AZ in Europa.

Batigoal

Well-known member
34 wedstrijden (+eventueel play-offs) strijden voor Europees voetbal en dan 4-2 achter staan tegen het lelijkste logo in de voetbalwereld

edit: Ho, Zulte-Waregem is/was lelijker
Het logo van Cercle Brugge is toch een stuk lelijker.
Batigoal wist dat al. Die kijkt niet voor niks alles. Maar schijnbaar leest AZ (in tegenstelling tot Atlético Madrid) hier niet mee. Dan waren ze gewaarschuwd geweest.
Mijn oordeel werd weer eens niet op waarde geschat.

• Leuk
Waarderingen: JMD

erka

Well-known member
Dat AZ hier verliest is één ding maar dat het VIER goals tegenkrijgt en ook nog op deze manier, namelijk super nonchalant en gemakzuchtig, is gewoon een schande.

• Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Wat triest zeg deze nederlaag. Kun je thuis natuurlijk rechtbreien, maar de hype AZ mag wel even gaan liggen.
Az is 1 grote hype club, die zouden wel even voor dat derde cl ticket gaan… zelfs in het jaar dat Ajax wegviel redden ze dat niet en vorig seizoen hadden ze dus zelfs po nodig…

JMD

Well-known member
Je bent bekend met de uitdrukking: “Als het zo doorgaat “?. Toen ik dat postte stond az 4-2 achter en Utrecht 1-0 achter…

Utrecht heeft het idd keurig rechtgezet, az moet dat volgende week doen.

Abubakari

Well-known member
Je bent bekend met de uitdrukking: “Als het zo doorgaat “?. Toen ik dat postte stond az 4-2 achter en Utrecht 1-0 achter…

Utrecht heeft het idd keurig rechtgezet, az moet dat volgende week doen.
Ja, en ook dat jij al in de paniekstand schiet en conclusies trekt als er nog lang genoeg te spelen is.

Bonehead

Well-known member
En 3-2 voor Ilves, Akinyemi kon zo doorlopen.
Deze was echt genant. Uit een corner van AZ en Akinyemi mocht frank en vrij het hele veld oversteken.
Wat triest zeg deze nederlaag. Kun je thuis natuurlijk rechtbreien, maar de hype AZ mag wel even gaan liggen.
Die hype duurt anders al bijna 50 jaar. Met af en toe een terugval omdat ze de zaak belazeren zijn ze gewoon de 4de club van Nederland. Mijlenver van de top 3 die nooit meer in te halen valt ondanks dat AZ (of FCT, FCU of wie dan ook) er anders over denken.

erka

Well-known member
Het verhaal van Ilves is overigens ook best bijzonder. Ze speelden in de jaren 80 best vaak Europees, maar in de jaren 90 waren ze gedegradeerd en bijna failliet. Vervolgens was een geplande fusie met TPV Tampere in 1998 en dat werd Tampere United. Maar TPV trok zich terug en ging zelfstandig door in lagere divisies. Tampere United nam de plek van Ilves over en het echte Ilves ging ook door in lagere divisies. Vervolgens ging Tampere United ook failliet en Ilves was ondertussen alweer aardig opgeklommen in de Finse voetbalpiramide (dat kan namelijk in een serieus voetballand) en kwam zelfstandig weer terug op het hoogste niveau.

Abubakari

Well-known member
Ach, als je dat al de paniek stand noemt, dan hoop ik voor jou dat je nooit met echt erge zaken te maken krijgt…
Donder toch op met je belerende gelul. Een jaar geleden stond ik op de uitvaart van mijn broer, over erge zaken gesproken. Dus bespaar me dat soort wijsneusgelul.

Jij bent gewoon altijd in paniek, in wedstrijdtopics van PSV en Liverpool ga je ook meteen van het ergste uit, ook altijd paniek en denken in doemscenario’s, net als wat je gister deed tijdens AZ en Utrecht.

Daar heb ik het over, moet je er geen niet voetbal gerelateerde dingen bij betrekken, zeker als je geen fuck weet van wat er in mijn leven gebeurd is.

Bovenaan