Andere buitenlandse competities

Max

Administrator
Forumleiding
Alleen vielen hier alle kaarten bij de thuisclub. De uitclub had drie gele kaarten.

Dus totaal 13 geel en 4x rood

Was de scheidsrechter in ieder geval geen thuisfluiter. Heeft hij wel levend het stadion kunnen verlaten?
 

Batigoal

Well-known member
Galatasaray heeft op advies van Wesley Sneijder Jan Olde Riekerink als trainer aangesteld tot het einde van dit seizoen.
 

Batigoal

Well-known member
Ik las dat er een deal in de maak is tussen de Portugese voetbalbond en een Chinese sponsor waarin wordt gesproken om iedere club op het tweede niveau van Portugal verplicht een x-aantal Chinese voetballers en stafleden onder contract te laten nemen. Uiteraard in ruil voor een fors bedrag per club. De Portugese club Mafra is overigens al van Chinezen, inclusief een aantal jeugdteams die volledig Chinees zijn. In Spanje is dat sinds kort ook het geval met een club uit ik dacht Valencia.

Maar hoe zit dat UG? Zijn er geen forse kritische geluiden van het publiek richting de bond?
 

Xisco

Member
Ik las dat er een deal in de maak is tussen de Portugese voetbalbond en een Chinese sponsor waarin wordt gesproken om iedere club op het tweede niveau van Portugal verplicht een x-aantal Chinese voetballers en stafleden onder contract te laten nemen. Uiteraard in ruil voor een fors bedrag per club.

Ik las een paar weken geleden ook dit bericht. De Chinezen wilden inderdaad een quotum aan Chinese spelers en stafleden, maar in Portugal vond men dat toch te gortig en werd als compromis besloten tot een Chinese stagair bij ieder club of iets van dien aard.
 

U.G.

Well-known member
Ja ja. Dit nieuws zit toch aardig in de doofpot. Nu heb je de titelclash gaande tussen Benfica en Sporting, Benfica mag het nog proberen in de CL en langzaamaan gaat de EK koorts toeslaan in Portugal en oriundo. Er is in januari namelijk al getekend voor dit Chinees project door meen ik Proenca.

Ze willen 10 Chinese voetballers en drie assistent- coaches mee laten doen met de top 10 van de segunda liga, en die zullen daadwerkelijk met regelmaat spelen. Daar is voor getekend. Er is uiteraard met hoon gereageerd, maar de clubs en bond lopen handenwrijvend rond. In eerste instantie zie ik het probleem niet zo, de clubs met de opleidingen lopen in de primeira divisao, en talenten van elders worden snel overgeheveld.

De twee vragen die wel onbeantwoord blijven zijn ; in hoeverre blijven de B's van Guimaraes, Sporting, Benfica, Braga en Porto gevrijwaard, en wat moeten de ploegen die later promoveren doen met hun Chinezen ?
 
Laatst bewerkt:

U.G.

Well-known member
Xisco heeft gelijk overigens, de eisen zijn inmiddels aangepast. De spelersvakbond ( wie anders ) zit erachter.
 

ALenstra

Well-known member
Ferencvaros is gisteren kampioen geworden van Hongarije. De door de Duitser Thomas Doll getrainde club was vorig jaar zomer nog tegenstander van Go Ahead Eagles in de Europa League voorronde. Ferencvaros werd 12 jaar geleden voor het laatst kampioen van Hongarije.
 

Batigoal

Well-known member
FC Porto schakelde zijn eigen overgebleven titelkansen uit door thuis onderuit te gaan tegen hekkensluiter Tondela. Sporting won ruim en lijkt daardoor tenminste de tweede plaats en dus directe plaatsing voor de Champions League te bereiken. Gefeliciteerd alvast UG, al had je een paar maanden terug waarschijnlijk op meer gehoopt.
 

U.G.

Well-known member
En dat hoop ik nog steeds, en bedankt voor het vriendelijk gebaar. Ik kan niet aan de laatste derby terugdenken en de sullige manier waarop we dat hebben weggegeven zonder de neiging te hebben iets te breken....maar goed, de kansen liggen dus anders nu maar er zijn nog zes wedstrijden te gaan. Zolang ik de Benfiquistas hier in R'dam in die paar Portugese en Kaapverdische tascas bij hun wedstrijden nagelbijtend naar het scherm zie staren weet ik dat het nog niet gelopen.
 

Forza AZ

Well-known member
Een curieuze eindstand in het reguliere seizoen van de Poolse competitie. De top 8 plaatst zich voor de kampioenschaps play-offs en de onderste 8 voor de degradatie play-offs.

De nummers 8 en 9 (Podbeskidzie Bielsko-Biała en Ruch Chorz?w) hebben na 30 wedstrijden echter beide 38 punten. Dus moet het onderling resultaat de doorslag geven, maar beide wedstrijden tussen deze 2 teams zijn in 1-1 ge?indigd. Vervolgens telt het doelsaldo, maar ook dat is exact gelijk (37-46) voor beide teams.

En dus gaat Podbeskidzie Bielsko-Biała naar de kampioenschaps play-offs op een betere Fair Play ranking!!!
 

U.G.

Well-known member
In Portugal heeft Benfica afgelopen zaterdag bij Academica met pijn en moeite de drie dure punten binnengesleept. Sporting blijft achtervolgen op twee punten afstand. Nog 5 wedstrijden/ finales te gaan in Portugal.

De goals.

Sporting - Maritimo 3-1

http://www.ojogo.pt/servicos/videosliga.aspx#/video?30426

Academica - Benfica 1-2

http://www.ojogo.pt/servicos/videosliga.aspx#/video?30407

Overigens zijn ze bij Benfica verre van blij met de aanwijzing van Kuipers als scheids voor hun return tegen Bayern, "had dan maar net zo goed een Duitser aangesteld" is een beetje de teneur.

Tja Benficaatje...isn't it ironic, don't you think ? ;)
 

JFK

Well-known member
Vinden ze hem gewoon een slechte scheidsrechter of denken ze dat hij een Duitse voorkeur heeft?
 

U.G.

Well-known member
Hij heeft hun al drie keer gefloten en ze hebben alle drie de keren verloren ( ! ), waaronder de EL finale tegen Chelsea. Topscheids dus in mijn optiek, maar ik kan me serieus niks vreemds voor de geest halen bij die wedstrijden, of het moet een moment zijn geweest tegen Chelsea.

Maar goed, ze zijn vorige week in Duitsland arbitraal een piepklein beetje genaaid, dus dat er lichtelijk wat paranoia aanslaat bij het horen van de naam Kuipers...tjsa...en idd ook nog eens een buurlander van de Duitsers. Ja het valt allemaal niet mee voor de Benfiquistas :eek:, ik ga morgen wel samen met een paar van hen kijken, i'll be good :rumcolaa:
 

U.G.

Well-known member
Nee hoor, that 'll be the day :eek:mg: ...maar ik ga ook niet mee met de stroming ' laat ze maar voelen in Europa wat de rest voelt in Portugal'. Ik denk trouwens ook dat ze het, vooral door het gemis van Jonas en de niet-fitte Gaitan, voetballend niet gaan schaffen. Maar ok, deze ploeg heeft me wel vaker dit seizoen verrast ( Atletico uit, Zenit, bij ons en eigenlijk ook uit tegen Bayern), dus....on sait jamais.
 

T.T.

New member
Het gaat er weer gezellig aan toe bij Boca Juniors - River Plate. Boca na 10 minuten al een rode kaart. Vermakelijk potje om te zien op een stream op youtube. Schitterende shirts ook van beide teams. :duim:
 

U.G.

Well-known member
Benfica heeft gisteren weer met hangen en wurgen drie punten weten weg te kapen, bij Rio Ave dit keer, in het laatste kwartier. Beter winnen ze met 10-0 dan zo...

Anyhow, Sporting heeft zich rechtstreeks geplaatst voor de CL, mooi werk boys ! Jammer dat zo'n coach dan de gelegenheid even moet aangrijpen om te melden dat ie binnen acht maanden z'n salaris plus contract heeft terugbetaald. Of dat ie voor het geld naar Qatar of China had kunnen gaan.

Vriend, had ons allemaal een plezier gedaan en was dan gewoon gegaan, waren wij nu allang kampioen ! Dat je deze zomer wel de juiste beslissing mag nemen.
 

U.G.

Well-known member
Gisteren heeft Sporting bij en van Porto met 1-3 gewonnen. Dat is de vijfde clasico dit jaar wat gewonnen wordt ( 3x Benfica en 2 x Porto ). Met een werkelijk geweldige Joao Mario aan het roer bij ons. Blijft zonde dat we het mede door het geshuffel van Jesus enkele maanden geleden lieten liggen bij enkele kleintjes. Het kan nog, want Benfica vliegt voor de volle drie punten op Madeira volgende week, maar in retrospectief had dit Sporting allang en met twee vingers in de neus kampioen moeten worden.

Ik hoop dat we de tridente Adrien-William-Joao Mario en Slimani vasthouden voor het volgend seizoen, dat Gelson Martins flink wat meer speeltijd krijgt en dat Daniel Podence gelanceerd wordt vanuit B. Wat een spelertje, zonde van het talent. Nu nog een coach die niet zozeer praat over een cultuuromslag maar de aangetroffen opleidingscultuur ook omarmt. Doyen werkt nl. alleen voor die andere twee clubs, en ook dat is inmiddels verleden tijd.

Porto - Sporting 1-3 : De beelden.

http://www.ojogo.pt/servicos/videosliga.aspx#/video?30895
 
Bovenaan