Binnenlands nieuws

JMD

Well-known member
Maar wel hun vakantie naar de klote en mogelijk alsnog vertraging met starten nieuwe opleiding? Wat een feest.

Dat eerste klopt ja (dus schadeclaims zullen er terecht ongetwijfeld volgen). Maar normaal gesproken had het hen allemaal een heel jaar gekost. En veel lln kunnen dus nu in september al starten met hun vervolgopleiding. Alleen degenen met flinke tekorten moeten het jaar overdoen.
 

JMD

Well-known member
Aha, de Telegrafers kunnen zelf dus ook helemaal niet tegen satire.

Als Telegraaflezers zo'n zelfde opmerking maken over een andere aanslag dan worden ze voor racist, facist, nazi en weet ik allemaal niet meer versleten, door Wieringa enz.. Dan wordt ze verteld dat dat niet mag. Maar nu is het NRC-er Wieringa die de opmerking maakt en dan mag satire ineens wel?
 

Batigoal

Well-known member
Als Telegraaflezers zo'n zelfde opmerking maken over een andere aanslag dan worden ze voor racist, facist, nazi en weet ik allemaal niet meer versleten, door Wieringa enz.. Dan wordt ze verteld dat dat niet mag. Maar nu is het NRC-er Wieringa die de opmerking maakt en dan mag satire ineens wel?

Dat is een jij-bak.
 

JMD

Well-known member
Dat is een jij-bak.
Maar jij-bakken zijn vaak wel waar...

Het is niet voor niks dat er van politiek links tot rechts al opmerkingen hier over gemaakt zijn, dat zo'n opmerking van Wieringa (en het applaus uit de zaal) niet kan. Maar jij veroordeelt liever de Telegraaflezers.

Zelfs de VNG (Vereniging Nederlandse Gemeenten) biedt al min of meer de excuses aan voor dit gedrag.
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Administrator
Forumleiding
De grap op zich is niet zo'n ramp, de timing is nogal vreemd. Wat ik begrepen heb zaten die wethouders en burgemeesters daar om het te hebben over ernstige bedreigingen jegens die groep. Dan is het toch totaal bezopen om met z'n allen te gaan zitten lachen om een aanslag op een ander?

En die Tommy Wieringa is sowieso ??n van de grootste kwallen die er in Nederland rondloopt, dus dat is verder niets nieuws.
 

JMD

Well-known member
De grap op zich is niet zo'n ramp, de timing is nogal vreemd. Wat ik begrepen heb zaten die wethouders en burgemeesters daar om het te hebben over ernstige bedreigingen jegens die groep. Dan is het toch totaal bezopen om met z'n allen te gaan zitten lachen om een aanslag op een ander?
Dit dus.

En verder de vraag waarom Tommy Wieringa dan op zo'n congres is. Maar goed, Erben Wennemars doet tegenwoordig ook congressen voor docenten, dus ik verbaas me bij 'BN-ers' nergens meer over, waar ze verstand van menen te hebben.
 

Batigoal

Well-known member
Maar jij-bakken zijn vaak wel waar...

Het is niet voor niks dat er van politiek links tot rechts al opmerkingen hier over gemaakt zijn, dat zo'n opmerking van Wieringa (en het applaus uit de zaal) niet kan. Maar jij veroordeelt liever de Telegraaflezers.

Zelfs de VNG (Vereniging Nederlandse Gemeenten) biedt al min of meer de excuses aan voor dit gedrag.

Het grapje is niet bepaald hoogstaande cabaret, maar de ophef is nogal overdreven. Ik vind het alleen wel amusant dat de krant die graag uitdeelt niet zo goed is in incasseren.
 

Abubakari

Well-known member
Het is toch helemaal geen grap als je zegt dat ze dat eerder hadden moeten doen bij een krant die met de Moffen heulde in 40-45? Gewoon een feit dat ze dat toen hadden moeten doen.
 

Maasveld

Well-known member
Het meest verontrustende vind ik nog dat ze dat het stapvoets inrijden op een leeg gebouw tegenwoordig al een aanslag noemen.
 

JMD

Well-known member
Het grapje is niet bepaald hoogstaande cabaret, maar de ophef is nogal overdreven. Ik vind het alleen wel amusant dat de krant die graag uitdeelt niet zo goed is in incasseren.
Aha, het gebruikelijke riedeltje. Ik zal hem onthouden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Noemen we het geen aanslag, hoe noemen we het dan. Wat maakt dat het erger of minder erg?
 

JMD

Well-known member
Een busje parkeren in de gevel van een pand en dan dat busje met een volle tank benzine in de hens steken vind ik wel een aanslag ja.
Ik vind het vooral zorgelijk dat het blijkbaar voor sommige mensen van belang is waarop de aanslag wordt gepleegd om te bepalen of iets heel erg is of niet.

Of je dit nu doet op het kantoor van de Telegraaf, een moskee, synagoge, kerk of het Tweede Kamergebouw, de ArenA, Kuip of Philips Stadion, school of het partijgebouw van de PVV of die van de SP. Het is allemaal hetzelfde. Dit is een aanslag. Punt. En ook geen geneuzel van 'ja, ze hebben het over zichzelf afgeroepen'...
 
Bovenaan