AZ Nieuws topic

Max

Administrator
Forumleiding
AZ Nieuws topic

Voorheen was dat geen gemis. Het kan verkeren. Wesley Hoedt dan maar. Of ga jii Riedewald nog naar voren schuiven?
 

Atreides

Well-known member
Voorheen was dat geen gemis. Het kan verkeren. Wesley Hoedt dan maar. Of ga jii Riedewald nog naar voren schuiven?

Ik las dat Vlaar voorlopig ook weer kapot is. Dus ze zullen wel iets moeten.

Hoedt lijkt me eigenlijk onhaalbaar voor AZ, maar wie weet. Riedewald en AZ lijkt me een meer realistische optie. Zelfs Kik Pierie lijkt me niet zo'n hele slechte optie.
 

Max

Administrator
Forumleiding
AZ Nieuws topic

In dat kader zoekt Baco ook nog een club. Maar die kunnen we dan beter aan Vitesse teruggeven.
 

Atreides

Well-known member
Mij ook niet. Lekker je enig mogelijke overgebleven concurrent verzwakken met een speler die zelfs in de KKD verdedigend niet op de been kan blijven.

Die jongen was vorig jaar toch een sterkhouder bij Heerenveen? Dan zou je toch ook wel als reserve bij AZ meekunnen laat staan in de KKD?
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Die jongen was vorig jaar toch een sterkhouder bij Heerenveen? Dan zou je toch ook wel als reserve bij AZ meekunnen laat staan in de KKD?

Pierie was onderdeel van de meest gepasseerde defensie van Heerenveen in de afgelopen 25 seizoenen.

Wij zijn er met Botman zeker op vooruitgegaan. Pierie is geen slechte speler en nog erg jong, maar mist defensieve hardheid en neemt aan de bal veel te veel risico.
 

Batigoal

Well-known member
En Botman was bij Jong Ajax dan weer de zwakste schakel. Kortom, dat zegt allemaal niet alles.

Riedewald lijkt me wel zo'n echte AZ-aanwinst.
 

Pascallovic

Well-known member
Pierie was onderdeel van de meest gepasseerde defensie van Heerenveen in de afgelopen 25 seizoenen.

Wij zijn er met Botman zeker op vooruitgegaan. Pierie is geen slechte speler en nog erg jong, maar mist defensieve hardheid en neemt aan de bal veel te veel risico.
Precies en als ik hem zo bezig zie bij Jong Ajax en in de oefenwedstrijden die in de voorbereiding (maar ook tussendoor tijdens interlandperiodes) gespeeld zijn snap ik waarom Heerenveen 73 tegentreffers heeft geincasseerd.

Ik ben verrast dat Botman het zo goed doet, want die was ook niet heel stabiel in Amsterdam. Voordeel voor hem is echter wel dat ie fysiek wat meer brengt, waardoor ie ook verdedigend beter op de been blijft. Ik persoonlijk vind Pierie wel een slechte speler. Het is een verdediger, dus beoordeel ik hem in eerste instantie daar op en daar heeft ie dus totaal geen kaas van gegeten. Hij mist niet alleen defensieve hardheid, ook gewoon qua positionering, juiste moment van uitstappen en coachen is het niet veel. In balbezit is het redelijk, maar ook niet heel verheffend dat je hem voor de opbouw neerzet. Ik zie er echt helemaal niks in. Dus ook voor AZ is het een verzwakking. Als Pierie als reserve bij AZ had meegekund, had Ten Hag hem afgelopen woensdag meegenomen naar Lille. Zo ruim zaten we namelijk niet in onze linksbenige verdedigers of verdedigende middenvelders.
 

Atreides

Well-known member
Pierie was onderdeel van de meest gepasseerde defensie van Heerenveen in de afgelopen 25 seizoenen.

Wij zijn er met Botman zeker op vooruitgegaan. Pierie is geen slechte speler en nog erg jong, maar mist defensieve hardheid en neemt aan de bal veel te veel risico.

Wel bijzonder dat die jongens van Jong Ajax zo makkelijk mee kunnen bij AZ/Heerenveen/Groningen. Maar toch wel opvallend dat jij ook zo hard bent over jullie 'eigen' speler.
 

Atreides

Well-known member
Precies en als ik hem zo bezig zie bij Jong Ajax en in de oefenwedstrijden die in de voorbereiding (maar ook tussendoor tijdens interlandperiodes) gespeeld zijn snap ik waarom Heerenveen 73 tegentreffers heeft geincasseerd.

Ik ben verrast dat Botman het zo goed doet, want die was ook niet heel stabiel in Amsterdam. Voordeel voor hem is echter wel dat ie fysiek wat meer brengt, waardoor ie ook verdedigend beter op de been blijft. Ik persoonlijk vind Pierie wel een slechte speler. Het is een verdediger, dus beoordeel ik hem in eerste instantie daar op en daar heeft ie dus totaal geen kaas van gegeten. Hij mist niet alleen defensieve hardheid, ook gewoon qua positionering, juiste moment van uitstappen en coachen is het niet veel. In balbezit is het redelijk, maar ook niet heel verheffend dat je hem voor de opbouw neerzet. Ik zie er echt helemaal niks in. Dus ook voor AZ is het een verzwakking. Als Pierie als reserve bij AZ had meegekund, had Ten Hag hem afgelopen woensdag meegenomen naar Lille. Zo ruim zaten we namelijk niet in onze linksbenige verdedigers of verdedigende middenvelders.

Het was in elk geval geen compliment dat Timber mee was.
 

Pascallovic

Well-known member
Als AZ voor Riedewald zou gaan ben ik benieuwd hoe fit hij is en hoelang hij nodig heeft om op niveau te komen. In de Premier League heeft ie al anderhalf jaar niet eens meer mogen invallen. Alleen in de League cup mag hij komen opdraven en 1x in de FA cup tegen Grimsby Town. Alles bij elkaar 5 wedstrijden in anderhalf jaar.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Toch bijzonder dat zo?n Riedewald en Bazoer die hun carri?re vrij aardig begonnen zo diep zijn gezonken.
 

Forza AZ

Well-known member
Stadion is vrijgegeven, dus vanaf zondag kan er weer echt thuis worden gespeeld door AZ. De wedstrijd tegen Ajax is ook direct uitverkocht.
 

Pascallovic

Well-known member
Tja, na 2 wedstrijden op de bank wilden ze meteen vertrekken. Dan weet je meteen uit welk hout ze gesneden zijn.
Ik vind Riedewald en Bazoer toch wel verschillende situaties. Volgens mij is Riedewald ondanks dat ie het niet leuk vond om op de bank te zitten nooit in opspraak geraakt ergens. Dit terwijl een Bazoer is teruggezet naar het 2e als disciplinaire maatregel en ook nog weleens na wissels misbaar maakte. Die werd echt op een gegeven moment onhandelbaar en bij Vitesse heeft hij ook alweer van dat soort momenten gehad. Riedewald heeft dat soort momenten toch niet gehad. Ook snap ik van hem nog wel dat hij koos om met de Boer naar Palace te gaan. Dat die al na 4 wedstrijden ontslagen werd kon ie natuurlijk niet verwachten.
 
Bovenaan