Basketbal

erka

Well-known member
Die zou dan vermoedelijk tegen Oostende zijn. Ben echt benieuwd nu of Donar dit ook kan tegen een ploeg die normaal echt wel niveautje hoger is.
 

Reinoud

Well-known member
Blijft wel heel tof hoor! Was je er bij Erka?

Kan Donar volgend jaar richting het derde niveau doorstromen?
 

erka

Well-known member
Nee, was er niet bij. Wel bij de vorige wedstrijd maar nu was het te snel uitverkocht (4.500)

Ja, 3e niveau kan best. Had Donar dit jaar ook bijna gehaald, pas in de 3e voorronde in overtime uitgeschakeld door een sterke Spaanse ploeg. Met een beetje geluk heeft Donar dit seizoen genoeg punten verdiend om rechtstreeks naar de groepsfase te mogen.

2e niveau (Eurocup) is ander verhaal. Daar gelden ook licentie-eisen voor qua accommodatie (voldoet) en qua televisierechten (helaas.....). Dus dat zit er niet in, tenzij wildcard. Maar die kans is minimaal. Sportief ook te hoog gegrepen.
1e niveau (Euroleague) is uiteraard volledig uitgesloten. Die licentievoorwaarden zijn veel te hoog en je verliest elke pot met 50 pnt ofzo.
 

Reinoud

Well-known member
Jammer dat je er niet bij was. Wel gaaf dat het zo goed gaat en ook de nodige aandacht in de media krijgt.

Uiteraard eerst maar eens zien wat ze op het derde niveau kunnen laten zien, maar met een Ziggo is er wellicht toch wel wat mogelijk qua televisierechten.
 

Batigoal

Well-known member
Komen er weleens Nederlandse spelers in het buitenland terecht op hogere niveaus? En dan heb ik het uiteraard niet over de NBA, maar wel competities van een categorie hoger dan Nederland.
 

SanMark.

Well-known member
Komen er weleens Nederlandse spelers in het buitenland terecht op hogere niveaus? En dan heb ik het uiteraard niet over de NBA, maar wel competities van een categorie hoger dan Nederland.

Nu weet ik het niet meer maar je had best wel wat spelers die Universiteit en college in Amerika speelden.
 

erka

Well-known member
Komen er weleens Nederlandse spelers in het buitenland terecht op hogere niveaus? En dan heb ik het uiteraard niet over de NBA, maar wel competities van een categorie hoger dan Nederland.

Jazeker wel.

Van het Nederlands team bijna allemaal:
Charlton Kloof, UCAM Murcia, ACB =hoogste Spaanse klasse
Nicolas de Jong, Zaragoza, ACB
Henk Norel, San Sebastian, ACB
Shane Hammink, Bilbao, ACB
Yannick Franke, Trento, Serie A
Leon Williams, G?ttingen, Bundesliga
Robin Smeulders, Oldenburg, Bundesliga (onlangs gestopt)
Roeland Schaftenaar, Larissa, Griekenland (daarvoor NCAA)
Thomas van der Mars, Kalev Tallinn, Estland
 
Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
Het zijn alleen niet de Belgen geworden voor Donar in kwartfinale?

Nee, die lui uit Montenegro schoten alles raak, nog stukje van gezien. Tegenstander wordt Mornar Bar. Wedstrijd was binnen 2 uur uitverkocht gisteravond en dan heb je het over 4.500 kaartjes. Leeft enorm dit.
 

erka

Well-known member
Rust 37-40 voor Donar in Montenegro.

Begin was erg zwak maar daarna begon het beter te lopen.
 
Bovenaan