Binnenlands nieuws

JMD

Well-known member
Stakingen die niet op een onhandig moment zijn maken 0,0 indruk. Dus ja, heel vervelend voor de mensen die hun vlucht missen e.d., maar ze kunnen beter hun woede richten op bv de KLM die de bagage-afhandelaars gewoon te weinig betalen of het willen uitbesteden aan andere bedrijven.
 

erka

Well-known member
Enerzijds willen Schiphol+KLM steeds maar doorgroeien, anderzijds moet dat zo goedkoop mogelijk ten koste van de werkvloer. Maar zoals je ziet loopt alles zonder grondpersoneel direct vast. Die al jaren onderbetaald worden en met veel te weinig zijn. Kortom wie A zegt moet ook B zeggen en dat vertikken Schiphol en KLM structureel. Of het nu om grondpersoneel gaat of ander personeel, zoals beveiliging. Het is al jaren hetzelfde liedje.

En ten koste van de passagiers? Mwoah. Je kunt ook niet vliegen, met de trein gaan, of dichterbij op vakantie gaan. Daar heb ik niet zoveel medelijden mee.

Hup Stakers!
 

JMD

Well-known member
Juist.

En zolang ik nog voor 37,5 euro naar Londen kan vliegen (oke, niet met KLM, maar met EasyJet) lijkt het me dat daar best nog wel wat bij kan zodat de grondmedewerkers ook beter verdienen.
(en de terugreis met de trein kostte zo ongeveer het viervoudige, dus er zit nog wel flink wat marge in die vliegtickets (en de trein moet echt goedkoper want stel dat je met 2 kinderen en je partner naar Londen wil met de trein dan ben je dus 8 (want heen en terug) x 150 euro kwijt (schandalig))
 

Mario

Well-known member
Juist.

En zolang ik nog voor 37,5 euro naar Londen kan vliegen (oke, niet met KLM, maar met EasyJet) lijkt het me dat daar best nog wel wat bij kan zodat de grondmedewerkers ook beter verdienen.
(en de terugreis met de trein kostte zo ongeveer het viervoudige, dus er zit nog wel flink wat marge in die vliegtickets (en de trein moet echt goedkoper want stel dat je met 2 kinderen en je partner naar Londen wil met de trein dan ben je dus 8 (want heen en terug) x 150 euro kwijt (schandalig))
Sommige mensen werken ook hard om met de familie op vakantie te kunnen, en geven daarbij meer uit dan een vliegticket naar Londen. Ik begrijp de grondwerkers, maar ook de boze reizigers.
 
  • Leuk
Waarderingen: JFK

JMD

Well-known member
Sommige mensen werken ook hard om met de familie op vakantie te kunnen, en geven daarbij meer uit dan een vliegticket naar Londen. Ik begrijp de grondwerkers, maar ook de boze reizigers.
Ik zeg ook niet dat ik de boze reizigers niet snap, maar het is onzin om te zeggen dat ze maar op een ander moment moeten gaan staken omdat het dan rustiger is.
 

erka

Well-known member
Ik zeg ook niet dat ik de boze reizigers niet snap, maar het is onzin om te zeggen dat ze maar op een ander moment moeten gaan staken omdat het dan rustiger is.
Ja, vind ik ook. Anders heeft staken ook helemaal geen zin, en we hebben hier nou eenmaal stakingsrecht afgesproken. Er bestaat ook niet zoiets als "illegale staking", wat ik her en der las vandaag. Je hebt een staking en die is dan georganiseerd of wild, maar allebei toegestaan totdat de rechter het daarna eventueel verbiedt.

Stel je voor de politie zou alleen maar gaan staken op dinsdagochtend tussen 10 en 11 uur in de zomervakantie ofzo.
 

Mario

Well-known member
Düsseldorf, 2 uurtjes met de auto vanuit Rotterdam.Anders via Zaventem. Naar veel Europese zon bestemmingen gewoon via Rotterdam of Eindhoven.
 

Batigoal

Well-known member
Düsseldorf, 2 uurtjes met de auto vanuit Rotterdam.Anders via Zaventem. Naar veel Europese zon bestemmingen gewoon via Rotterdam of Eindhoven.
Rotterdam is wel een prima vliegveld hoor, een aantal keer gebruik van gemaakt. Niet zo druk, op de een of andere manier voelt het minder gehaast en bij terugkomst zit je zo in je auto. Ideaal.
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

Makanaky

Well-known member
Nog nooit problemen gehad daar, in vergelijking met andere vliegvelden komt Schiphol er altijd uitstekend uit.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Werkelijk ook nog nooit problemen gehad. Ik ga ook niet naar een ander vliegveld met Schiphol in mijn achtertuin en de bus die hier mij voor de deur oppikt en een kwartier later op Schiphol dropt.
 
Bovenaan