Belgische competitie

Batigoal

Well-known member
Dat zal weinig voor zijn gekomen in Belgi? of Nederland, dat de complete top 3 er al zo vroeg uitvliegt. Standard dus zelfs tegen de hekkensluiter van het 3e niveau.
 

JMD

Well-known member
Dat zal weinig voor zijn gekomen in Belgi? of Nederland, dat de complete top 3 er al zo vroeg uitvliegt. Standard dus zelfs tegen de hekkensluiter van het 3e niveau.

In 2000 vloog in de 1e ronde dat PSV, Ajax en Feyenoord meededen alledrie de topploegen eruit. Maar dat is volgens mij de laatste keer geweest in NL.
 

Forza AZ

Well-known member
Klopt. Maar als ploegen niet eerder meedoen kunnen ze ook niet uitgeschakeld worden natuurlijk...

Dat is waar, maar de kans dat 3 topclubs uitgeschakeld worden in de 1/8e finales is natuurlijk veel hoger dan in de 1/16e finales zoals nu in Belgi?, waarbij ze ook nog eens allemaal standaard tegen clubs uit een lagere divisie spelen.
 

Kielse Rat

Well-known member
Keurig, ik heb veel sympathie voor Union, ik gun het ze zeker.

We klopten ze wel eerder op het seizoen, maar ze speelden toen echt goed. ??n van de betere ploegen uit 1B. Die Niakat? die er gisteren weer drie maakte is echt een vondst. Dat gezegd zijnde is dit wel een ongelofelijke blamage voor Anderlecht.

Gefeliciteerd Kielse, mooi dat je clubje de weg naar boven weer heeft gevonden

Bedankt! Al had ik wel liever gehad dat we de promotiewedstrijd in maart met 1-2 wonnen van Cercle en woensdag met 3-1 verloren hadden, maar het is toch een beetje revanche.
 

Kielse Rat

Well-known member
Dat zal weinig voor zijn gekomen in Belgi? of Nederland, dat de complete top 3 er al zo vroeg uitvliegt. Standard dus zelfs tegen de hekkensluiter van het 3e niveau.

En voor AA Gent dreigt de uitschakeling ook. Dan schiet enkel nog Genk over van de huidige top 6. ;)
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Matchfixingschandaal.......

De Belgische voetbalwereld is woensdagochtend opgeschud vanwege een grote politie-actie. De belangrijkste zaakwaarnemer van het land werd opgepakt in het kader van een onderzoek van het federaal parket rond financi?le fraude en witwassen in het voetbal. Een ander onderzoek gaat over matchfixing in de Jupiler Pro League. Ook Ivan Leko, de trainer van Club Brugge, werd meegenomen.

Mogi Bayat wordt gezien als de belangrijkste en meest invloedrijke voetbalmakelaar van Belgi?. De Irani?r heeft ook een Frans paspoort en werkte tussen 2003 en 2010 als algemeen directeur bij Charleroi. Daarna werd hij zaakwaarnemer. Hij regelde bij veel clubs transfers, waaronder topclubs als Anderlecht en Club Brugge.

Volgens Het Nieuwsblad heeft de Belgische justitie aanwijzingen dat de financi?le zaken van Bayat en vooral de transfers schimmig zijn. Hij zou niet worden verdacht van matchfixing. Bij Anderlecht ging men op zoek naar meer informatie over de transfers die Bayat daar heeft geregeld. Bayats collega Dejan Vejlkovic is ook meegenomen. Alle andere personen die worden verhoord, zijn volgens de krant gelinkt aan de twee makelaars.

Naast Bayat en Brugge-trainer Leko werden onder anderen scheidsrechters Bart Vertenten en Sebastien Delfreri?re meegenomen voor verhoor, evenals voormalig Anderlecht-manager Herman Van Holsbeeck. Leko miste vanwege het onderzoek de training van Club Brugge. Ook bij Anderlecht zijn huiszoekingen verricht en ook Gent, Kortrijk, Luik en Lokeren worden genoemd. Belgische media pakken groots uit met het nieuws en spreken al van 'een bom onder het Belgische voetbal'.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Gaat er lekker aan toe daar... Al zal het me niet verbazen als in Nederland en andere landen vroeg of laat de bom ook barst.
 

Joost

Well-known member
Gaat er lekker aan toe daar... Al zal het me niet verbazen als in Nederland en andere landen vroeg of laat de bom ook barst.

Dat er in wat oostelijkere landen regelmatig zulke dingen gebeuren geloof ik best maar in West-Europa zal Belgi? echt een uitzondering zijn.

Dat heeft er vooral mee te maken dat er zulke soepele regels met betrekking tot spelers van buiten de EU zijn.

Zie ook het tragische verhaal van Patro Eisden;
https://hansvdw1.wordpress.com/2018...chelen-in-de-morgen-van-zaterdag-26-aug-2018/
 

Kielse Rat

Well-known member
Altijd als je denkt dat het Belgisch voetbal niet lager kan zinken... Overigens worden door het onderzoek de wedstrijden van 1B dit weekend uitgesteld omdat KV Mechelen betrokken is.
 
Bovenaan