Binnenlands nieuws

Eef de Kip

Well-known member
Ik kan er best zonder hoor, wees maar niet bang. Ik vind het alleen een eng iets dat bedrijven die een monopolie hebben censuur toepassen. Komt me een beetje Stasi-achtig over.

Dat is gewoon marktwerking. Die handel niet meer gebruiken en moet je zien hoe snel ze de boel veranderen. Zo lang we het blijven gebruiken wordt het alleen maar erger hoor.
 

De Wolf

Well-known member
Facebook is preuts dus je weet dat ze een foto van de Kopenhagens Zeemeermin of Manneke pis weghalen.

YouTube zit met copyright van een hoop muziek. Zet een nummer van Prince erop en binnen 24 uur wordt het verwijderd.
 

Batigoal

Well-known member
Het gaat niet zo goed met het bedrijf Snapchat en de aandelen blijven maar kelderen.

Ik moet daar altijd hard om lachen. Voor de 35262738e keer dat alle analisten en experts de foute inschatting maken dat een social media-platform blijvend is en aandelen hierin een goede investering zijn.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Facebook is preuts dus je weet dat ze een foto van de Kopenhagens Zeemeermin of Manneke pis weghalen.

YouTube zit met copyright van een hoop muziek. Zet een nummer van Prince erop en binnen 24 uur wordt het verwijderd.

Huh? Er staan een miljard albums op YouTube, ook van grote(re) namen
 

De Wolf

Well-known member
Huh? Er staan een miljard albums op YouTube, ook van grote(re) namen

Veel zal ook wel door een platenmaatschappij erop worden gezet. Van Prince is bekend dat zijn advocaten er regelmatig op zoeken. Het meeste van dat spul kan je ook niet downloaden.
 

JMD

Well-known member
YouTube zit met copyright van een hoop muziek. Zet een nummer van Prince erop en binnen 24 uur wordt het verwijderd.
Dat snap ik dat ze dat doen.

Facebook is preuts dus je weet dat ze een foto van de Kopenhagens Zeemeermin of Manneke pis weghalen.
Dat snap ik niet. Las gisteren dat het in Amerika niet verboden is om Heil Hitler ofzo te roepen (wat die gekken in Charlotte gisteren deden). Vrijheid van meningsuiting vinden ze heel belangrijk daar.
Maar plaats 1 tepel op FB (of laat een tepel zien in de pauze van een superbowlfinale) en het wordt niet toegestaan...
 

Mario

Well-known member
Dat snap ik dat ze dat doen.


Dat snap ik niet. Las gisteren dat het in Amerika niet verboden is om Heil Hitler ofzo te roepen (wat die gekken in Charlotte gisteren deden). Vrijheid van meningsuiting vinden ze heel belangrijk daar.
Maar plaats 1 tepel op FB (of laat een tepel zien in de pauze van een superbowlfinale) en het wordt niet toegestaan...

Dat is algemeen bekend. Geweld is geen probleem op de Amerikaanse televisie of in films, maar als er bloot of sex in voorkomt staat het halve land op haar kop.
 

JMD

Well-known member
Dat is algemeen bekend. Geweld is geen probleem op de Amerikaanse televisie of in films, maar als er bloot of sex in voorkomt staat het halve land op haar kop.

Jep. Dat wist ik. Maar niet dat Heil Hitler ofzo gewoon toegestaan is.
 

ALenstra

Well-known member
Moeten schoolkinderen voortaan elke dag op school het Wilhelmus zingen voor begin van de les?
 

JMD

Well-known member
Moeten schoolkinderen voortaan elke dag op school het Wilhelmus zingen voor begin van de les?

Nee, dat zal niet gebeuren. Denk meer dat het een onderdeel wordt van het Geschiedenis-onderwijs. En dat kan natuurlijk best, het sluit natuurlijk mooi aan op de 80-jarige oorlog, dat toch al onderwezen wordt. Kan er mooi uitgelegd worden waarom 'we de koning van Hispanje altijd hebben ge?erd' en waarom we 'van Duitschen bloed' zijn.

En bij het onderwijs van over de jaren '30 kan je mooi uitleggen waarom we toen het Wilhelmus zijn gaan gebruiken als NL volkslied i.p.v. 'Wien Neerlands bloed'...
 

Mario

Well-known member
a.k.a. De Pleepotwerper... :heinz:

Prins Pils :heinz:

Nee, dat zal niet gebeuren. Denk meer dat het een onderdeel wordt van het Geschiedenis-onderwijs. En dat kan natuurlijk best, het sluit natuurlijk mooi aan op de 80-jarige oorlog, dat toch al onderwezen wordt. Kan er mooi uitgelegd worden waarom 'we de koning van Hispanje altijd hebben ge?erd' en waarom we 'van Duitschen bloed' zijn.

En bij het onderwijs van over de jaren '30 kan je mooi uitleggen waarom we toen het Wilhelmus zijn gaan gebruiken als NL volkslied i.p.v. 'Wien Neerlands bloed'...

Geschiedenis ... [slaap smiley] :D
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan