AZ in Europa.

Pascallovic

Well-known member
Wat valt AZ zwaar tegen in Europa. Thuis vijf punten verspelen tegen de op papier zwakste tegenstanders.
Ik vind dat ze een vergelijkbare wanprestatie leveren als Ajax vorig seizoen of een PSV een paar jaar terug in hun poule met Ludogorets. Deze poule moet je als AZ overleven. Veel gunstiger ga je hem namelijk niet krijgen. Dan is 1 punt in 2 thuiswedstrijden tegen die Ieren en die Isra?li?rs een schande.
 

Eresd?g?

Banned
Of het Nederlands voetbal is gewoon echt zo ver weggezakt. Ik bedoel Utrecht aantal jaar geleden door club uit Luxemburg uitgeschakeld, Groningen komt niet voorbij Schotse middenmoter, nu AZ thuis tegen Ierse en Isra?lische club....
 

de waan

Well-known member
Omdat andere clubs zich blameren wil dat nog niet zeggen dat AZ dat dan ook maar moet doen. Hetzelfde AZ presteerde de afgelopen jaren vaak juist prima in Europa en het is niet zo dat we sinds 2013 ineens veel zwakker zijn geworden.
 

Forza AZ

Well-known member
Jullie hebben gelijk. Hoe AZ er nu voor staat in Europa is gewoon schandalig. Veruit de makkelijkste groep geloot, en dan in de thuiswedstrijden tegen clubs uit Pot 3 en 4 maar 1 punt kunnen pakken.

Vorig seizoen was het ook al slecht, maar nu echt dramatisch. Maar niet alleen in Europa, ook in de Eredivisie wordt er gewoon slap gespeeld. Het is dat we al redelijk wat laag gerangschikte tegenstanders hebben gehad, dat er pas 1x verloren is.
Wat mij betreft is dat ook het gevolg van het transferbeleid. De uitgaande transfers kon je verwachten (Janssen en Henriksen), maar wat er met het verdiende kapitaal voor terug is gehaald valt zwaar tegen.
 

Eresd?g?

Banned
Omdat andere clubs zich blameren wil dat nog niet zeggen dat AZ dat dan ook maar moet doen. Hetzelfde AZ presteerde de afgelopen jaren vaak juist prima in Europa en het is niet zo dat we sinds 2013 ineens veel zwakker zijn geworden.
Dat zeg ik toch niet? Ik zeg alleen dat het best zou kunnen dat we tegenwoordig flink zijn afgegleden en misschien niet beter kunnen. Ze zullen het vast niet expres doen.
 

SanMark.

Well-known member
Of het Nederlands voetbal is gewoon echt zo ver weggezakt. Ik bedoel Utrecht aantal jaar geleden door club uit Luxemburg uitgeschakeld, Groningen komt niet voorbij Schotse middenmoter, nu AZ thuis tegen Ierse en Isra?lische club....

Inter verliest van Hapoel Beer.
 

ALenstra

Well-known member
Inter is ook niet meer wat het geweest is. Al jaren vergane glorie. Al horen ze wel van een Israelische club te winnen.
 

Eresd?g?

Banned
Inter verliest van Hapoel Beer.
Op welke positie staat Itali?? En Nederland? Dat is dus mijn punt.... We zijn momenteel met landen als Griekenland, Tsjechi?, Kroati? en Zwitserland aan het concurreren voor de zo gewilde 12de plek. Dat is het resultaat van al een aantal jaar teleurstellende resultaten van een aantal clubs waar ik net een aantal voorbeelden van gaf.
 

SanMark.

Well-known member
Op welke positie staat Itali?? En Nederland? Dat is dus mijn punt.... We zijn momenteel met landen als Griekenland, Tsjechi?, Kroati? en Zwitserland aan het concurreren voor de zo gewilde 12de plek. Dat is het resultaat van al een aantal jaar teleurstellende resultaten van een aantal clubs waar ik net een aantal voorbeelden van gaf.

Een ranglijst over 5 jaar liegt niet, dan staat elk land op de plek wat ze verdienen te staan. We zijn gewoon niet beter .
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Als je ziet hoe goed Ajax het doet dit seizoen, nu ze de Europa League schijnbaar wel heel serieus nemen, dan is dat voor mij alleen maar een teken dat we als Nederland de afgelopen jaren gewoon slechter hebben gepresteerd dan we eigenlijk zijn. Natuurlijk horen we niet bij de top-5 competities en zijn diverse Oost-Europese clubs ons ook voorbij, maar laten we het ook niet overdrijven. Een Nederlandse topclub in goede doen wint nog altijd van de meeste clubs in de Europa League. Ajax en Feyenoord bewijzen het en AZ heeft het recent ook bewezen.
 
Bovenaan