Andere buitenlandse competities

U.G.

Well-known member
Braga heeft in Portugal de beker gewonnen ( na pingels tegen Porto ) en Benfica werd een poos geleden kampioen..en hopelijk voor het laatst.

De broekies van Jong Portugal werden Europees kampioen dit weekend, tegen Spanje in de finale. En ik wil niet als een klootzak overkomen :eek:mg:, maar dit is eindelijk een lichting met ook vruchten van de andere opleidingen dan alleen die van Sporting. Het werd eens tijd ook, en aangezien de jongens nu een fair chance krjgen bij de grote drie kan het nog eens heel leuk gaan worden....burn Doyen burn !
 

Fenerium

Member
Jan Olde Riekerink pakt de nationale beker met Galatasaray en wint zijn eerste prijs als trainer. Riekerink heeft zijn hoofd koel gehouden in de chaoitsche wereld van het Turkse voetbal en heeft gedaan wat hij moest doen. Mijn complimenten en uiteraard gefeliciteerd.
 

Forza AZ

Well-known member
Bijkomend voordeel voor Galatasaray is dat ze komend seizoen hun Europese ban kunnen uitdienen, en dan volgend seizoen weer kunnen meedoen in de race voor een CL-plek.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Jan Olde Riekerink is dan best aan de weg aan het timmeren. Nu al een indrukwekkender CV dan de bondscoach van het Nederlands elftal.
 

Fenerium

Member
Galatasaray moet Riekerink gewoon behouden als trainer. Riererink gaf zelf al aan dat hij niet weet waar de toekomst ligt en het bestuur het laatste woord heeft. Een erg nuchtere en vooral professionele vent die de ploeg beter laat spelen. Als de Turken slim zijn behouden ze hem en laten ze het transferbeleid volledig aan Riekerink over.
 

Fenerium

Member
Sneijder heeft dit seizoen matig gepresteerd wat ook niet wonderbaarlijk is want Galatasaray is 6e ge?indigd. Toch weet Sneijder weer een prijs te pakken, de 7e alweer. Volgens mij heeft hij in 3 jaar tijd meer prijzen bij Galatasaray gepakt dan in 5 seizoenen bij Ajax.

De vraag is echter of hij nog door wilt want Europees voetbal zit er voorlopig niet in.
 

Batigoal

Well-known member
FC Porto gaat voor een trainer uit de Mendes-stal; oud-keeper Nuno faalde behoorlijk in Valencia vorig seizoen, maar krijgt nu dus de kans bij FC Porto.
 

U.G.

Well-known member
Ok, het EK is voorbij, dus voordat de Olympische Spelen beginnen heel even het clubisme weer welkom heten.

Namens Sporting, hier samen op deze machtige plaat, alle huidige en van huis uit Sportinguistas bij de Europees kampioen :

img_770x433$2016_07_13_17_05_20_1129487.jpg
 
Laatst bewerkt:

Kielse Rat

Well-known member
Nadeel voor jou van zo'n EK winnen is dat na deze transferperiode al deze spelers wellicht ex-Sporting zullen zijn.
 

U.G.

Well-known member
Ik hou wel rekening met wat export maar ze gaan echt niet allemaal weg. Voorlopig is alleen Inter vs Joao Mario concreet, maar ik denk dat de Italianen uiteindelijk niet over de gaan/kunnen komen. Maar ik zie het allemaal wel gebeuren de komende anderhalve maand, verder wil ik graag Podence en Gelson Martins definitief zien doorbreken.
 

Batigoal

Well-known member
In Rusland heeft Rubin Kazan wel een prima transferzomer. Het haalde al een aantal goeie Spaanse spelers onder wie Villarreal-vleugelspits Samu, Lestienne werd gekocht en nu hebben ze Alex Song gehaald. Niet slecht voor een ploeg die sinds de kampioenschappen afgezakt was naar de Russische middenmoot. Alleen hebben ze nu in totaal 19 buitenlandse voetballers onder contract staan! Aangezien ze er maar 8 mogen laten spelen heeft de trainer nog wel een uitdaging.
 

U.G.

Well-known member
In Portugal heeft Sporting enkele dagen geleden, eindelijk, een wedstrijd gespeeld met het beoogde basiselftal ( hoewel ik gevoelsmatig al min of meer afscheid heb genomen van Joao Mario en Slimani ). Tegen Wolfsburg deed dat elftal in de eerste helft wat het wilde.


Voor wat betreft de Portugese topclubs is daar de enge maand augustus dus alweer aangebroken. Als wij van de vier Europese kampioenen plus Slimani er uiteindelijk drie overhouden heeft het board wat betreft de sportieve belangen er denk ik het beste uitgehaald. Joao Mario loopt al een beetje een vertrek te forceren, die was er niet bij tijdens de presentatie-wedstrijd.

Jammer, want deze elf zijn weer wat rijper, dat en plus de eventuele inbreng van wonderjongen Podence en de Argentijnse nieuweling Meli...ik had het allemaal nog wel graag willen zien in de competitie en de CL.

Bij Benfica is de vanuit een blessure teruggekeerde Guedes, een idd getalenteerde jongen die met enorm veel kabaal is gelanceerd daar vanuit hun jeugdhonk, en natuurlijk Andr? Carrillo de spelers to watch.
 

Joost

Well-known member
In de Franse Ligue 2 zijn ze duidelijk geinspireerd door het afgelopen EK. Afgelopen weekend was de eerste speelronde;

Bourg en Bresse 0 - 0 Strasbourg
Gaz?lec Ajaccio 0 - 0 Brest
N?mes 0 - 0 Laval
Niort 0 - 0 Lens
Orl?ans 0 - 1 Le Havre
Tours 0 - 0 Ajaccio
Troyes 1 - 3 Sochaux
Valenciennes 2 - 0 Clermont
Red Star 0 - 0 Auxerre
Amiens 1 - 1 Reims
 
?

?uti

Guest
Na 3 speelronden is Rode Ster alweer 6 punten los van Partizan. De landstitel kan ze niet meer ontglippen.
 

Forza AZ

Well-known member
Žuti;188684 zei:
Na 3 speelronden is Rode Ster alweer 6 punten los van Partizan.
Die verloren thuis met 1-3 van Vojvodina. Dat is blijkbaar een lastige ploeg dus, AZ moet ze niet onderschatten.
 
?

?uti

Guest
Die verloren thuis met 1-3 van Vojvodina. Dat is blijkbaar een lastige ploeg dus, AZ moet ze niet onderschatten.

Klopt. Vojvodina is een niet te onderschatten ploeg. De sterkste subtopper van Servie. Maatje te klein om met Partizan en Rode Ster om de titel te strijden, te groot om zich door de rest te laten kloppen voor plaats 3.

Absoluut een aardige ploeg, maar ik denk niet dat ze van AZ winnen.
 
?

?uti

Guest
Vorig seizoen waren ze anders wel 4e achter Cuckaricki (maar nipt).

Klopt, en het seizoen daarvoor was Čukarički ook derde. Maar Vojvodina is in principe de derde club van het land.
Sinds de competitie in z'n huidige vorm bestaat (2006) is Vojvodina 7x in de top-3 ge?indigd.
 

Fenerium

Member
De Turkse media laat weten dat Dick Advocaat de nieuwe trainer van Fenerbahce zal worden. Diezelfde media meldt overigens ook dat Blind hier volledig overstuur van is geraakt. Ik vraag me af of ook de Nederlandse media op de hoogte is van deze soap.
 

Pascallovic

Well-known member
De Turkse media laat weten dat Dick Advocaat de nieuwe trainer van Fenerbahce zal worden. Diezelfde media meldt overigens ook dat Blind hier volledig overstuur van is geraakt. Ik vraag me af of ook de Nederlandse media op de hoogte is van deze soap.
Ja dat zijn ze. Al wordt het hier omschreven dat Blind boos en teleurgesteld was en dat Advocaat dat vanuit Blind zijn positie begreep. Er wordt niet gesproken over "volledig overstuur" en dat er nog iets zou spelen wat een op een soap zou moeten lijken.
 
Bovenaan