Belgische competitie

gevegt

Well-known member
Die heeft het begrip 'goaltjesdief' iets te letterlijk genomen... :p
Stond bij ons ook altijd buitenspel.
Altijd als je denkt dat het Belgisch voetbal niet lager kan zinken... Overigens worden door het onderzoek de wedstrijden van 1B dit weekend uitgesteld omdat KV Mechelen betrokken is.
Met een bond als in Belgi? maak je ook wel veel ruimte voor dit soort zaken.
 

Kielse Rat

Well-known member
Ik heb ook nog geen enkele Belgische voetbalfan horen zeggen dat hij echt verbaasd is dat zoiets in onze competitie kan voorvallen. We hadden zo'n jaar of 10 geleden die Chinees al.
 

Batigoal

Well-known member
De betrokken scheidsrechters Delferi?re en Vertenten zouden 'honderden keren' gebeld hebben met de makelaars om wedstrijden te manipuleren. Ook een nog anonieme aanklager bij de voetbalbond was betrokken in het schandaal.

Niet zo gek dat het toelaten van iedereen als makelaar en weinig controlemechanismen op die beroepsgroep vroeg of laat tot grote problemen zou gaan leiden. (ex-)Lokeren-trainer Peter Maes zou jarenlang smeergeld hebben aangenomen. Zijn carri?re is ook wel klaar nu. Alhoewel, Paul Put van het schandaal destijds met Lierse is al jaren vrolijk bondscoach in Afrika.

Ondertussen zou Trond Sollied al zijn aangesteld als nieuwe trainer bij Lokeren.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Peter Maes heeft volgens mij nog wel eens op het lijstje van Van Geel gestaan. Ben even kwijt of dat nou om Koeman of Rutten op te volgen was.
 

Batigoal

Well-known member
Nieuwe invallen, ditmaal bij Moeskroen en de Belgische voetbalbond. Gaat lekker bij onze Zuiderburen.
 

Batigoal

Well-known member
Van een onderzoek naar Moeskroen kijkt niemand op. Sterker nog, diverse concurrenten hebben daar vaker naar gevraagd. Kon ook niet anders na al die schimmige deals en dat geschuif met spelers van en naar Cyprus en het Oostblok. En het feit dat ze tot twee keer toe op de slotdag door dubieuze arbitrale beslissingen degradatie wisten te ontduiken helpt ook niet mee.
 

gevegt

Well-known member
Voor de Beker van Belgi? spelen Gent en Beerschot tegen elkaar.
De keeper van Gent draagt nummer 91 achter op zijn shirt. Waarom juist dat getal?
 

Joost

Well-known member
Voor de Beker van Belgi? spelen Gent en Beerschot tegen elkaar.
De keeper van Gent draagt nummer 91 achter op zijn shirt. Waarom juist dat getal?

Hierom;

... zijn shirtnummer 91:

'Bij Split speelde ik met nummer 12, als tweede keeper. Tot het bestuur besliste dat dat nummer voorbehouden moest blijven voor onze twaalfde man, de supporters. Op hetzelfde moment werd de titularisdoelman naar de reserveploeg verbannen en wilde ik zijn nummer 1 overnemen, maar hij wilde dat niet afstaan. Ik ging op zoek naar iets anders met een 1 in en kwam uit bij 91, dat klonk gewoon goed. Er zit geen speciale betekenis achter.'
 

Kielse Rat

Well-known member
Bij Beerschot speelt geen enkele van de drie keepers met nummer 1. Het is maar een rugnummer uiteindelijk.
 
Bovenaan