er was, was dat van Den Uyl.
Ook daar kan je over twisten natuurlijk, want de KVP zat er ook in.

zwammy

Well-known member
Dus? Als hij de instelling zo uit de problemen haalt?
Kom op zeg iedereen wil zoveel mogelijk cashen en leuk leven. Als jij een dergelijk aanbod krijgt zou je hem dan weigeren?
Als je van dit gezeik af wilt moet de overheid de zorg weer gaan regelen, dus allemaal links stemmen...

Ok?.

Maasveld

Well-known member
We hadden het 20 jaar geleden wat rustiger aan moeten doen...

Maar het volgende kabinet (bij voorkeur midden links) zal de scherpe randjes en foutjes er uit moeten gaan halen.

Wat hadden we 20 jaar geleden ook alweer voor kabinet?

Max

Administrator
Forumleiding
Het midden linkse kabinet CDA-CU-PvdA was me nogal een grijze muizen kabinet met niet al te denderende bestuurders ertussen. Ik snap niet dat je daar naar terug kan verlangen. Die partijen hielden elkaar echt vast om vooral niets te doen.

Laatst bewerkt:
G

Gast

Guest
Het midden linkse kabinet CDA-CU-PvdA was me nogal een grijze muizen kabinet met niet al te denderende bestuurders ertussen. Ik snap niet dat je daar naar terug kan verlangen. Die partijen hielden elkaar echt vast om vooral niets te doen.

GL-D66-CDA ofso is ook midden links maar toch totaal wat anders dan CDA-CU-PVDA.

Max

Administrator
Forumleiding
Midden rechts... PVDA-D66-VVD...Midden linkse partij met een midden rechtse en rechtse partij.

Dat kan je toch geen midden rechts noemen. PvdA en VVD als bouwstenen en D66 als lijm. D66 kan je nog wel een middenpartij noemen.

GL-D66-CDA ofso is ook midden links maar toch totaal wat anders dan CDA-CU-PVDA.

Totaal onrealistisch dat die een meerderheid gaan halen. Als het al gaat gebeuren zal het meer een midden kabinet zijn met wat gekke GroenLinks idee?n. De VVD en D66 zouden eerst in Amsterdam samengaan met GroenLinks, die zouden er ook allerlei typische GroenLinks idee?n er doorheen willen gooien. Gelukkig gingen ze zich vervolgens geen zitting nemen zonder dat de grote verliezer de PvdA ook zitting zou gaan nemen. Werd het uiteindelijk de SP en dat scheelt een hoop bullshit.

Laatst bewerkt:

JFK

Well-known member
CDA, PvdA, D66, VVD.....welke combinatie je ook kan bedenken, het zal altijd een middenkabinet zijn met soms een klein knikje naar recht en heel af en toe een klein knikje naar links.
Over het algemeen is het echt lood om oud ijzer.

G

Gast

Guest
Dat kan je toch geen midden rechts noemen. PvdA en VVD als bouwstenen en D66 als lijm. D66 kan je nog wel een middenpartij noemen.

Totaal onrealistisch dat die een meerderheid gaan halen. Als het al gaat gebeuren zal het meer een midden kabinet zijn met wat gekke GroenLinks idee?n. De VVD en D66 zouden eerst in Amsterdam samengaan met GroenLinks, die zouden er ook allerlei typische GroenLinks idee?n er doorheen willen gooien. Gelukkig gingen ze zich vervolgens geen zitting nemen zonder dat de grote verliezer de PvdA ook zitting zou gaan nemen. Werd het uiteindelijk de SP en dat scheelt een hoop bullshit.

1. Het is wel middenrechts. D66 is een liberale partij, die links van de VVD zit. Het CDA zit trouwens ook rechts van het midden.
Het kabinet LPF-CDA-VVD is natuurlijk een rechts kabinet.

2. Ik zeg ook niet dat die een meerderheid gaan halen, ik zeg alleen dat er wel verschil zit tussen een midden en midden kabinet.

Staat de SP niet gelijk aan bullshit? De tamme versie van de PVV. Sinds Roemer is de partij veranderd in een populistische partij zonder enige realisme.

Max

Administrator
Forumleiding
Mwa D66 is nog wel een middenpartij en het CDA is een zanik partij. Gaat het CDA naar rechts, dan heb je de linkse garde die gaat janken en vice versa. Gezien de PvdA naar rechts schuift gaan partijen als CDA en D66 natuurlijk ook naar rechts. LPF-CDA-VVD was iid wel een rechts kabinet.

De SP zonder de landelijke inkomensagenda valt lokaal wel te behappen. GroenLinks is zowel landelijk als lokaal gras tussen de tenen.

De Wolf

Well-known member
CDA, PvdA, D66, VVD.....welke combinatie je ook kan bedenken, het zal altijd een middenkabinet zijn met soms een klein knikje naar recht en heel af en toe een klein knikje naar links.
Over het algemeen is het echt lood om oud ijzer.

Over het algemeen slopen ze toch wat is opgebouwd

G

Gast

Guest
Over het algemeen slopen ze toch wat is opgebouwd

Onzin, het probleem is dat er in de jaren 90 op een te grote voet is geleefd. En nu betalen we de rekening. Kan je op de MP bitchen, maar hij hervormd tenminste wel.
Veel andere partijen willen op de oude voet verder gaan, ook niet realistisch.
Na dit Kabinet zou een wat linkser kabinet die de scherpe randjes er vanaf haalt goed zijn.

Ik vind Groen-Links wel degelijk een nuttige partij, het zou goed zijn als de PVDD zich bij die partij aansluit.
Het probleem in Nederland is dat er te veel partijen zijn. Terug naar 4 partijen (christen-Sociaal-Liberaal-Groen) zou goed zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan