Belgische competitie

Forza AZ

Well-known member
Ik zie op Livescore dat vanavond de Belgische supercup gespeeld wordt. Is dat echt zo? Zo ja, dan is dat wel heel vroeg...
Volgende week begint de competitie al in Belgi?. En de laatste jaren was de Supercup steeds rond 21 juli. Waarom die nu op donderdag wordt gespeeld en niet op zaterdag of zondag is wel vreemd.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Jemig, dat is wel heel vroeg zeg! Maar goed, kan ik wel weer een aardige pot kijken vanavond.
 

Forza AZ

Well-known member
Jawel. Maar dan nog begint die competitie vroeg.
In Belgi? hebben ze 42 speeldagen nodig (30 reguliere competitie, 10 play-offs, 2 EL-play-off) tegen 38 (34 competitie, 4 play-offs) in Nederland. Die 4 extra speeldagen moet je toch ergens kwijt, dus dan zul je een paar weken eerder moeten beginnen.
 

Batigoal

Well-known member
Gent won oververdiend. Ondanks dat ze net als vorig jaar geen topselectie hebben, ben ik benieuwd hoe lang ze weer bovenin gaan meedraaien komend seizoen.
 

Mommiej

Well-known member
En Club Brugge gaat op de openingsdag dus met 2-1 (0-1 ruststand) onderuit bij promovendus STVV. STVV speelde laatste kwartier ook nog eens met man minder.
 

Kielse Rat

Well-known member
Spelen die nogsteeds op Staaien?

Jep, al is dat stadion enorm vernieuwd de voorbije jaren.

Alweer een stunt op de openingsspeeldag. Dat is de voorbije seizoenen eerder regel dan uitzondering geworden. Dat komt mede doordat de topclubs in Belgi? vaak wachten tot de laatste dagen van de transfermarkt om de nodige versterkingen binnen te halen. Leuke stunt wel voor STVV. Ik kende niemand van de spelers die aan de aftrap verschenen, en de winning goal van Edmilson Jr. was echt een beauty.
 

zwammy

Well-known member
Ahh gelukkig, daar mocht je toen al niet meer meedoen bij de amateurs hier. Wat een ermoei was dat.
 

Batigoal

Well-known member
2928955895.jpg


Eindelijk weer voetbal! Leuk dat de competitie is begonnen.

Sint-Truiden is een club met fanatieke supporters die wel op het hoogste niveau thuis hoort. Schandalig wel dat Club Brugge er verliest, maar wat een heerlijk afstandschot van Edmilson Junior. Creatief en ontvlambaar menneke die op het hoogste niveau vast voor het nodige spektakel gaat zorgen denk ik.
 

Batigoal

Well-known member
Genk won gisteren onder de nieuwe hoofdtrainer Peter Maes met onder meer twee goals van De Camargo, de ervaren spits die werd gehaald bij concurrent Standard Luik. Als ze bij Genk deze selectie bij elkaar weten te houden plus wellicht nog ??n of twee goede spelers erbij dan is dat een club om in de gaten te houden.

Standard, weer eens met een kansloze Oostblok-trainer aan het roer, begint matig aan het seizoen door te verliezen tegen KV Kortrijk. Dat belooft alweer lekker onrustig te worden in Luik.
 

Kielse Rat

Well-known member
Standard lijkt dit seizoen toch weer een matige selectie te hebben. Knockaert, overgekomen van Leicester, toonde wel dat hij wat in zijn mars heeft, maar alles moest ook wel van hem komen. Op de overwinning van Genk dient wel aangemerkt te worden dat een goed voetballend Leuven veel kansen kreeg en mits meer precisie wat had kunnen rapen.
 
Bovenaan