Binnenlands nieuws

JMD

Well-known member
JMD gaat helemaal los:

" In het Zuid-Hollandse Hillegom is woensdagavond een grote brand uitgebroken bij een vuurwerkverkooppunt. Ook een naastgelegen matrassenwinkel staat in brand. Dat meldt de Veiligheidsregio Hollands Midden. De brand is uitslaand; de vlammen zijn van buitenaf zichtbaar."
Ik heb een alibi, was bij mijn zus in Lisse (1 dorp verderop)… :)

Echt een verschrikkelijke lokatie om brand te hebben, huizen heel dicht op die panden… ik hoop dat het mee gaat vallen, maar vrees voor de huizen eromheen.

JMD

Well-known member
Opsluiten en sleutel voorlopig weggooien wat mij betreft.

Dat er door vuurwerk een brand kan ontstaan weten we (die hier in Hillegom, maar ook die in de Vondelkerk is er naw ook door ontstaan), maar dat gebeurt bijna altijd per ongeluk, niemand wil dat, maar een vuurpijl die afzwaait heb je zo.
Maar dit soort geteisem dat expres inbreekt in een sporthal, er dan vuurwerk afsteekt en dan nog trots roept 'dat het dak er zo af gaat', echt, sodemieter op.

Net als die gestoorden op een aantal plekken in NL die de politie in de val laten lopen door een melding te doen en als dan de politie eraan komt ze gewoon trakteren op vuurwerkregens. Donder op uit het land (no matter wat je afkomst is), ga dat eens proberen in Noord Korea of een andere dictatuur.

erka

Well-known member
Tja, elk jaar roepen we dat het een schande is maar we laten het toch gebeuren en modderen gewoon weer door.

Met de hypocriete Haagse politici voorop. Zij hebben de macht om veel harder op te treden tegen dat tuig met die vuurwerkkanonnen. Maar zij hebben er zelf voor gezorgd dat de politie en ME onderbezet is en slechte uitrusting heeft. Kijk maar eens hoe kwetsbaar onze ME-ers erbij lopen vergeleken met ME in andere landen.
Plus onze politie is geindoctrineerd met de-escaleren terwijl bij dit soort debielen je dat stadium allang voorbij bent.

Maar nee, we doen een vuurwerkverbod en dan komt alles goed. Wat ga je 100% zeker zien? Veel meer illegaal vuurwerk, veel meer brand en meer rellen de komende jaren.

• Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Met de hypocriete Haagse politici voorop. Zij hebben de macht om veel harder op te treden tegen dat tuig met die vuurwerkkanonnen. Maar zij hebben er zelf voor gezorgd dat de politie en ME onderbezet is en slechte uitrusting heeft. Kijk maar eens hoe kwetsbaar onze ME-ers erbij lopen vergeleken met ME in andere landen.
Plus onze politie is geindoctrineerd met de-escaleren terwijl bij dit soort debielen je dat stadium allang voorbij bent.

Maar nee, we doen een vuurwerkverbod en dan komt alles goed. Wat ga je 100% zeker zien? Veel meer illegaal vuurwerk, veel meer brand en meer rellen de komende jaren.
Het hopeloos naïeve van een hoop politici (maar ook niet-politici) die denken dat al die problemen met een vuurwerkverbod over zijn is zo verschrikkelijk… de problemen worden komend jaar alleen maar groter.

Net als dat (terwijl het al sinds februari afgelopen jaar bekend is dat er een vuurwerkverbod gaat komen m.i.v. komende jaarwisseling) er nog steeds totaal geen plannen zijn hoe men dat dan wil gaan vervangen. Organiseer vuurwerkshows, regel evenementen enz… nog helemaal niks.

Bovenaan