Belgische competitie

Batigoal

Well-known member
De jongste man op het veld was tevens de beste. Youri Tielemans schoot Anderlecht met een geweldige goal naar de eerste 3 punten van het seizoen tegen Waasland-Beveren. Ook al was de eeuwige titelfavoriet duidelijk de betere ploeg op het veld, het zal zorgen baren dat de defensie wel heel kinderlijk tot 2 keer toe werd uitgespeeld. Versterkingen zijn broodnodig dus.

Kampioen AA Gent wist niet te imponeren tegen Westerlo en verspeelde punten.

Opvallend feitje: voor het eerst sinds seizoen 1948/1949 waren alle ploegen trefzeker op de openingsspeeldag.
 

Janssen

Well-known member
Die goal van Tielemans gaat de wereld rond terwijl een beetje keeper die bal met 1 hand klem pakt.
 

Batigoal

Well-known member
Anderlecht haalt Stefano Okaka als vervanger voor Aleksandar Mitrovic. Nu snap ik wel dat je er qua kwaliteit al gauw op achteruit gaat ten opzichte van Mitrovic, maar Okaka vind ik dan wel het andere uiterste. Okaka was ooit een wonderkind bij AS Roma, maar heeft die verwachtingen niet bepaald ingelost. Op zijn 25e, en 7 clubs verder, gaat hij het dus maar eens bij Anderlecht proberen. Al moet wel gezegd worden dat hij vorig jaar voor het eerst een goed seizoen op het hoogste niveau kende. Namens Sampdoria scoorde hij 8 keer.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Uurtje Gent - Genk zitten kijken. Aardige wedstrijd, maar echt lachwekkend slecht. Klagen we weleens over het niveau in Nederland, maar dan moet je voor de lol eens Belgisch voetbal kijken.

Moses Simon speelt bij Gent. Die man waar Ajax zo van baalt dat ze hem hebben laten lopen. Kan misschien aan de wedstrijd liggen, maar ik heb hem echt nog niets bijzonders zien doen. Amper initiatief, risicoloze balletjes terug en als hij een keer vooruit wil dan raakt hij hem troosteloos kwijt. 20 miljoen, laat me niet lachen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik snap dan wel waarom De Boer dan gecharmeerd zou kunnen zijn van Moses.
 

Batigoal

Well-known member
Uurtje Gent - Genk zitten kijken. Aardige wedstrijd, maar echt lachwekkend slecht. Klagen we weleens over het niveau in Nederland, maar dan moet je voor de lol eens Belgisch voetbal kijken.

Moses Simon speelt bij Gent. Die man waar Ajax zo van baalt dat ze hem hebben laten lopen. Kan misschien aan de wedstrijd liggen, maar ik heb hem echt nog niets bijzonders zien doen. Amper initiatief, risicoloze balletjes terug en als hij een keer vooruit wil dan raakt hij hem troosteloos kwijt. 20 miljoen, laat me niet lachen.

Je hebt inderdaad pech gehad met deze wedstrijd, want Moses Simon liet vorig seizoen geniale dingen zijn bij Gent.
 

Batigoal

Well-known member
Wat is Club Brugge toch matig aan dit seizoen begonnen. Het leverde de ploeg al flink wat kritiek op en ook gisteren was het niet best. Er werd weliswaar met 3-0 gewonnen van KV Mechelen, maar het was vooral vanwege de zwakte van de gasten dat Club niet in de problemen kwam. Maar zelf stelden ze vooral teleur met slechte passing en afwerking. Daar moet nog flink wat verbeteren. En dat ondanks dat ze hun kern (op doelman Ryan na) hebben kunnen behouden. Je hebt kans dat als ze worden uitgeschakeld door Panathinaikos in Europa er nog wat spelers vertrekken.
 

Kielse Rat

Well-known member
Sint-Truiden begint gewoon met een 6 op 6 aan het nieuwe seizoen. Het voetbal was minder wervelend dan tegen Club Brugge, maar er werd wel een belangrijke zege gehaald uit bij Moeskroen. Als Sint-Truiden dit kan volhouden, gaan ze een probleemloos seizoen draaien.
 

Batigoal

Well-known member
Promovendi in Belgi? beginnen wel vaker sterk valt me op. Vorig jaar met Moeskroen ook al. Wel is het allemaal erg jong bij Sint-Truiden, dus een terugval zal onvermijdelijk zijn. Maar er zit heel veel creativiteit voorin, dus maakt het leuk om naar te kijken.
 

Joost

Well-known member
Gisteren in Sportleven;

Uitnodigingen KV Oostende

Op zondag 16 augustus om 14u30 wordt de wedstrijd KVO – RSCA gespeeld. De dienst ticketing wordt echter overrompeld met vragen van scheidsrechters uit het hele land om gratis tickets.

Omwille van de eerder beperkte capaciteit van het Albertpark en daarnaast de grote publieke belangstelling dringt een beperking zich op mbt het aantal beschikbare tickets.

Er wordt dan ook beslist om het aantal op 60 tickets te houden.
 

Kielse Rat

Well-known member
KV Oostende wint de topper tegen Anderlecht met 3-1 en is daarmee na 4 speeldagen de verrassende leider. Met een knappe 10 op 12 lijken ze dit seizoen een ploeg om rekening mee te houden en zeker een Play-Off I kandidaat.
 

Kielse Rat

Well-known member
Het eerste ontslag dit seizoen is een feit. Slavo Muslin is vanochtend bij Standard op straat gezet. Standard startte in de competitie met een magere 7 op 15 en de Europese uitschakeling tegen Molde werd Muslin fataal. Voor mij is dit ontslag geen verrassing, want het leek er vanin de voorbereiding al op dat het huwelijk tussen Muslin en Standard niet vlot zou lopen.
 

Batigoal

Well-known member
Het was ook al een hele rare aanstelling. Muslin die al jaren niet meer heeft getraind op hoog niveau en op basis van zijn reputatie van vroeger en contacten is aangesteld. Dat zou nooit lang duren. Van deze kern is er best wel iets te maken, mits je een trainer hebt die een lange termijnsvisie voor ogen heeft.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Betaald Standaard zo goed, dat ze Knockaert van Leicester konden overnemen?
 

Kielse Rat

Well-known member
Ongelofelijke uitslag. Als Standard nu ook volgende week op Sclessin zou verliezen, vrees ik dat de jaarlijkse supportersrel niet ver meer af is...
 

Batigoal

Well-known member
Opmerkelijke deadline day-transfer voor Club Brugge. Naast de al eerder aangekondigde komst van de Braziliaanse spits Leonardo Pereira heeft Club ook Jelle Vossen voor 5 jaar vastgelegd. Dat is opmerkelijk aangezien Vossen 2 maanden geleden nog voor €3,5 miljoen van Genk naar Burnley vertrok.
 

Makanaky

Well-known member
Mag je in Belgi? w?l voor meer dan 2 werkgevers in 1 kalenderjaar uitkomen? Vossen speelde dit jaar ook nog voor Middlesbrough.
 
Bovenaan