En inmiddels ook bekend: psychiatrisch pati?nt, onder behandeling bij UMCG.
Steeds vaker denk ik: voor de veiligheid van omwonenden is het niet altijd een goed idee om dit soort pati?nten "in de samenleving" te laten wonen. Te veel prikkels, te weinig controle. Soms zijn instellingen beter. Maar ja, centjes.
En inmiddels ook bekend: psychiatrisch pati?nt, onder behandeling bij UMCG.
Steeds vaker denk ik: voor de veiligheid van omwonenden is het niet altijd een goed idee om dit soort pati?nten "in de samenleving" te laten wonen. Te veel prikkels, te weinig controle. Soms zijn instellingen beter. Maar ja, centjes.
Dat mag gelukkig niet in Nederland.Tsja lastig. Want waar stel je de grens? De mensen die het ondanks psychische problematiek uiteindelijk redden in de samenleving zijn zwaar in de meerderheid ten opzichte van dit soort gevallen. Ga je dan iedereen met bepaalde diagnoses preventief institutionaliseren, omwille van de veiligheid van de rest van de bevolking, omdat het met een enkeling misgaat?
Onze leiding in Den Haag is exact hetzelfde. Dus wegkijken en niet zeuren. Of gewoon ontspannen en meedoen.Wat mij vooral opvalt is dat de leiding het eerst allemaal wel mee vond vallen en veel zaken door de vingers zag. Dan worden de problemen natuurlijk nooit minder.
Je gaat je leven wagen voor een stel bontkraagjes die overal schijt aan hebben en geweld niet schuwen?Het ligt gewoon aan de leiding en vooral het personeel dat hier niet mee om kan gaan.
Je gaat je leven wagen voor een stel bontkraagjes die overal schijt aan hebben en geweld niet schuwen?
Hoewel het geen exclusief probleem is voor Marokkanen en Turken, begrijp ik best dat het bij die groep net iets anders ligt. Het viel me in die stukken gewoon op dat het al jarenlang een probleem is en de leiding van die zwembaden vooral vingerwijzen en veel te laat hebben ingegrepen.Gelukkig hebben we de islam denocraten die het afschuift op racisme van het personeel. Waar zouden we zijn zonder de racismekaart. Gevegt, dit is toch al jarenlang. Zie link van Janssen.
Hoewel het geen exclusief probleem is voor Marokkanen en Turken, begrijp ik best dat het bij die groep net iets anders ligt.