Binnenlands nieuws

Eef de Kip

Well-known member
Me dunkt dat je met trekkers die op een snelweg rijden het risico aanzienlijk groter maakt.
Maar wat voor extinction rebellion geldt, geldt ook voor de boeren, optyfen van de (snel)weg.

Overigens ben ik het met het protest eens over die vergunningen in Brabant die opeens worden ingetrokken, dat kun je als overheid niet maken.

JMD

Well-known member
Die verkeers doden bij de grens is dus ook de schuld van de Duitsers.
Precies, en als de politie een blokkade opwerpt om een boef te pakken is, waardoor een file ontstaat en daar overlijdt iemand is dat de schuld van de politie.
En als er een keer een dode komt doordat er een file is wegens een XR-protest is dat dus de schuld van XR...

Niemand die er even over nadenkt dat je rustiger moet rijden als de matrixborden op de snelweg aangaan met 70/50 enz... Maar we jakkeren maar door...

Dat laat onverlet dat die boeren gewoon van de snelweg moeten. Ook zo'n stukje op nos.nl: "Tractoren mogen niet op de snelweg rijden, maar eerder deze week zeiden het Openbaar Ministerie en de politie dat ze deze niet zouden tegenhouden vanwege het demonstratierecht."
Jeetje, grijp in. Als jullie dat niet doen, wie dan wel? Maar ja, dan moet je ook bij XR direct ingrijpen en dat mag blijkbaar niet ofzo... Dus laat je de boeren ook maar gaan.

Me dunkt dat je met trekkers die op een snelweg rijden het risico aanzienlijk groter maakt.
Maar wat voor extinction rebellion geldt, geldt ook voor de boeren, optyfen van de (snel)weg.

Overigens ben ik het met het protest eens over die vergunningen in Brabant die opeens worden ingetrokken, dat kun je als overheid niet maken.
Dit dus, helemaal mee eens.

erka

Well-known member
Het is niet voor niks dat trekkers en XR op de snelweg verboden zijn he. Dat is om ongelukken als dit te voorkomen.

Maar ja, onze overheid kan niet handhaven. Op geen enkel vlak zijn wij daar goed in in Nederland. Ja, flitspalen.

• Leuk
Waarderingen: JMD

zwammy

Well-known member
Bijzonder dat het demonstratierecht boven de rechtstaat staat inderdaad. Verder is een dodelijk ongeluk in de file meestal gewoon de schuld van de gene die achterop klapt. Niet van degene die vooraan staat.

erka

Well-known member
Bijzonder dat het demonstratierecht boven de rechtstaat staat inderdaad. Verder is een dodelijk ongeluk in de file meestal gewoon de schuld van de gene die achterop klapt. Niet van degene die vooraan staat.

Mooi, als ik over 30 jaar met mijn rollator op de snelweg bij Eindhoven ga spookwandelen en jij rijdt mij dood dan is het fijn jouw schuld :)

JMD

Well-known member
Mooi, als ik over 30 jaar met mijn rollator op de snelweg bij Eindhoven ga spookwandelen en jij rijdt mij dood dan is het fijn jouw schuld :)
Als jij er idd voor kiest om over te steken is het jouw fout. Klein verschil: jij komt als individu heel makkelijk zelf de snelweg op (zie ook hoe makkelijk xr op die snelweg bij Amsterdam kwam), dat is met een trekker wat lastiger. Die reden al een tijd op de snelweg en ongetwijfeld zullen de matrixborden gewaarschuwd hebben door 50 op de borden te zetten...

Helaas is er een groep automobilisten die dan alsnog met 100 km/u door kart (of op de smartphone oid zit of beide) en dan is je remweg dus ongeveer 4x zo groot... Ik durf er wel wat op te zetten dat hier geen 50 km/u is gereden in die file. (en nee, dat laat nog steeds onverlet dat die boeren er niet moeten zijn, maar wat ik hiervoor zeg geldt iha voor alle files)

Wat mij vooral opvalt is hoe het kabinet en het om elkaar tegenspreekt. De ene zegt dat het niet mag dus het ook niet moet gebeuren en de ander zegt dat het niet mag van de wet maar wel toestaat ivm demonstratierecht...

Laatst bewerkt:
Bovenaan