Binnenlands nieuws

Jamel

Administrator
Forumleiding
En intussen heeft de belastingdienst weer eens een foutje gemaakt, waardoor veel gedupeerde ouders van de toeslagenaffaire onterecht een brief kregen van deurwaarders dat ze weer moesten gaan betalen. Wat is dit allemaal voor incompetente teringbende joh, niet te geloven.
 

JMD

Well-known member
En intussen heeft de belastingdienst weer eens een foutje gemaakt, waardoor veel gedupeerde ouders van de toeslagenaffaire onterecht een brief kregen van deurwaarders dat ze weer moesten gaan betalen. Wat is dit allemaal voor incompetente teringbende joh, niet te geloven.
Ik las het ook.
Echt ongelooflijk inderdaad.

Het erge is: Van Huffelen kan daar ook niet zoveel aan doen, het zit fout bij de topambtenaren op belastingdienst. Daar moet nou eens een flinke borstel doorheen, sowieso door alle ministeries lijkt me.
 

De Wolf

Well-known member
Ik ben het meer met JMD eens. Het is verrot binnen de belastingdienst. Tijd dat daar eens een zwaar persoon heen gaat om de organisatie weer op poten te zetten.
 

Batigoal

Well-known member
Ik heb de indruk dat de meeste mensen denken dat een nieuwe sterke directeur en het eruit gooien van zowat alle (top)ambtenaren van de Belastingdienst er op magische wijze opeens voor zorgt dat alles goed komt. Er is daar waarschijnlijk sprake van een verziekte organisatiecultuur én een enorm log en bureaucratisch systeem.

Om dat te veranderen dat duurt jaren. Er zal de komende tijd nog wel meer naar buiten komen qua schandalen en opvallende zaken, want dit is niet zo snel opgelost. Daarom snap ik de verbazing in de media ook niet echt over wat deze week weer naar buiten kwam. Dat is namelijk nog steeds allemaal het gevolg van dezelfde beerput.
 

Maasveld

Well-known member
Ze worden vaak vervloekt, maar het zou niet slecht zijn om die hele dienst eens compleet door te laten lichten door een legertje externe consultants.
 

JMD

Well-known member
Ik heb de indruk dat de meeste mensen denken dat een nieuwe sterke directeur en het eruit gooien van zowat alle (top)ambtenaren van de Belastingdienst er op magische wijze opeens voor zorgt dat alles goed komt. Er is daar waarschijnlijk sprake van een verziekte organisatiecultuur én een enorm log en bureaucratisch systeem.

Om dat te veranderen dat duurt jaren. Er zal de komende tijd nog wel meer naar buiten komen qua schandalen en opvallende zaken, want dit is niet zo snel opgelost. Daarom snap ik de verbazing in de media ook niet echt over wat deze week weer naar buiten kwam. Dat is namelijk nog steeds allemaal het gevolg van dezelfde beerput.
O laat het duidelijk zijn, ik geloof echt niet dat als er een nieuwe 'top' komt het binnen 2 dagen anders gaat. Maar wel dat het daar moet beginnen. Nieuwe bezems aan de top die alles onder hen goed doorlichten/doorvegen. En dat zal idd wel even duren.
 

SanMark.

Well-known member
Moslims komen in het nieuws over hun joden haat en er is weer een onderzoekje wat verklaard dat het gevaar van extreem rechts komt.
 
Bovenaan