Binnenlandse politiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Max

Administrator
Forumleiding
Kom ik net terug van trainen moet ik Henk de Kamergotchi weer van intelligentie voorzien...
 

Pascallovic

Well-known member
Hoe zit het eigenlijk met de indexering de laatste tien jaar?
Het stijgt nu mee met de CAO volgens mij, is in elk geval nu geen sprake van dat het mee groeit met de welvaart. Echter schrijft 50+ in het eigen verkiezingsprogramma dat zij willen dat de AOW mee stijgt met de welvaart. Dan is het natuurlijk erg tegenstrijdig om dat punt uit je programma op te geven om een ander punt uit je programma (65=65) te betalen.

Vervolgens ook nog zelf toegeven dat ze nog niet hebben nagedacht wat nu beter is: 2 jaar eerder stoppen met werken tegen een lagere AOW of toch tot je 67e doorwerken om daarna een hogere AOW uit te keren.
 

gevegt

Well-known member
Het stijgt nu mee met de CAO volgens mij, is in elk geval nu geen sprake van dat het mee groeit met de welvaart. Echter schrijft 50+ in het eigen verkiezingsprogramma dat zij willen dat de AOW mee stijgt met de welvaart. Dan is het natuurlijk erg tegenstrijdig om dat punt uit je programma op te geven om een ander punt uit je programma (65=65) te betalen.

Vervolgens ook nog zelf toegeven dat ze nog niet hebben nagedacht wat nu beter is: 2 jaar eerder stoppen met werken tegen een lagere AOW of toch tot je 67e doorwerken om daarna een hogere AOW uit te keren.
Ik begrijp de kromme redenatie wel, maar iedereen doet alsof de AOW nog steeds ge?ndexeerd wordt. Dat is blijkbaar dus niet waar.
Krol moet of zijn dossierkennis omhoog halen of als een echte populist alleen in de media komen als het hem uitkomt.
En dan hard schelden natuurlijk.
 

Pascallovic

Well-known member
Pemiersbonus.
Of de 'net een verkiezing te lang doorgaan' factor. Bij Balkenende ging het mis en Merkel gaat ook net te lang door. Zelfs als ze nog wint komende verkiezingen, is de glans er toch vanaf.

Ik sluit niet uit dat Rutte wint hoor. Maar normaal gesproken gaat ie niet in de buurt van de 41 zetels van de vorige verkiezingen komen. In hoeverre kun je spreken van 'winst' als je na 15 maart met 25 zetels de grootste zou zijn.
 

de waan

Well-known member
Of de 'net een verkiezing te lang doorgaan' factor. Bij Balkenende ging het mis en Merkel gaat ook net te lang door. Zelfs als ze nog wint komende verkiezingen, is de glans er toch vanaf.

Ik sluit niet uit dat Rutte wint hoor. Maar normaal gesproken gaat ie niet in de buurt van de 41 zetels van de vorige verkiezingen komen. In hoeverre kun je spreken van 'winst' als je na 15 maart met 25 zetels de grootste zou zijn.

Excuus. Ik reageerde op noordooster.
 

leo1949

Well-known member
Kom ik net terug van trainen moet ik Henk de Kamergotchi weer van intelligentie voorzien...

Ja en ik heb Rutte getroffen maar ik heb alles evengoed op 100% ik heb hem gevoerd, onder zijn kin gekieteld en zelfs de hartjes op 100% gehouden.
Ook heb ik vele ideeen aangedragen want over 3 weken is hij weer 4 jaar de baas van Nederland en je kan beter vliegen vangen met stroop dan met azijn.
 

leo1949

Well-known member
Het stijgt nu mee met de CAO volgens mij, is in elk geval nu geen sprake van dat het mee groeit met de welvaart. Echter schrijft 50+ in het eigen verkiezingsprogramma dat zij willen dat de AOW mee stijgt met de welvaart. Dan is het natuurlijk erg tegenstrijdig om dat punt uit je programma op te geven om een ander punt uit je programma (65=65) te betalen.

Vervolgens ook nog zelf toegeven dat ze nog niet hebben nagedacht wat nu beter is: 2 jaar eerder stoppen met werken tegen een lagere AOW of toch tot je 67e doorwerken om daarna een hogere AOW uit te keren.

Vorig jaar is de AOW voor alleenstaande 80 cent per maand verlaagd door een belastingwijziging.
Ook het pensioen ging omlaag.

Dit jaar is het pensioen gelijk gebleven en de AOW is met 9 per maand euro omhoog gegaan.
Die 9 euro is bedoeld om de verhoging van de zorgpolis te betalen, de huurverhoging in juli, de gemeentelijke heffingen die weer stijgen,
Maar ook voor de verhoging van de waterschapsbelasting. Oja en de inflatie.
 

Jozsef

New member
Inderdaad. Niet voor niets ook in het nieuws vanochtend dat de meeste oudjes in gloednieuwe auto's rijden, ondanks het lage kilometergebruik.
Bij jongeren is dit juist andersom, maar die hebben natuurlijk geen cent te makken.
 

zwammy

Well-known member
De eed van Hippocrates telt ook niet voor turken blijkbaar. Weer een reden om erop te stemmen. Vuil racistisch spel hier in Nederland, aanpakken die handel.
 

Pascallovic

Well-known member
Ben benieuwd hoeveel stekkers men er in de aanloop naar de verkiezingen er nog gaat uit trekken om de positie van DENK te ondermijden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Binnenlandse politiek

We zouden overigens vanwege de vergrijzing moeten stoppen met discrimineren. Gewoon iedereen in het Chinees vragen om met de ogen te knipperen en de Chinezen in het Portugees.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Elke keer als je denkt dat het met die man niet gekker kan blijkt het toch nog gekker te kunnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan