Binnenlands nieuws

Pascallovic

Well-known member
Dat is Krikke maar die heeft heel wat uit te leggen.

Bizar dat zoiets mag. Echt BIZAR.
Het is algemeen bekend dat men pas over veiligheid gaat nadenken als het mis gaat. Zie ook die Stint. Als je er van een afstand naar kijkt dan stel je toch meteen vragen bij de veiligheid? Een berg hout van 48 meter in de fik steken. Wat kan daar nu misgaan?
 

zwammy

Well-known member
En de brandweer van Den Haag keurde dit goed, vervolgens gaat het dus echt helemaal mis in Scheveningen. Vele huizen in de fik.

Ik denk dat de burgemeester van Den Haag wel een andere baan kan zoeken.


De Pauline Krikke die bij een terroristische aanslag gelijk begon 'niks aan de hand, geen eerdere signalen, niks met de islam te maken' te persberichten toen Malek Fostok drie mensen neerstak cq probeerde te onthoofden. Toen daarna de berichten binnen stroomden over wat er al bekend was over de 32-jarige gestoorde Syri?r, wat hij op Facebook schreef over hoe niet-moslims moeten boeten, en hoe zijn broer al herhaaldelijk had proberen te waarschuwen voor de psychoses en islamitische radicalisering van Malek, werd een en ander op 'een menselijke fout' in de communicatie gegooid en was Krikke nergens meer te bekennen.

Ja, die zal wel aftreden nu.
 

zwammy

Well-known member
Verder natuurlijk een dwaas iets om een toren van 45 meter goed te keuren. Maar sowieso is het niveau daar niet hoog.
 

Batigoal

Well-known member
Lol en als ze het had verboden stond half Nederland op de achterste poten want "niks mag meer tegenwoordig en alles wordt ons afgepakt!!!11!1". Ze had het niet goed kunnen doen.

De schade verhalen op de malloten die de stapel hebben gemaakt. Dan leren ze het wel af.
 

de waan

Well-known member
"Een van de bouwers van de brandstapel in Scheveningen zegt de gevolgen van de vonkenregen te betreuren, maar is wel blij dat zijn team dit jaar heeft gewonnen."
 

JMD

Well-known member
"Een van de bouwers van de brandstapel in Scheveningen zegt de gevolgen van de vonkenregen te betreuren, maar is wel blij dat zijn team dit jaar heeft gewonnen."

Die las ik ook inderdaad... Al had de halve stad vannacht afgebrand, dan was hij alsnog blij geweest gewonnen te hebben 'daar gaat het om'...
Overigens: dit had echt veel erger kunnen aflopen met zo'n vonkenregen, voor hetzelfde geld brandt 'half Scheveningen' af.

Ik vraag me verder overigens af hoe je 'meet' dat je die brand hebt gewonnen? Hoogste vlammen, langste brandtijd, ... ?
 

JMD

Well-known member
Lol en als ze het had verboden stond half Nederland op de achterste poten want "niks mag meer tegenwoordig en alles wordt ons afgepakt!!!11!1". Ze had het niet goed kunnen doen.
Ik ben geen fan van burgemeester Krikke, maar dit had ze inderdaad niet goed kunnen doen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik ben geen fan van burgemeester Krikke, maar dit had ze inderdaad niet goed kunnen doen.

Jawel, dit had ze wel goed kunnen doen. Namelijk niet akkoord gaan met zo'n achterlijk hoge torens. Als burgemeester moet je je hoofd niet laten hangen naar die paar schreeuwerts die bij het minste of geringste roepen dat hun tradities worden afgepakt. Daar moet je boven staan, de algehele veiligheid weegt het zwaarst.
 

Pascallovic

Well-known member
Jawel, dit had ze wel goed kunnen doen. Namelijk niet akkoord gaan met zo'n achterlijk hoge torens. Als burgemeester moet je je hoofd niet laten hangen naar die paar schreeuwerts die bij het minste of geringste roepen dat hun tradities worden afgepakt. Daar moet je boven staan, de algehele veiligheid weegt het zwaarst.
Precies. Daarbij kan ze ook gewoon meedenken in wat wel mogelijk is. Je hoeft niet direct die hele traditie te verbieden(Alhoewel, nu men het toch zo over het klimaat heeft. Hoe slecht zijn die brandende stapels hout wel niet?). Maar je moet wel ergens een grens trekken qua veiligheid. Anders doet de natuur het wel en dat hebben we gisteren gezien.
 

stc

Well-known member
Die discussie over de vreugdevuren op het strand bij Scheveningen is al een tijdje ivm de wind richtingen. Bij het vuurwerkfestival in de zomer in Scheveningen wordt er ook rekening gehouden met windrichtingen etc.
 

JMD

Well-known member
(Alhoewel, nu men het toch zo over het klimaat heeft. Hoe slecht zijn die brandende stapels hout wel niet?).
Ik kwam vanochtend al een grafiekje tegen over hoeveel CO2 er vannacht de lucht in is gegaan in de buurt van Scheveningen. Dat was echt idioot veel.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Er is eens een docu geweest over die stapels in Scheveningen. Was afgelopen jaar in januari ergens.

Als de burgemeester dit had verboden, waren er rellen uitgebroken. Weet je ook meteen met wat voor volk je te maken hebt. Kansloos volk.
 

zwammy

Well-known member
Had je vorige week niet die gele hesjes lens moeten slaan had je het voor gisteren moeten bewaren. Laat ze lekker hun eigen wijk slopen.
 

JMD

Well-known member
Er is eens een docu geweest over die stapels in Scheveningen. Was afgelopen jaar in januari ergens.
En ook een paar jaar terug een aflevering van Andere Tijden over de kerstboomvuren en hoe dat op een gegeven moment steeds meer uit de hand liep.
 
Bovenaan