Amerikaanse verkiezingen 2024

Wie gaat de verkiezingen winnen?

  • Donald Trump

    Stemmen: 5 29,4%
  • Joe Biden

    Stemmen: 7 41,2%
  • Iemand anders

    Stemmen: 5 29,4%

  • Totaal aantal stemmers
    17

Friesland

Well-known member
Biden wint in Minnesota, het is de twaalfde democratische zege oprij in deze staat. Biden gaat naar 215 kiwsmannen. De kansen liggen nu op 88-11.
 

Friesland

Well-known member
Het hoge woord is eruit bij CNN: Trump wint Florida, hij schiet daarmee naar 165 kiesmannen en de kansverhoudingen is nu 74-24, 2% kans op 269-269, dus.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik snap het niet? Net effe de NOS opgezet en daar doen ze alsof Trump op overwinningskoers ligt. En hier zegt Friesland dat de kansen 88-11 voor Biden zijn?
 

Friesland

Well-known member
Ik snap het niet? Net effe de NOS opgezet en daar doen ze alsof Trump op overwinningskoers ligt. En hier zegt Friesland dat de kansen 88-11 voor Biden zijn?

De winstkansen zijn gebaseerd op de staten waar al een winnaar bekend is en de kansen in de andere staten vooraf. Niet heel accuraat dus.
 

Friesland

Well-known member
De resterende stemmen in Pennsylvania komen vrijwel allemaal van mensen die vroegtijdig gestemd hebben. De meeste worden pas later vandaag geteld. Trump heeft een ruime voorsprong, maar de vroege stemmers zijn voornamelijk Biden-kiezers.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Wat me eigenlijk nog het meeste verbaast aan deze verkiezingen is dat de democraten vier jaar de tijd hebben gehad om met een degelijke kandidaat aan te komen en deze verkiezingen afgetekend te winnen en dat ze dan met opa Joe Biden komen.
 

Friesland

Well-known member
De laatste twee kiesmannen in Nebraska die eerder nog niet bepaald konden worden, worden gesplitst, de stand komt daarmee op 220-210.
En de kansen voor Biden worden opeens weer een stuk groter: 86-14.
 

Friesland

Well-known member
De democraten behouden, zoals verwacht de senaatszetel in New Mexico, de republikeinen behouden de senaatszetel in Iowa.

Trump wint in Montana, 220-213 nu voor Biden, 85-14 is nu de kansenverhouding.
 

JMD

Well-known member
Wat me eigenlijk nog het meeste verbaast aan deze verkiezingen is dat de democraten vier jaar de tijd hebben gehad om met een degelijke kandidaat aan te komen en deze verkiezingen afgetekend te winnen en dat ze dan met opa Joe Biden komen.
Dit inderdaad... Maar goed, daar hadden ze 4 jaar terug ook al last van. Sanders had Trump met boter en suiker ingemaakt, maar de supergedelegeerden wilden Hillary als president...
 
Bovenaan