Sporting staat door die overwinning weer bovenaan, en het is dan ook de beste ploeg in Portugal, truth be told. Ik ben overigens wel zeer content met de huidige baggercoach van Porto, Lopetegui....mijn god, wat een tjap !
Ik respecteer de rivalen Benfica en Porto, voor hetgeen ze hebben betekend voor Portugal. Al dan niet gesteund door de investeringsmaatschappijen, maar als liefhebber had al ik dat talent op Portugese bodem nooit willen missen.
Mooie wending nu in Portugal is dat jonge Portugezen nu eindelijk kunnen doorbreken bij de grote drie. Bij Sporting zijn dat Gelson Martins, William en Joao Mario, de Braziliaan Matheus komt ook uit de jeugd en het is afwachten of Medeiros en de Schotse talent Ryan Gauld vanaf volgend seizoen de eerste komen versterken. Benfica heeft een achttienjarige (!) spelverdeler Renato Sanches, die gewoon voor de leeuwen is geworpen maar vooralsnog dat team draagt. Verder loopt daar het grote talent Guedes, 19 jaar.
Porto heeft zijn toekomstwapen in Ruben Neves, 18 jaar. De jongste aanvoerder ooit van een CL ploeg !
Mooie ontwikkelingen daar dus. Minder is wel dat wij ( Sporting ) uiteindelijk de meerdere moeten gaan erkennen, ben ik bang, in de Benfica opleiding ( dat zou voor het eerst in mijn leven zijn ). Maar money talks. Maar voorlopig zijn wij nog steeds koploper qua opleiding en qua stand. De beste Caca-talentos ( Talentwatchers ), nu zij ook noodgedwongen prioriteiten moeten stellen, gaan wij niet kunnen vasthouden.
De begrotingen voor de voetbalafdelingen :
Porto: €70M
Benfica: €56M
Sporting: €25M
http://footyroom.com/sporting-lisbon-2-0-fc-porto-2016-01/