Binnenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

ALenstra

Well-known member
Komt het ook niet door de nieuwere ketens die flexibel personeel hebben? Of ordinair gezegd wegwerppersoneel.
 

A345

New member
Komt het ook niet door de nieuwere ketens die flexibel personeel hebben? Of ordinair gezegd wegwerppersoneel.

Het is gewoon een optelsom van veel verschillende oorzaken. Managers die dat niet doorhebben (internet verpest alles of uhm...het weer) zijn niet capabel.
 

SanMark.

Well-known member
Het is gewoon een optelsom van veel verschillende oorzaken. Managers die dat niet doorhebben (internet verpest alles of uhm...het weer) zijn niet capabel.

Ik denk niet dat managers veel te zeggen hebben in welke richting het V & D zou moeten gaan.
 

inhethoekje

Active member
Nou, sta je dan met je cadeau bonnen, waarom geven ze niet eerst de klant de kans om die te verzilveren en dan pas de toelevernaciers, die druppel aan cadeaubonnen is toch niet de bottleneck voor de toeleveranciers?
 

inhethoekje

Active member
Dat is dus uitstel van betalingen.

Oke, maar ik lees dat klanten met hun cadeaubon achteraan in de rij mogen aansluiten als er straks betaald gaat worden.
De curator zegt nu al dat de kans klein is dat je die bon kan verzilveren.

Denk dat het voor mensen met de kleine beurs en af en toe een cadeaubon krijgen van familie of vrienden dit best lullig is, die toeleverancier van bv La Place kan toch wel even pas op de plaats maken in die rij en de klant voor even voor laten gaan?
 

erka

Well-known member
Het is gewoon een optelsom van veel verschillende oorzaken. Managers die dat niet doorhebben (internet verpest alles of uhm...het weer) zijn niet capabel.

Ja, klopt. V&D was nooit vernieuwend of onderscheidend. Maar ze kwamen er altijd wel mee weg doordat je er toch wel moest zijn om iets te kopen. Nu kun je overal alles kopen, offline of online. En dan krijgen de zaken die het minst onderscheidend zijn het eerste het moeilijk....

Ik had trouwens begrepen dat La Place juist wel goed draait.
 

Keyser S?ze

New member
Oke, maar ik lees dat klanten met hun cadeaubon achteraan in de rij mogen aansluiten als er straks betaald gaat worden.
De curator zegt nu al dat de kans klein is dat je die bon kan verzilveren.

Denk dat het voor mensen met de kleine beurs en af en toe een cadeaubon krijgen van familie of vrienden dit best lullig is, die toeleverancier van bv La Place kan toch wel even pas op de plaats maken in die rij en de klant voor even voor laten gaan?

Die toeleverancier staat ook achteraan als dat je gerust stelt. Na het rijtje bankier, belastingdienst, uwv, curator etc.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Oke, maar ik lees dat klanten met hun cadeaubon achteraan in de rij mogen aansluiten als er straks betaald gaat worden.
De curator zegt nu al dat de kans klein is dat je die bon kan verzilveren.

Denk dat het voor mensen met de kleine beurs en af en toe een cadeaubon krijgen van familie of vrienden dit best lullig is, die toeleverancier van bv La Place kan toch wel even pas op de plaats maken in die rij en de klant voor even voor laten gaan?

De mensen met een bon lijden allemaal gezamenlijk een grote schadepost, maar individueel hooguit een paar tientjes per persoon. Verder zegt een cadeaubon al dat ze zelf er geen tegenprestatie voor hebben moeten leveren behalve blijven ademen en aanwezig zijn tijdens de gelegenheid waarbij ze die kaart kregen. De toeleverancier die zal wellicht een net zo grote schadepost hebben, maar dan in zijn eentje en de toeleverancier heeft wel een tegenprestatie geleverd. Best lullig al een toeleverancier hierdoor omvalt en de toeleverancier van de toeleverancier. Zouden er zomaar meer mensen op straat komen te staan.
 

inhethoekje

Active member
Niet mee eens, de prestatie die een ander heeft geleverd om een bon voor je te kopen is net zo groot als de toeleverancier.

Simpel gezegd, je levert eigen geld in om iemand anders te verplichten om iets bij de V& D te kopen.
 

Lennard95

New member
Ja, klopt. V&D was nooit vernieuwend of onderscheidend. Maar ze kwamen er altijd wel mee weg doordat je er toch wel moest zijn om iets te kopen. Nu kun je overal alles kopen, offline of online. En dan krijgen de zaken die het minst onderscheidend zijn het eerste het moeilijk....

Ik had trouwens begrepen dat La Place juist wel goed draait.
La place staat los van v & d.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Mijn oom en tante hadden net maandag van hun werk het kerstcadeau uitgekozen en kwamen uit op de V&D cadeaubon. Slechte timing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan