Belgische competitie

Joost

Well-known member
Het lijkt niet te mogen zijn voor Union in deze play-offs. Weer enkele grote kansen gemist en het deksel op de neus gekregen. In de toegevoegde tijd maakten ze alsnog, maar die goal werd afgekeurd voor buitenspel. Club Brugge nu dicht bij een nieuwe titel.
Club met 3,5 punt voorsprong. Die zijn bij winst op de Bosuil dus kampioen.
 

Batigoal

Well-known member
Wel jammer zeg. Had wel een sprookjestitel kunnen zijn. En ik weet niet of Union als marionet van Brighton zomaar mag bouwen aan een ploeg die op termijn opnieuw voor het kampioenschap kan gaan.
 

Batigoal

Well-known member
Club Brugge is vanmiddag kampioen geworden op bezoek bij Antwerp FC. De thuisploeg kwam nog wel op voorsprong, maar in de 2e helft trok Club de zege en daarmee de titel naar zich toe. Schreuder komt dus als kampioenenmaker naar Ajax.
 

Joost

Well-known member
De wedstrijd tussen Crossing Schaerbeek en Binche in de eindronde van 3e amateur eindigde na 120 minuten op 0-0.
Na ieder 5 strafschoppen was de stand 4-4 en ontstond er een vechtpartij waarop de scheidsrechter de wedstrijd definitief staakte.
 

Batigoal

Well-known member
Mark van Bommel lijkt inderdaad de nieuwe trainer van Antwerp FC te worden. De naam van Andries Ulderink was al bekend, maar daarnaast zullen ook Jürgen Dirkx en John Stegeman zijn assistenten worden. Waarschijnlijk komt er ook nog een (Nederlandse) keeperstrainer bij.
 

Forza AZ

Well-known member
Dat zal dan wel goed gewerkt hebben als ze er na 4 jaar mee gestopt zijn... :p
De Deense competitie is in 2020 van 14 naar 12 clubs gegaan. Of dat te maken had met het format wat niet werkte of dat ze 14 clubs teveel vonden (voor 2016 waren er ook 12 clubs), dat zou ik niet weten.
 

Joost

Well-known member
Ik vind het idee dat de nummer 7 van de reguliere competitie in een play-off tegen de nummer 14 van de tweede klasse kan degraderen intrigerend.
 

Forza AZ

Well-known member
Ik vind het idee dat de nummer 7 van de reguliere competitie in een play-off tegen de nummer 14 van de tweede klasse kan degraderen intrigerend.
In Denemarken werden de punten uit de reguliere competitie volledig behouden, wat de kans dat de nummer 7 die voorsprong nog weggeeft in 6 wedstrijden erg klein maakt (tenzij alle clubs dicht bij elkaar zijn geëindigd natuurlijk in de reguliere competitie).
 
Bovenaan