Binnenlands nieuws

JMD

Well-known member
Iets met de ouders die zich steeds minder met de opvoeding lijken te bemoeien omdat ze zelf (om allerlei redenen) druk, druk, druk zijn. En in de momenten dat ze dan wel met hun kinderen hebben willen ze het vooral 'gezellig' hebben, dus gaan ze niet de strijd aan. Ik sta nu 25 jaar voor de klas en zie het aantal leerlingen dat geen 'nee' meer accepteert echt groter worden.
"Meneer, mag ik naar het toilet" 'Nee' "Maar ik moet echt heel nodig" 'Nee' "Ja maar meneer ik moet echt heel nodig" 'Nee' en dat gaat dan nog zo door als je niet de discussie stopt. Die discussies had ik 20 jaar geleden echt niet
(en voor wie mij nu barbaars vindt omdat ik een lln niet naar het toilet laat gaan, 99 van de 100 keer hoeven ze helemaal niet, want als de les dan klaar is blijven ze of nog lang in het lokaal hangen of gaan ze direct met hun vrienden in de aula zitten (bij pauze))

Plus natuurlijk dat door social media/telefoons e.d. de jeugd ook steeds makkelijker te bereiken is voor criminelen. Vroeger moest je als crimineel en je jongeren wilde ronselen fysiek bij het schoolplein (of sportveld) gaan staan, dat viel natuurlijk snel op. Nu vallen dit soort zaken niet meer op.

Batigoal

Well-known member
Hoorde van de week op de radio ook weer over hoe gemakkelijk het is via Snapchat om aan een wapen te komen. Binnen een halfuur heb je dat geregeld. Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor drugs, lachgas, drank enz. Hebben we er allemaal bijgekregen met social media. En dat gaat nooit meer weg.

Ik vraag me ook af in hoeverre hier tegen op te voeden is. Ik geef het je te doen in de huidige tijd om die jonge kids, die nog zo beïnvloedbaar zijn door de omgeving, om ze niet die kant op te laten gaan. Het lijkt me een stuk moeilijker dan vroeger.

JMD

Well-known member
Dat zeker, er gebeurt steeds meer dingen die je niet ziet. Dat zien wij als school ook, vroeger waren meer dan 90% van de ruzies/pesten ed op school ontstaan. Nu is dat hoogstens nog 10%, je krijgt er veel minder vat op.

Maar dat ontslaat ouders niet van hun verantwoordelijkheid grenzen te stellen, mee te kijken met wat hun kind doet op social media enz.. het lukt zat ouders immers ook gewoon wel om normale/fatsoenlijke kinderen op te voeden, die hebben dan grenzen gesteld enz. Als je het kind nooit grenzen stelt gaan ze die in de puberteit ook niet meer accepteren en dan ben je te laat..

erka

Well-known member
Vergeet ook niet dat er ontiegelijk veel gebroken gezinnen zijn. Dus dan kun je wel naar de "ouders" kijken maar als pa weg is, aan de zuip of aan de drugs en ma staat er alleen voor met 4 kinders, sja.

Abubakari

Well-known member
Sowieso bakken vol mensen die nooit aan kinderen hadden moeten beginnen. Te dom om te poepen, aso’s, verslavingen, weinig geld maar roken als schoorstenen.

En onderschat de jnvloed van gestoorde onderwijzers niet. Ik las laatst een verhaal over kinderen die nodig naar de wc moeten maar dat zo’n leraar doodleuk nee zegt.
Dan zou ik ook op het verkeerde pad raken en wapens mee naar school nemen.
Nou ja, ik zou het gewoon niet vragen maar naar de wc gaan. Sorry JMD, wat je er verder ook over zegt maar het klinkt totaal idioot wat jij doet.

Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Eens, maar daar staat antifa ook wel een beetje bekend om
Morgen gaan ze de NOS bezetten omdat die te weinig doen tegen benoemen van fascisme...
Daar hebben ze wel een punt idd, want de NOS benoemt nou nooit dat wat Antifa doet gewoon fascisme is idd... ;)

Ze vinden ook dat de NOS te weinig aandacht aan klimaatverandering besteedt... Tsja, het gaat er zo ongeveer elk journaal over, als het maar even te koud/te warm/te nat/te droog is zegt de weerman/vrouw van dienst al dat dit door klimaatverandering komt, op nos.nl staat een apart deel 'het klimaat verandert'. Wat willen ze nog meer? Misschien als XR het echt zo belangrijk vindt zelf eens wat minder op vakantie gaan naar verre vliegbestemmingen... ;)

XR was vroeger alleen aan het protesteren tegen klimaatverandering, nu protesteert het zo ongeveer tegen alles...

erka

Well-known member
Nou, dat gaat vast goed mis in Amersfoort vanavond. Zet extreem links en extreem rechts buiten voor het stadhuis tegenover elkaar met een paar agenten ertussen.

ALenstra

Well-known member
Verkeerde topic inderdaad. Maar er kan weer gedronken worden, blijkt een familieruzie over een erfenis te zijn.

Batigoal

Well-known member
Vanmorgen is de Theetuin in Ridderkerk afgebrand. Hoewel ik er al jaren niet meer ben geweest, is het een wel een icoon van het dorp waar iedereen weleens is geweest. Toch zonde.

JMD

Well-known member
De Gaza-flottila is tegengehouden/ge-enterd door Israël, dus gaan de pro-Palestinamensen het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag bezetten en op het spoor lopen...

JMD

Well-known member
Vanmorgen is de Theetuin in Ridderkerk afgebrand. Hoewel ik er al jaren niet meer ben geweest, is het een wel een icoon van het dorp waar iedereen weleens is geweest. Toch zonde.
Jep. Zag het gisteren idd.
Elk dorp heeft zo'n locatie waar iedereen wel een keer geweest is.

Bovenaan