Andere buitenlandse competities

Satyr

Administrator
Forumleiding
Dat was Tampere United toch? Die zijn net weer kampioen geworden en promoveren naar de 2e Divisie, het 3e niveau. Ze heten nu TamU-K
 

Batigoal

Well-known member
Tampere United hielp een goksyndicaat uit Singapore, RoPS was met de Zambianen, niet Sierra Leoners.
 

ALenstra

Well-known member
Dat was toch met een kampioenskandidaat die thuis met 0-8 verloor van een degradatiekandidaat?
 

Batigoal

Well-known member
media_xll_3383321.jpg


In Argentini? is Boca Juniors weer eens kampioen geworden van Argentini?. Een speeldag voor het einde was een 1-0 overwinning op Tigre genoeg om San Lorenzo voor te blijven. Het was de eerste binnenlandse prijs sinds de bekeroverwinning in 2012. Carlos Tevez (foto), Fernando Gago en ex-Ajacied Nicolas Lodeiro zijn de bekendste namen uit de selectie.
 

U.G.

Well-known member
Het is jammer dat UG Rection niet meer post tegenwoordig en dat uitgerekend in het seizoen dat zijn club Sporting het uitstekend doet! Afgelopen zomer liet het met het halen van toptrainer Jorge Jesus van aartsrivaal Benfica en een boel spelers zoals o.a. Bryan Ru?z de ambities blijken en die worden nu uitgevoerd op het veld. Gisteren werd in een onderling topduel Benfica verslagen met 0-3 en Sporting is koploper in Portugal. Wellicht dat ze eindelijk weer eens kampioen worden.

Jazeker Batigoal, Benfica hebben we nu binnen 5 maanden 3x er van langs gegeven. JJ gedraagt zich sinds zijn overstap naar ons wonderwel keurig. Dat is cool ! Hij wordt diep gehaat in de Luz, en dus is het mijn vriend. Hij grijpt iedere interview aan om aan te geven dat de EL hem gestolen kan worden en een voorkeur geeft aan landelijke competities en selecteert daar ook naar, desondanks heeft het reserve-elftal verrassend genoeg flink uitgehaald in Moskou en kunnen we hoogstwaarschijnlijk 'gewoon' overwinteren in Europa.

Let's just do this !!

www.youtube.com/watch?v=QvvEt98QE70
 

erka

Well-known member
Als er geen aparte kampioenschapsplayoff was geweest tussen de top 8 was Rode Ster in december al kampioen dus...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Partizan weet niet eens meer de helft van haar wedstrijden te winnen.
 
?

?uti

Guest
Als er geen aparte kampioenschapsplayoff was geweest tussen de top 8 was Rode Ster in december al kampioen dus...

Klopt. In de situatie zoals die eerst was waren ze nu al kampioen geweest bij het ingaan van de winterstop.
Nu ligt de competitie stil tot 20 februari. Dan volgen de laatste wedstrijden en daarna worden er twee groepen gevormd. Wellicht is Rode Ster al kampioen voordat de kampioengroep gevormd wordt.
 

Kielse Rat

Well-known member
Mag Rode Ster inmiddels al terug Champions League spelen? Ik meen me te herinneren dat ze bij het laatste kampioenschap werden uitgesloten van Europees voetbal.
 

Forza AZ

Well-known member
Mag Rode Ster inmiddels al terug Champions League spelen? Ik meen me te herinneren dat ze bij het laatste kampioenschap werden uitgesloten van Europees voetbal.
Dit seizoen speelden ze al weer mee in de Europa League (1e voorronde uitgeschakeld door Kairat Almaty uit Kazachstan), dus die schorsing is al voorbij.
 

Batigoal

Well-known member
Spannende competitie. Wel opvallend dat Partizan in korte tijd de enorme machtspositie volledig kwijt is geraakt aan Rode Ster.
 

U.G.

Well-known member
De bekerwedstrijd tussen Braga en Sporting mondde afgelopen woensdag in Portugal uiteindelijk uit in een prachtstrijd. Jammer dat zo'n wedstrijd dan wordt bepaald door grensrechters, maar goed, omdat het een heerlijke adrenaline pot werd daar in dat rotsenstadion schaar ik die incompetentie maar tot de charme van deze mooie sport. Viva o Sporting.

http://videos.sapo.pt/zt29afdfNN5aqzkzChS0
 

Batigoal

Well-known member
Sporting wint de topper tegen FC Porto met 2-0 en komt weer aan kop in Portugal. Beide goals kwamen van de onvermijdelijke Slimani. Het ziet er goed uit dit seizoen voor Sporting. Zou leuk zijn als zij weer eens de titel weten te pakken.
 

U.G.

Well-known member
Sporting staat door die overwinning weer bovenaan, en het is dan ook de beste ploeg in Portugal, truth be told. Ik ben overigens wel zeer content met de huidige baggercoach van Porto, Lopetegui....mijn god, wat een tjap !

Ik respecteer de rivalen Benfica en Porto, voor hetgeen ze hebben betekend voor Portugal. Al dan niet gesteund door de investeringsmaatschappijen, maar als liefhebber had al ik dat talent op Portugese bodem nooit willen missen.

Mooie wending nu in Portugal is dat jonge Portugezen nu eindelijk kunnen doorbreken bij de grote drie. Bij Sporting zijn dat Gelson Martins, William en Joao Mario, de Braziliaan Matheus komt ook uit de jeugd en het is afwachten of Medeiros en de Schotse talent Ryan Gauld vanaf volgend seizoen de eerste komen versterken. Benfica heeft een achttienjarige (!) spelverdeler Renato Sanches, die gewoon voor de leeuwen is geworpen maar vooralsnog dat team draagt. Verder loopt daar het grote talent Guedes, 19 jaar.

Porto heeft zijn toekomstwapen in Ruben Neves, 18 jaar. De jongste aanvoerder ooit van een CL ploeg !



Mooie ontwikkelingen daar dus. Minder is wel dat wij ( Sporting ) uiteindelijk de meerdere moeten gaan erkennen, ben ik bang, in de Benfica opleiding ( dat zou voor het eerst in mijn leven zijn ). Maar money talks. Maar voorlopig zijn wij nog steeds koploper qua opleiding en qua stand. De beste Caca-talentos ( Talentwatchers ), nu zij ook noodgedwongen prioriteiten moeten stellen, gaan wij niet kunnen vasthouden.

De begrotingen voor de voetbalafdelingen :

Porto: €70M
Benfica: €56M
Sporting: €25M

http://footyroom.com/sporting-lisbon-2-0-fc-porto-2016-01/
 
Laatst bewerkt:

U.G.

Well-known member
Die 'baggercoach' van FC Porto is vandaag op straat gezet.

Jammer die hadden ze van mij mogen verlengen met salarisverhoging plus flinke bonussen. Leonardo Jardim, onze voormalige coach en van Monaco wordt nu gelinkt aan Porto als opvolger.

Er is midweeks een kloof geslagen met Porto, die nu de tweede plek deelt met Benfica op vier punten van Sporting. Sporting haalde met 0-6 uit in Setubal.

Verder een leuke interview in de Gazzetta van onze Italiaan Aquilani, over zijn beleving en bevindingen in Lissabon: http://www.gazzetta.it/Calcio/Serie...oma-ha-tutto-140184255774.shtml?refresh_ce-cp

Voor vandaag staat de mooie kraker tegen Braga op het programma, daar hadden we nog een appeltje mee te schillen.

En heel sneaky ( lees : het is mij helemaal ontgaan ) hebben we een Nederlandse verdediger overgenomen van Rio Ave, Marvin Zegelaar, schijnt een paar wedstrijden onder Jol bij Ajax te hebben gespeeld in het eerste...maar kwam al heel vroeg via Excelsior op het Iberisch schiereiland ( Espanyol ). Is niet opgeroepen vandaag, maar ben wel benieuwd.
 

Raul

Well-known member
Mooi om te zien UG. Blijf posten, ik Lees graag dingen over de clubs in Portugal: ).
 
Bovenaan