Andere buitenlandse competities

U.G.

Well-known member
Gisteren hebben bijna alle Braziliaanse tv-zenders echt non-stop de ramp belicht, en ik zat ergens waar ik niet helemaal tv-dictator kan spelen, want mijn god wat ben ik zo onderhand vliegtuigramp-moe. Ik denk serieus echt dat heel Santa Catarina aan het woord geweest.

In het stadion van Medellin was het eerbetoon wel gewoon in een woord superieur.

hom11.jpg
 

U.G.

Well-known member
Sporting won en verkeert in de vorm zijn leven, en Benfica heeft verloren. Which means dat de kloof nog slechts uit twee punten bestaat. Volgende week de derby, en wij gaan ze hebben, in hun eigen huis !

De Dutchies bij ons doen doen het trouwens goed, vooral die Marvin gaat me steeds meer bekoren. Hij heeft z'n basisplek meer dan verdiend, Jefferson is hersteld maar komt er niet meer tussen.

Sporting speelde trouwens met dit shirt als eerbetoon aan Chapecoense.

1093218


Die arme Dost heeft trouwens weer een zuivere goal afgekeurd zien worden.

http://desporto.sapo.pt/futebol/primeira_liga/videos/12aj-sporting-vitoria-fc-16-17/
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Chapecoense en Atletico Mineiro hebben beide een 3-0 nederlaag en een boete van 30.000 euro gekregen voor het niet op komen dagen bij de laatste wedstrijd in de Braziliaanse Serie A. Ja, echt.
 

Forza AZ

Well-known member
Chapecoense en Atletico Mineiro hebben beide een 3-0 nederlaag en een boete van 30.000 euro gekregen voor het niet op komen dagen bij de laatste wedstrijd in de Braziliaanse Serie A. Ja, echt.
Die 0-3 zal ze worst zijn, maar een boete ook nog? Belachelijk.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Die 0-3 zal ze worst zijn, maar een boete ook nog? Belachelijk.

'...Chapecoense krijgt toch geen boete voor het missen van de laatste wedstrijd van het seizoen, zoals ook tegenstander Atl?tico Mineiro een dergelijke sanctie niet krijgt opgelegd . Het Braziliaanse sporttribunaal heeft laten weten dat een economische sanctie – de boete – niet aan de orde is vanwege het unieke karakter van de situatie'
 

U.G.

Well-known member
Eindelijk, and lord have mercy, eindelijk dan dus een crisis bij Sporting. Ik heb geen zin om over de fratsen van Jorge Jesus uit te weiden, want die zijn dus serieus echt niet normaal meer.

Alsjeblieft, ga ! De voorzitter wat we nu hebben vind ik wel tof, maar qua voetbalmaterie heeft ie echt een conselho de futebol nodig.
 
Laatst bewerkt:

Batigoal

Well-known member
Maar liefst 14 clubs uit Rusland hebben een transferverbod gekregen voor onbekende tijd. Het besluit kwam van de Russische voetbalbond aangezien veel clubs in financieel zwaar weer verkeren omdat veel staatsbedrijven en sponsorende regionale overheden het moeilijk hebben. Uit de hoogste divisie gaat het om Rubin Kazan, Amkar, Krylia Sovetov en Tom Tomsk. Rubin Kazan haalde afgelopen zomer nog voor bijna ?40 miljoen aan nieuwe spelers.
 

Batigoal

Well-known member
Steaua Boekarest heeft het hoger beroep verloren in een rechtszaak die al ruim 2 jaar liep. Daardoor verliest het de term Steaua en de clubkleuren. Het originele logo werd vorig jaar al in de ban gedaan. Bij de oprichting in 1947 werd de club opgericht als club van het leger. De copyrights gingen echter niet naar de club zelf, maar naar het Ministerie van Defensie en die spanden in 2014 de zaak tegen de club aan. Steaua zal vanaf de winter dus na 69 jaar verder moeten onder een andere naam.
 

Batigoal

Well-known member
Zo zonde, want Steaua was de enige ploeg in Roemeni? die de afgelopen jaren stabiel bleef. Bizar namelijk dat ongeveer alle clubs uit het hoogste niveau die wat voorstellen (Rapid Boekarest, Poli Timisoara, Petrolul, Otelul, kampioen Astra Giurgiu, Craiova, Uni. Cluj en de lijst gaat maar door) zijn al failliet gegaan en opnieuw opgericht.

Steaua heeft de afgelopen dagen nog wel even de directe concurrentie leeggekocht, waaronder de 2 beste spitsen in de competitie. De wraak van Becali?
 

U.G.

Well-known member
Eens kijken..in Portugal same old. De aanstaande kampioen die daarmee haar titel prolongeert, Benfica, stond met 0-3 achter thuis tegen Boavista maar trok dat nog recht, 3-3. Sporting kon inlopen, en besloot ook maar gelijk te spelen in de laatste minuut.

Ik volg vanwege de toestand bij Sporting eigenlijk het voetbal niet meer. Maar de voorzitter schijnt na de laatste debacle de kleedkamer te zijn ingestormd om de spelers ter verantwoording te roepen. Waarna het schijnt dat aanvoerder Adrien Silva, William Carvalho, Bryan Ruiz en....Bas Dost even helemaal losgingen op de man.

Jammer dat deze voorzitter zijn lot schijnt te koppelen aan Jorge Jesus, eeuwig zonde. Het duurt daardoor nog even, maar koppen gaan rollen. zoveel incompetentie binnen de staf met zo'n getalenteerde groep is gewoon niet fair.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
TNS uit Wales is na 22 competitie zeges op rij verrassend tegen puntverlies aangelopen. Bij de nummer een-na-laatst Newtown werd het 3-3. 5 minuten voor tijd was het nog 1-3. De voorsprong op nummer twee Connah's Quay bleef 21 punten, die speelden ook gelijk.

In Noord-Ierland is Linfield eens niet koploper, ze staan na 25 duels 7 punten achter op Crusaders. Na 33 duels volgt er een play-off van de top-6 om de titel. Onderaan valt het doek ergens deze weken voor Portadown. Ze kregen vanwege financi?le perikelen een starttotaal van -12 en staan na 25 duels pas op +5. Het gat is 9 punten naar Carrick Rangers. Deze twee clubs gaan strijden om rechtstreekse degradatie en een promotie/degradatie play-off.

In Ierland beginnen ze pas over een maand, de afgelopen drie jaar waren Dundalk en Cork steeds 1e en 2e. De degradatieplekken zijn voor komend seizoen behoorlijk aangescherpt, van de 12 teams degraderen er liefst 3. Het was 1 rechtstreeks en 1 via een playoff.

Op de Faroer is Vikingur Gota, met hun supervette logo, de regerende kampioen. In maart gaat daar de boel weer lopen. B68 Toftir kreeg het voor elkaar om 28 duels niet te winnen. Ze speelden 7x gelijk in de competitie en verloren liefst 20x, waarvan de laatste 14 op rij. De 28e nederlaag was tegen 3e divisionist Giza/Hoyvik in de beker.

Op IJsland beginnen ze pas weer in mei, FH Hafnarfj?r?ur is kampioen geworden. Grindavik en KA streden in de IJslandse Jupiler League lang samen om de titel, Grindavik wist echter niet te winnen in de laatste 4 duels en KA pakte de titel. Beide teams promoveerden wel.

Noorwegen, Zweden en Finland beginnen ook pas in maart/april.

In Finland was een primeur, een 'Zweeds' team werd kampioen daar. IFK Mariehamn speelt op ?land, een eiland dat bij Finland hoort, maar waar Zweeds de voertaal is. Tampere United bestaat weer, de club werd rond 2009/10 wegens witwaspraktijken opgeheven, waarna fans de club TamU-K oprichtten. Als het Finse AFC Wimbledon slopen ze jaar na jaar omhoog, spelen ze intussen op het 3e niveau en is de naam Tampere United legaal overgenomen.

In Zweden pakte Malmo de 3e titel in 4 jaar, werd AIK voor de 3e keer 2e in 5 jaar en degradeerde het toch bekende Helsingborg na play-offs met Halmstads. Jordan Larsson maakte in de 82 minuut de 1-0 (uit was het 1-1 geworden), maar Halmstads kreeg in de 88e minuut een pingel. Die ging erin, net als een bal in de 'dying seconds'. Larsson werd fysiek belaagd door de eigen fans en sloeg fijn terug om de imbecielen. Waarna hij toch maar voor een transfer naar NEC koos.

In Noorwegen werd Rosenborg uiteraard kampioen. Opvallend was echter de nummer twee, dat was het gepromoveerde Brann Bergen. Brann degradeerde twee jaar geleden een beetje ongelukkig, begon dramatisch in de Noorse Juup, maar wist toch kampioen te worden. De Noorse competitie is erg wisselvallig, dat is wel mooi. Je kunt er geen peil op trekken wie het goed gaat doen en wie niet. Alleen Rosenborg lijkt altijd een zekerheidje voor de top-3.
 

U.G.

Well-known member
Ondertussen blijf ik m'n boycot van Sporting handhaven :D

Maar vanuit Lisboa word ik nu toch geattendeerd op die 'kerel van jullie' ...Bas Dost dus.

Bas Dost is gewoon een fekking goeie spits, de man loopt gewoon nu idd 16 op 16, is samen met Suarez van Barca mede-topscorer voor de gouden schoen, breekt records van Falcao, Liedson en die lange Paraguayaan van Benfica ooit. En dat terwijl we gewoon vierde of derde staan. Ik wist dat m'n geduld bij hem zou worden beloond.

http://desporto.sapo.pt/futebol/primeira_liga/videos/
 
Bovenaan